Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budowa S-17. Wykonawcy czekają na pozwolenia na budowę

infobus
22.08.2016 09:00
0 Komentarzy

Dokumentacja dotycząca budowy trzech z siedmiu odcinkówdrogi ekspresowej S-17 między Lublinem a Warszawą, jest już złożona uwojewodów; wykonawcy czekają na decyzje umożliwiające rozpoczęcie prac.Inwestycja ma kosztować łącznie ok. 2,4 mld zł.

Budowę prawie 100 km brakującej drogi ekspresowej międzyLublinem a Warszawą prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji DrógKrajowych i Autostrad. Chodzi o trasę od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz odGarwolina do węzła Lubelska. Budowa podzielona została na siedem odcinków.

?Do Lubelskiego UrzęduWojewódzkiego w Lublinie trafił wniosek o wydanie zezwolenia na realizacjęinwestycji drogowej (ZRID), czyli pozwolenia na budowę drogi ekspresowej S17pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, o długości ok. 13,7 km? ?poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Krzysztof Nalewajko.

Wcześniej do wojewody mazowieckiego złożono wnioski odecyzję ZRID dla dwóch odcinków S17 na terenie województwa mazowieckiego: 12,2km – od obwodnicy Garwolina do Gończyc i 13 km – od Gończyc do granicy z woj.lubelskim. Nalewajko zapowiedział, że we wrześniu złożony zostanie wniosek owydanie decyzji ZRID dla odcinka 20,2 km od węzła Skrudki do granicywojewództw.

?Na pozostałe trzyodcinki – pomiędzy węzłem Lubelska i początkiem obwodnicy Garwolina -opracowywana jest dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku? ? dodałrzecznik.

Decyzja ZRID dotyczy przejęcia terenów pod budowę drogi, coumożliwia wykonawcy rozpoczęcie prac budowlanych. Decyzja ta zobowiązywaćbędzie właścicieli i użytkowników wieczystych tych terenów do wydania ich narzecz Skarbu Państwa, co umożliwi rozpoczęcie procesu szacowania wartościnieruchomości przejętych pod budowę drogi, a później wypłatę odszkodowań.Wysokość odszkodowania ustala wojewoda w postępowaniu administracyjnym, a jegowartość określają biegli rzeczoznawcy majątkowi.

Poszczególne odcinki drogi S-17 wybudują różni wykonawcywyłonieni w przetargach. 13,7 km drogi między węzłami Kurów i Skrudki budujefirma Mota Engil Central Europe (za 270,8 mln zł), zaś kolejny odcinek odługości 20,2 km – od węzła Skrudki do granicy województw – firma PORR PolskaInfrastructure (koszt – 608,8 mln zł).

Wykonawcą trzech odcinków na terenie woj. mazowieckiego – 13km od granicy województw do Gończyc (313,6 mln zł); 12,2 km od obwodnicyGończyc do obwodnicy Garwolina (288,5 mln zł); 13 km drogi od obwodnicyGarwolina do obwodnicy Kołbieli (blisko 290 mln zł) – jest spółka Budimex.

Pozostałe odcinki na terenie woj. mazowieckiego – 8,7 km obwodnicyKołbieli (ok. 225,5 mln zł) i 15,2 km od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska(370,5 mln zł) – wybuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag InfrastrukturaPołudnie.

Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj ibuduj”, co oznacza, że wykonawca ma opracować dokumentację projektową,uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i wybudować drogę. Przed oddaniemtrasy dla ruchu musi uzyskać decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi.

Nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie wtechnologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcyzadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza sięokresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostanązrealizowane i nie będzie opóźnień, to trasa z Lublina do węzła Lubelska będzieoddana do użytku do końca 2019 r.

Po udostępnieniu trasy dla kierowców przejechanie dystansu 150km z Lublina do węzła Lubelska może zająć niecałe półtorej godziny.

Proceduręprzetargową na budowę węzła Lubelska – który ma połączyć wschodnią i południowąobwodnicę Warszawy – prowadzi stołeczny oddział GDDKiA. (PAP)

Komentarze