Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2017: Gazowy i trzyosiowy Crossway LE [FILM]

infobus
24.10.2017 12:28
0 Komentarzy

Kolejną firmą – poScanii, która widzimy potencjał w gazyfikacji autobusowego taboru jest Iveco. WKortrijk zadebiutował gazowy autobus Crossway Low Entry Natural Power, którymoże zarówno obsługiwać linie miejskie, jak i lokalne czy międzymiastowe. Tokrok koncernu w kierunku gazowej rewolucji w transporcie regionalnym.

Dla porządku – na targach w Kortrijk firma pokazała czteryautobusy:

  • Iveco Daily Tourys o długości 7,4 m i pojemności pasażerskiej19+1 z silnikiem o mocy 132 kW / 180 KM

  • Iveco Daily Start

  • Iveco Crossway Low Entry Natural Power o długości 12 m

  • Iveco Crossway Low Entry 3-axles o długości 14.4 m, wysokości3,210 m z silnikiem Iveco FPT Cursor 9 omocy 265 kW / 360 KM o pojemności pasażerskiej aż 104+1, w tym 57 miejsc + 4flipy. Model w Kortrijk był wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.

  • Iveco Evadys o długości 12,1 m i pojemności pasażerskiej4+1+1 z kuchnią i WC z silnikiem FPT Cursor 9 o mocy 294 kW / 400 KM. Model wKortrijk był wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów ZF Traxon

Poniżej film z Busworld 2017:

{https://www.youtube.com/watch?v=si61yK8j2W0}

Czas na gaz

Najważniejsza naszym zdaniem premiera na stoisko Iveco togazowy Crossway. To oczywiście nie jest przypadek – od wielu lat włoska firmapromuje napęd gazowych – zarówno w autobusach miejskich Urbanway (CNG), jak i wdalekobieżnych ciężarówkach Iveco Stralis Natural Power (LNG). Teraz zachęconadobrymi wynikami z ich eksploatacji postanowiła pójść o krok dalej i wejść zgazowymi silnikami do autobusów lokalnych oraz regionalnych. Wpływ na tędecyzję miała także konkurencja – przede wszystkim czeski SOR, który od dwóchlata oferuje pojazdy regionalne (z serii CN) z napędem na CNG. Spodziewamy się,że wpływ Iveco i jego właściciela – koncernu CNH Industrial – spowoduje, żegazowa infrastruktura jeszcze szybciej się rozwinie i za moment pojawi sięszersza oferta autobusów gazowych – i to już w wersji międzymiastowej.

Sukces tego pojazdu – teraz wzmocniony przez nową ofertę wzakresie napędu – jeszcze bardziej umocni pozycję Iveco w Europie i to zarównow segmencie pojazdów niskowejściowych (miejskich / podmiejskich /regionalnych), jak i zasilanych gazem ziemnym. Dla takich rynków, jak Czechyczy Słowacja oznacza to szersze wejście autobusów gazowych na linie regionalnei międzymiastowe. To może być prawdziwa rewolucja.

Zalety?

Po pierwsze ekologia – niski poziom emisji cząstek i hałasu.W silnikach na gaz ziemny poziom cząstek jest bliski zeru, a emisja NOx jestzmniejszona o jedną trzecią. Poziom hałasu jest również mniejszy o połowę,oferując wyjątkowo cichą obsługę kierowcy, a także komfortową podróż pasażerom.Kolejna korzyść dla środowiska to również zmniejszona do 95% emisja CO2.

Crossway Low Entry Natural Power wyposażony został w silnikIveco Cursor 9 NP o pojemności skokowej 8,7 l, z udoskonalonym procesemspalania i zoptymalizowaną masą, co zapewnia lepszą efektywność paliwową wdalszych przewozach. Wtryskiwacze gazu nowej generacji, szynę paliwową i tłokizaprojektowano w sposób umożliwiający uzyskanie wysokiej mocy i momentuobrotowego. Dzięki temu Cursor 9 jest pierwszym silnikiem gazowym posiadającymmoc i moment obrotowy taki sam – lub nawet większy – jak tej samej wielkościsilnik wysokoprężny.

Nowy cichy tryb pracy 72 dB(A) sprawia, że silnik ten nadajesię doskonale do autobusów. Przebiegi pomiędzy wymianami oleju wydłużono do 75000 km, a elementy układu gazowego zmodyfikowano, zmniejszając do minimumkoszty obsługi.

Zapraszamy też do zobaczenia naszego filmu ze stoiska Scanii naszym profilu FB:https://www.facebook.com/TransInfoPL/. Wkrótce na kanale InfoBus_TV (naYouTube) wywiad z prezesem Iveco Buses z Kortrijk.

Komentarze