TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2015: Otokar z ofertą dla Polski [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.11.2015 10:59:22 15 komentarzy
Busworld 2015: Otokar Kent C 12

Otokar w naszym kraju kojarzy się przede wszystkim z dwoma przewoźnikami: MPK Tarnów i 19 niskopodłogowymi egzemplarzami Kent 290 LF oraz MZK Przemyśl i 12 szt. niskowejściowymi midibusami Vectio 250L. To razem daje liczbę 31 szt. fabrycznie nowych autobusów tureckiego producenta, które pojawiły się na naszym rynku w latach 2010 ? 2013. Z jeden strony to nie mało, gdyż znamy marki, które w podobnym przedziale czasu sprzedały jeszcze mniej pojazdów, ale z drugiej ? ambicje Otokara są teraz znacznie większe. Stąd też decyzja tureckiej firmy o rozwiązaniu dotychczasowej współpracy w zakresie sprzedaży autobusów z firmą Gran Sp. z o.o. (dilerem marki w Polsce od 2009 r.) i związaniu się w październiku br. z warszawską spółką BUS TRANS TECHNIK Sp. z o.o. Jej właścicielem jest Tomasz Talarek, którego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać ? jeszcze do jesieni zeszłego roku reprezentował on markę Mercedes-Benz i stał za jej największymi handlowymi sukcesami w zakresie sprzedaży autokarów. Teraz rozpoczyna od nowa budowę pozycji tureckiego producenta w Polsce, który obecnie ma zupełnie inne aspiracje i inną ofertę niż pięć lat temu. Dlatego ta zmiana ma spore znaczenie dla polskiego rynku i spodziewamy się, że marka Otokar szybko pojawi się w rynkowych statystykach.

Polskie plany

-?Obecna oferta autobusów Otokar jest bardzo nowoczesna i dobrze dopasowana do potrzeb przewoźników. Widać, że ostatnio poczynione inwestycje w ośrodek badawczo-rozwojowy znajduję w niej swoje odzwierciedlenie. Szeroka gama autobusów zarówno do transportu miejskiego, międzymiastowego czy przewozów turystycznych oferowana będzie wraz z europejskim świadectwem homologacji. Otokar to także oferta pojazdów specjalistycznych przeznaczonych m.in. dla straży pożarnej, czy chociażby służby więziennej. W autobusach stosowane są podzespoły uznanych i czołowych producentów, co gwarantuje trwałość, niezawodność, a także łatwy dostęp do serwisu na terenie całej EU. Jesteśmy przekonani, że autobusy tej renomowanej marki znajdą także w Polsce wielu zadowolonych użytkowników. Wkrótce bliżej przedstawimy Państwu autobusy Otokar" - zapowiedział Tomasz Talarek, prezes polskiego przedstawicielstwa Otokar.

Turecka ofensywa

Warto tutaj dodać, że Otokar jest jednym z największych producentów autobusów w Turcji. Firma zatrudnia ponad 2000 pracowników, a pojazdy Otokar jeżdżą w ponad 40 krajach. W 2014 r. Otokar zainwestował 4,5 mln USD w rozwój swojego ośrodka badawczego wyposażonego m. in. w najnowocześniejszą komorę klimatyczną, czy symulator jazdy po zróżnicowanych nawierzchniach, w którym swoje autobusy i ciężarówki testują także inne światowe koncerny motoryzacyjne. -?Turcja jest największym producentem autobusów i autokarów oraz głównym ich dostawcą na rynki europejskie. Otokar jest liderem na niezwykle konkurencyjnym rynku tureckim i dlatego podjęliśmy decyzję o dalszych inwestycjach w Europie. Wyniki handlowe Otokara z takich krajów jak Francja, Włoch czy Hiszpania potwierdzają, że jest to słuszny kierunek? ? powiedział dyrektor generalny Otokar. Te rosnące ambicje Otokara podkreśla niedawno zrealizowany kontrakt na dostawę 142 autobusów miejskich do Malty. To było pierwsze tak duże zamówienie Otokara dla kraju z lewostronnym ruchem, a także największe eksportowe zamówienie w historii tureckiej marki.

