TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bukareszt kupi 130 hybrydowych Citaro C2. Bogaty pakiet
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.08.2019 11:00:18
fot. Konrad Bek

Zwycięzcą przetargu na dostawę 130 autobusów hybrydowych dla Bukaresztu został Mercedes. Dostarczy on pojazdy Citaro C2 hybrid w pakiecie z bardzo długą gwarancją. Informację o tej decyzji podała burmistrz rumuńskiej stolicy, Gabriela Firea.

Trwa obecnie pierwszy od 12 lat program modernizacji floty spółki Societății de Transport București (STB), a więc miejskiego przewoźnika, który obsługuje Bukareszt. Oprócz 400 autobusów marki Otokar z silnikami diesla Euro 6, które zakupiono w ubiegłym roku. Do grona tego dołączą Mercedesy Citaro C hybrid i to w niemałej liczbie, bo aż 130 sztuk. Ich zakup jest możliwy dzięki bezzwrotnemu wsparciu zewnętrznemu, które przyznano rumuńskie stolicy na odnowę parku taborowego a także do zmniejszenia zanieczyszczeń generowanych przez ruch miejski.

Flota STB do 2021 r. wzbogaci się o łącznie 530 nowych autobusów. Ostatatnie tak gigantyczne zakupy miały miejsce w latach 2006 - 2008. Do Bukaresztu dostarczono wtedy 100 Mercedesów Citaro w kilku wersjach.

"Nadal jesteśmy w trakcie udzielania zamówień na kolejne 300 nowych środków transportu. Szukamy dostawców 100 tramwajów, 100 trolejbusów najprawdopodobniej od tureckiej Bozankayi- red. i 100 autobusów elektrycznych. Te postępowania zakupowe są obecnie na różnych etapach, ale części znich mamy już zabezpieczone finansowanie" - dodaje burmistrz Gabriela Firea.

Mercedes jako jedyny wystartował w przetargu na hybrydy dla rumuńskiej stolicy. Wartość kontraktu to 195 268 331,70 ROL, a więc nieco ponad 179 mln PLN. A to daje ok. 1 377 000 PLN za hybrydowego Citaro C2. Cena ta obejmuje maksymalnie ośmioletnią gwarancję całopojazdową, ale nie więcej niż do osiągnięcia 480 000 km przebiegu przez każdą z "gwiazd".

Harmonogram dostaw przewiduje przekazywanie Mercedesów STB w transzach. Wzorcowy Citaro przyjedzie do Bukaresztu w maju 2020 r. W kolejnych miesiącach Mercedes będzie przekazywał rumuńskiemu operatorowi po 20 autobusów miesięcznie. Dostawa zostanie zamknięta w styczniu 2021 r., kiedy to na odebranych zostanie ostatnie dziewięć hybryd.

Wyposażenie dla Bukaresztu
Każdy Citaro zabierze na pokład do 100 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Autobusy będą wyposażone w systemy ABS, ASR i ESP.

Wnętrze autobusów będzie nowoczesne, wyposażone w tapicerowane siedzenia, automatyczną klimatyzację, gniazda USB do szybkiego ładowania urządzeń mobilnych, potężny SIP oraz zdalną diagnostykę autobusu. Podobnie jak w przestrzeni pasażerskiej, szczególną uwagę zwrócono na warunki pracy kierowcy. Ten bowiem skorzysta z wyposażenia najnowszej generacji, które zwiększa jego bezpieczeństwo i komfort, a także zmniejsza źródła stresu lub zmęczenia.

Podstawowa zasada działania nowego modelu Citaro hybrid jest bardzo prosta. Bardzo solidnie skonstruowany elektryczny silnik tarczowy o mocy 14 kW i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego zintegrowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym OM936, a skrzynią biegów. W trakcie wyhamowywania autobusu pełni on funkcję prądnicy, która przetwarza energię kinetyczną pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu.

Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w postaci energii elektrycznej. Bez technologii hybrydowej energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro hybrid wykorzystuje ją, przy okazji oszczędzając. Gdy tylko autobus rusza z miejsca, silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym.

Dzięki temu silnikowi spalinowemu wystarczy wytworzenie mniejszej mocy, by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym na paliwie. Dzięki wysokiej gęstości mocy innowacyjne superkondensatory magazynują energię elektryczną dla silnika elektrycznego, wyróżniając się przy tym bardzo niewielkimi rozmiarami i wysokim bezpieczeństwem działania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Mercedes
EvoBus
Rumunia
Bukareszt
STB
hybryda
  • Mateusz Włodarczyk – 14.08.2019

    Oni teraz będą dostawać najwięcej Funduszy UE więc będą szybko się rozwijać. U nas bodajże za 5 lat będziemy jako państwo więcej dokładać niż dostaniemy z UE. Dlatego że nasza gospodarka urosła i stajemy się bogatym krajem

  • Robert Spychala – 14.08.2019

    Rumuni potrafią kupić 130 C2 , a Warszawa co najwyżej 80 tureckich Conecto w bieda wersji bez obramowania nadkoli i szczotek. Ale cena taka jak za C2 :-).

  • Krzysztof Juszczak – 14.08.2019

    Rozmach to mieli jak kupili jednorazowo 1000 Citar

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....