TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bukareszt czeka na kolejne hybrydowe Citaro [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.05.2020 17:00:04
Bukareszt czeka na kolejne hybrydowe Citaro [FILM]

Bukareszt skończył próbną eksploatację pierwszego swojego Mercedesa Citaro hybrid. Koniec tego etapu oznacza zielone światło do kolejnych dostaw. Łącznie rumuńska stolica wzbogaci się o 130 takich autobusów.

Zakończenie eksploatacji próbnej otwiera furkę do dostaw kolejnych "gwiazd". Od teraz, co miesiąc do Bukaresztu będą trafiać transze, z których każda będzie opiewała na 20 Mercededów. Przekazanie ostatnich planowane jest na styczeń 2021 r.

Wraz z pozyskaniem tych przyjaznych środowisku rumuńska stolica podejmuje ważny krok w celu poprawy jakości powietrza, ale także modernizacji komunikacji miejskiej, aby Bukareszt mógł skorzystać z warunków godnych europejskiej stolicy.

Ich zakup jest możliwy dzięki bezzwrotnemu wsparciu zewnętrznemu, które przyznano rumuńskie stolicy na odnowę parku taborowego a także do zmniejszenia zanieczyszczeń generowanych przez ruch miejski. Flota STB do 2021 r. wzbogaci się o łącznie 530 nowych autobusów. Ostatnie tak gigantyczne zakupy miały miejsce w latach 2006 - 2008. Do Bukaresztu dostarczono wtedy 100 Mercedesów Citaro w kilku wersjach.

Mercedes jako jedyny wystartował w przetargu na hybrydy dla rumuńskiej stolicy. Wartość kontraktu to 195 268 331,70 ROL, a więc nieco ponad 179 mln PLN. A to daje ok. 1 377 000 PLN za hybrydowego Citaro C2. Cena ta obejmuje maksymalnie ośmioletnią gwarancję całopojazdową, ale nie więcej niż do osiągnięcia 480 000 km przebiegu przez każdą z "gwiazd".

Hybrydowy Mercedes dla Bukaresztu
Wnętrze autobusów jest nowoczesne, wyposażone w fotele tapicerowane typu CSE, a przestrzeń pasażerska posiada automatyczny układ klimatyzacji. Jeden Citaro zabiera na pokład nawet 107 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Wyposażony jest w gniazda USB do szybkiego ładowania urządzeń mobilnych oraz bogaty system informacji pasażerskiej czeskiej firmy BUSE.

Podstawowa zasada działania Citaro hybrid jest bardzo prosta. Bardzo solidnie skonstruowany elektryczny silnik tarczowy o mocy 14 kW i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego zintegrowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym OM936, a skrzynią biegów ZF Ecolife. W trakcie wyhamowywania autobusu pełni on funkcję prądnicy, która przetwarza energię kinetyczną pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu.

Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w postaci energii elektrycznej. Bez technologii hybrydowej energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro hybrid wykorzystuje ją, przy okazji oszczędzając. Gdy tylko autobus rusza z miejsca, silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu silnikowi spalinowemu wystarczy wytworzenie mniejszej mocy, by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym na paliwie.

Dzięki wysokiej gęstości mocy innowacyjne superkondensatory magazynują energię elektryczną dla silnika elektrycznego, wyróżniając się przy tym bardzo niewielkimi rozmiarami i wysokim bezpieczeństwem działania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
hybryda
Mercedes
Rumunia
Bukareszt
STB

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....