Szeroka ławka

Wracając do Busworld 2015 to Otokar jak zwykle przedstawił szerokie portfolio swoich pojazdów miejskich, międzymiastowych i turystycznych. Wśród nich gwiazdą był oczywiście premierowy przegubowy Kent C o długości 18,75 m. Równolegle oferowana jest także wersja 18 metrowa. Maksymalna pojemność pokazanego w Kortrijk egzemplarza to 164 miejsca, w tym 36 siedzących i 128 stojących.

Co ważne pod kątem polskiego rynku, przegubowy Kent napędzany jest silnikiem Paccar MX-11 o mocy 271 kW (369 KM). Kolejny plus to zamienne stosowanie w innych miejskich modelach Otokar silników Cummins i MAN. Tego nie ma nikt na polskim rynku. Warto też podkreślić, że oferta tureckiej firmy dla europejskich miast obejmuje aż 6 modeli i zaczyna się od Navigo C o długości 7,7 metra a kończy na Kent C o długości 18,75 m. Bardzo silna jest tutaj też klasa MIDI z dwoma modelami ? niskopodłogowym Kent C 10,8 i niskowejściowym Vectio C o długości 9,26 lub 10 m.

Strategiczny dla funkcjonowania marki Otokar w Polce będzie oczywiście serwis. Turecka marka wychodząc naprzeciw potrzebom europejskim klientów opracowała specjalną aplikację "Mój Otokar" dostępną na App Store i Google Play, która zapewnia klientom informacje na temat eksploatacji pojazdów i usług posprzedażnych. To zawsze jakiś krok na przód.

Podsumowując

Otokar pokazał na Busworld siedem autobusów:

  • Otokar Kent C 18,75 ? niskopodłogowy autobus miejski przegubowy o długości 18.750 mm z silnikiem DAF MX 11 E6 o mocy 271 kW (369 KM) przy 1700 obr/min plus automatyczna skrzynia biegów (ZF Ecolife);

  • Otokar Kent C 12 ? niskopodłogowy autobus miejski standardowy o długości 12000 mm z silnikiem Cummins ISB6.7E6280B o mocy 204 kW (280 KM) przy 2100 obr/min i pojemności do 94 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Model ten dostępny jest także w klasie MIDI o długości 10,8 m ? Kent C 10,8 (pokazany w Kortrijk wirtualnie) o pojemności 62 miejsc, w tym 25 miejsc siedzących. Jego układ napędowy to silnik Cummins ISB6.7E6280B i automatyczna skrzynia biegów Voith;

  • Vectio C ? niskowejściowy autobus miejski o długości 9,26 m lub 10 m (nowość). Jego pojemność w wersji 9,26 m to 57 miejsc, w tym 25 siedzących. Pojemność 10,1 m to 71 miejsc, w tym 29 siedzących. W obu wersjach źródłem napędu jest silnik MAN D0836 LOH 73, Euro 6 lub Cummins ISB 6.7, Euro 6 plus automatyczna skrzynia biegów Voith;

  • Navigo U MEGA SH ? międzymiastowy autobus do obsługi regionalnych połączeń i połączeń wahadłowych. Jego pojemność przy długości 8395 mm to 37 pasażerów. Co ciekawe, pojazd można także przystosować do przewozu do 7 wózków inwalidzkich, montując w trzecich, awaryjnych drzwiach windę. Źródłem napędu jest silnik Cummins ISBE 4,5 Euro 6 plus manualna skrzynia biegów Eaton FSO 4106B lub automatyczna skrzynia biegów Allison;

  • Territo U - szkolna wersja autobusu międzymiastowego o długości 13,26 m (przy dwóch osiach) i pojemność do 55 miejsc siedzących + 31 miejsc stojących. Autobus występuje także w wariancie 12080 mm długości. Napęd stanowi silnik Cummins ISB6.7E6310 plus automatyczna skrzynia biegów ZF ECOLIFE lub mechaniczna ZF 6S1110;

  • Vectio T ? turystyczny autobus klasy MIDI o długości 10100 mm i pojemności 43 + 1 + 1 lub 39 + 1 + WC + 1 z silnikami MAN D0836 LOH 72 lub Cummins ISB6.7. E6 plus automatyczna skrzynia biegów ZF ECOLIFE lub mechaniczna ZF 6S1110.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Busworld
Kortrijk
Otokar
Bus Trans Technik
  • potrzeba konkurencji dla lepszego rynku... – 09.11.2015

    ooops, ale ten przegub wygląda naprawdę nieźle. Cała paleta LF i LE Otokara wygląda nieźle.Ciekawe czy będą jazdy testowe?

