Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2017: Elektryczny przegub od Irizara [FILM]

infobus
26.10.2017 08:36
0 Komentarzy

Irizar na targach w Kortrijk wystąpił na dwóch stoiskach -na pierwszym pokazał kompletne pojazdy, zaś na drugim – elektromobilnerozwiązania dla miast. Na obu świętował tytuł „Coach of The Year” dla Irizari8.

Okrętem flagowym był topowy Irizar i8, któremu towarzyszyłynowe wersje Irizar i6S i Irizar i4H – w wersji hybrydowej. To oznacza, że teraztechnologia hybrydowa jest dostępna także dla pojazdów II klasy marki Irizar,a firma zaczyna obejmować swoją elektromobilną ofertą każdy segment autobusowego transportu .

E-mobility

W tym artykule opisujemy miejską ofertę hiszpańskiegoproducenta, którą została zwieńczona premierą autobusu elektrycznego w wersjiprzegubowej – Irizar i2e18 BRT o długości 18-metrów, którego hiszpańskiproducent nazywa „electric tram.” Pojazd posiada pantograf, któregosposób działania Irizar zaprezentowałtakże podczas premiery. Towarzyszył mu klasyczny, 12-metrowy elektrobusi2e.

Irizar nie tylko zadebiutował z nowym elektrycznym przegubem, ale i od razugo sprzedał – i to w liczbie 43 szt. Tyle autobusów – w wersji 18,73 m opojemności 155 miejsc z układem drzwi 2-2-2-2 – pojedzie do francuskiegoAmiens, aby obsłużyć przyszłą sieć BHNS (High-Level Bus Service). Dostawy „autobusowychtramwajów”mają zakończyć się w kwietniu 2019 r. Wartość całej inwestycji to 122mln euro.

{https://www.youtube.com/watch?v=nxR_jML8k68}

Wyjątkowy jak BRT

Na pewno „tramwaj” od Irizara może się podobać wizualnie.Jego jedną z najbardziej istotnych cech jest chromowany łuk, który otaczanadwozie pojazdu, co pozwala na jego natychmiastową identyfikację wizualną.Pierścień otaczający dużą przeszkloną powierzchnię bocznych okien, tworzy ramyobrazu odzwierciedlającego miejskie otoczenie.

Pojazd zostanie wyposażony w baterie LTO, wykorzystujące technologię 23 Ah SCIBtm od firmy Toshiba dlakażdej komórki. Co ciekawe, Amiens Métropole wydzierżawi te baterie.

Stacje ładowania systemu BHNS będą zlokalizowane wstrategicznych lokalizacjach, dlatego pojazdy wyposażone zostaną w pantografyumożliwiające ładowanie akumulatorów w ciągu około pięciu minut. Pantografymontowana na pojazdach dostarczy także spółka z Grupy Irizar, podobnie zresztą jakładowarki o mocy znamionowej 600 KW. To nie koniec e-komponentów pochodzących zhiszpańskiego holdingu. Także zastosowany silnik elektryczny, asynchroniczny o mocy230 kW (Alconza), układ klimatyzacji (Hispacold) i drzwi elektryczne + rampy wjazdowe(Masats) – wykonały firmy należące do Grupy Irizar. To razem daje kompletnąofertę w zakresie elektromobilności. I to może dać przewagę Irizarowi nadkonkurencją.

Rosnący portfel e-zamówień spowodowały, że Grupa Irizar rozpoczęłaprodukcję seryjną elektrobusów w zupełnie nowej fabryce Aduna, która jestskierowana wyłącznie na produkcję e-mobilnych rozwiązań. Do tej pory firmaprzekazała na rynek 25 elektrobusów, które pracują w kilkunastu europejskichmiastach. Pierwsze dostawy wykonano trzy lata temu do miast San Sebastian iBarcelona.

Komentarze