Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Zwycięska Setra [FILM]

infobus
21.10.2015 12:16
0 Komentarzy

W ramach konkursu European Coach & Bus Week 2015, który towarzyszyłtargom Busworld 2015, Setra S 516 HDH zgarnęła najważniejsze nagrody , w tym zacałokształt (Grand Award Coach) oraz w kategoriach Stylistyka i Ekologia.

Na swoim stoisku niemiecka marka pokazała kilka wyjątkowychautobusów. Niestety, nie zobaczyliśmy (ani w środku ani na zewnątrz) anonsowanegomodelu S 418 LE z serii MultiClass 400. Z kolei na ?placu boju? były obecne autokaryTopClass z reflektorami głównymi w technologii LED. Zalety tej technologii dlaautokarów to możliwość precyzyjnego ustawienia stożka światła oraz temperaturabarwowa zbliżona do światła dziennego, co zmniejsza zmęczenie oczu kierowcy.Ponadto lampy LED są o dwa do trzech razy bardziej wydajne niż tradycyjneżarówki, tym samym zauważalnie zmniejszając zużycia energii. Zdaniem producentaich żywotność jest porównywalna z całym cyklem życia pojazdu, tak więc nie mapotrzeby ich wymiany. OM 471 czyli druga strony mocy

Ponadto w autokarze z serii TopClass zadebiutował w Kortrijknowy silnik ? Mercedes-Benz OM 471 II generacji ? o pojemności 12,8 litra imocy 350 kW (476 KM) i maksymalnym momencie obrotowy, 2300 Nm. Takie parametryzapewniają doskonałe przyspieszenie i maksymalną oszczędność paliwa wegzemplarzach TopClass 500 ? i to w standardzie. W najnowszą jednostkę napędowąwyposażony będzie m.in. model S 516 HDH, a w jego układzie napędowym znajdziemyz automatyzowaną skrzynię GO 250-8 PowerShift. Film pokazujący tegorocznaekspozycję Daimler Buses można zobaczyć poniżej:

{https://www.youtube.com/watch?v=XpEIPPi043Y}

Kolejne nowinki to elektroniczny układ sterowania ciśnieniaw oponach i przewidujący tempomat (PPC). W Kortrijk zobaczyliśmy także nowefotele Setra Ambassador z innowacyjnymi zagłówkami. Można je płynnie regulowaćw pionie do 85 mm. Z kolei boczne skrzydła można złożyć do przodu nawet o 90stopni. To zupełnie nowy poziom komfortu.

Setra nie zapomniała o dynamicznie rozwijającym sięsegmencie ekspresowych połączeń autokarowych. Dla tych przewoźników niemieckiproducent przygotował dwupokładowy model S 431 DT w wersji międzymiastowej.Zdaniem Daimler Buses, Setra ma łącznie ponad 50 procent udziału na niemieckimrynku autobusów dalekobieżnych, natomiast S 431 DT deklasuje rywali w swojej?piętrowej? wadze, osiągając udział aż 80% na niemieckich drogach. Przygotowanyna wystawę w Kortrijk czterogwiazdkowy pojazd oferuje 80 miejsc, w tym dwarzędy siedzeń ustawione przodem do siebie przy klubowych stolikach na dolnympokładzie. Pojazd w wersji ?ekspresowej? oferuje m.in. system monitoringuwizyjnego, ogrzewaną toaletę i większy zbiornik na nieczystości. Pod maskąznajduje się nowy, sześciocylindrowy silnik Mercedes-Benz OM 471 o pojemności12,8 litra i mocy 375 kW (510 KM). Napęd przenoszony jest przez w pełnizautomatyzowaną skrzynię GO 250-8. Zgodnie z nowymi przepisami niemieckiejustawy o transporcie publicznym (PBefG) wystawowy egzemplarz S 431 DT posiadadwa miejsca dla wózków inwalidzkich na dolnym pokładzie. Od 2016 r. każdypojazd w regularnym transporcie dalekobieżnym będzie musiał być dostosowany dopotrzeb osób niepełnosprawnych.

W Kortrijk nie mogło zabraknąć najbardziej zwrotnegoautokaru w ofercie Setra ? S 511 HD o pojemności 34 pasażerów. Na jegopokładzie zamontowano m.in. siedzenia Voyage Ambassador, w tym dwa rzęduustawiono przodem do siebie. W jego układzie napędowym zastosowanosześciocylindrowy silnik OM 470 o mocy 290 kW (394 KM) w połączeniu z8-stopniową, w pełni zautomatyzowaną skrzynią biegów PowerShift GO 250-8.

Czterech muszkieterów

Podsumowując na Busworld Kortrijk 2015 zobaczyliśmy czteryautokary z logo Setra. To:

  • TopClass 500 / S 516 HDH Silnik: OM 471, 375 kW (510KM) Długość x szerokość x wysokość: 13325 x 2550 x 3880 mm Miejsca siedzące: 54+ 1 + 1 Nowe funkcje: reflektory LED, nowa tapicerka, luksusowe zagłówki, nowajednoczęściowe podnóżki

  • TopClass 400 / S 431 DT Silnik: OM 471, 375 kW (510 KM)Długość x szerokość x wysokość: 13890 x 2550 x 4000 mm Miejsca siedzące: 80 + 1Nowe funkcje: nowa jednoczęściowe podnóżki

  • ComfortClass 500 / S 511 HD Silnik:OM 470, 290 kW (394 KM) Długość x szerokość x wysokość: 10465 x 2550 x 3770 mmMiejsca siedzące: 34 + 1 + 1 Nowe funkcje: nowe jednoczęściowe podnóżki, nowysystemu kontroli klimatyzacji

  • MultiClass 400 / S 415 LE biznesu Silnik: OM 936,260 kW (354 KM) Długość x szerokość x wysokość: 12330 x 2550 x 3380 mm Miejscasiedzące: 45 + 1

Komentarze