  • bolo – 09.11.2015

    szkoda ze zrezygnowali z silników deutza w tarnowie spisuja sie swietnie

  • kolo – 09.11.2015

    Panowie, do pracy, rynek polski wymaga zmian a w szczególności podejścia do klienta w obsłudze jak i ofercie.. Powodzenia!

  • xyz – 09.11.2015

    można powiedzieć, że miłośnicy conecto g i urbino 18 będą mieli dwa w jednym patrząc na tego przeguba, poza tym mamy swoje marki, a z otokarem won, mamy dość już turków w postaci conecto w Polsce...

  • krakus – 09.11.2015

    na tych samych targach premiere mial inny turecki przegub - Temsarobi sie niebezpiecznie dla solbusa czy MB conecto G

  • Niemiec – 10.11.2015

    Aaah, kolejny zlom z Turcji. Powoli sie zaczyna islamizacja na europe.

  • Tarnow – 11.11.2015

    Fajnie, tylko szkoda,ze w Tarnowie tygodniami trzeba czekac na czesci typu szyby lub elenenty poszycia nadwozia.

  • TomTom – 11.11.2015

    Pytanie brzmi: dlaczego Tarnów nie chciał tym razem sprawdzonych u siebie Otokarów?

  • Busman – 13.11.2015

    Najwyraźniej Otokar zorientował się, że nie nasprzedaje za wiele jeśli nie będzie oferował dobrego serwisu. Jak widać po zamach przedstawiciela próbuje coś zrobić w tym temacie i chyba ma spore szanse.

  • Wreszcie coś się dzieje – 13.11.2015

    Bardzo dobre uzupełnienie konkurencji na polskim rynku. Wiem, że w Niemczech i Francji sprawdzają się te autobusy. Po testach Arriva zamówiła 142 SZT i już je eksplatuje. Firma ta ma olbrzymie doświadczenie w użytkowaniu wszelakich marek, a skoro Otkoar spełnia jej wymagana ...

  • Idzie nowe. – 13.11.2015

    Do wczoraj nie wiedziałem co to Otokar! Trochę poczytałem, poszukałem i jestem naprawdę bardzo ciekaw tych autobusów na żywo.

  • szkoda mi talarka – 13.11.2015

    Talarek - przestań pisać te powyższe bzdury. Nikt się nie nabierze na twoje zaklinanie rzeczywistości!!!

  • MichalK – 13.11.2015

    Mamy Solarisa, mamy Solbusa, niepotrzebny nam jeszcze jakiś turecki wynalazek. Najlepszym uzupełnieniem oferty byłby Autosan o ile popracowałby nad jakością. A z zagranicy widziałbym jedynie nowego Ikarusa, wozy są bardzo ciekawe, a jeśli wyeliminowaliby poważną wadę większości niskopodłogowców czyli brak trzecich drzwi bezpośrednio za przegubem i powrócili wzorem Ik 417 do tego rozwiązania to wóz byłby hitem.

  • Justforfun – 16.11.2015

    Czemu Tarnów nie wziął sprawdzonego Otokara? A temu, że właśnie jest sprawdzony. Nie potrzeba nam więcej wynalazków. Wóz 4 lata, tłucze się jak PRka, przecieka, na szybę trzeba czekać prawie 2 miesiące, częste drobne awarie, poważniejsze niby rzadziej, ale to nie zmienia faktu, że nie są to póki co udane auta.

  • talarek – 22.04.2016

    Turcy chcą tylko sprzedać i zrobią wszystko żeby sprzedać jak to turki ale później wszystko się kończy tzn brak serwisu części bardzo drogi i czekanie na nie to min 3-4 tygodnie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....