Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2017: Polski akcent w hiszpańskim piętrusie

infobus
25.10.2017 14:22
0 Komentarzy

W Kortrijk zadebiutował pierwszy dwupiętrowy, elektrycznyautobus hiszpańskiej firmy UNVI z Battery Management System, dostarczonym przezfirmę BMZ Poland.

Podstawowym elementem pojazdu jest Master BMS (BatteryManagement System) firmy BMZ Poland. To nowoczesne rozwiązanie umożliwiapołączenie trzech baterii w jeden system.

W autobusie firmy UNVI zostały zamontowane 3 baterielitowo-jonowe o energii 58,1kWh każda. Ich prawidłowe funkcjonowanie jestmożliwe dzięki zainstalowanemu układowi Master BMS (Battery Management System)firmy BMZ Poland. Jest to innowacyjny system, pozwalający połączyć baterie oróżnym stopniu naładowania

w jeden układ bateryjny. Podłączenie równoległe wszystkichbaterii mogłoby skutkować wytworzeniem się prądów wyrównawczych, co w efekciedoprowadziłoby do uszkodzenia baterii.

-„Ogromną zaletą zastosowanego układu bateryjnego jest to, żemoże on być szybko serwisowany bez potrzeby demontażu baterii. Dziękizastosowanym rozwiązaniom możliwy jest serwis podstawowych komponentów takichjak spalony bezpiecznik, uszkodzony stycznik czy układ zabezpieczeń” – mówiTomasz Ciszek, kierownik projektu z BMZ Poland.

Układ Master BMS oblicza w czasie rzeczywistym maksymalnedozwolone prądy ładowania oraz rozładowania, uwzględniając rozpływ prądów doposzczególnych baterii. Oblicza także procentową pojemność zestawu bateryjnego,udostępnia informację o pozostałym zasięgu autobusu i szacunkowym czasiewymaganym do pełnego naładowania.

O tym projekcie pisaliśmy w InfoBusie także TUTAJ

Nie tylko piętra

Mimo, że Unvi uchodzi za europejskiego specjalistę w zakresie budowy piętrowych autobusów do miejskiej turystyki – w Kortrijk pokazano jeszcze jeden  model Urbis DD na podwoziu Scania z silnikiem diesla Euro 6 – to hiszpańska firma jest również producentem zabudów na rozmaitych podwoziach. Na Busworld pokazała jeszcze turystyczny minibus na podwoziu Iveco Daily – Compa T – oraz turystyczny midibus na podwoziu Mercedes-Benz Atego – Voyager GT.

Komentarze