Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budapeszt z kompletną hybrydowa flotą

infobus
27.02.2015 16:15
0 Komentarzy

 Volvo Buses zakończyło dostawy 28 szt. przegubowych autobusów hybrydowych Volvo 7900 Hybrid dla prywatnej firmy T&J Busz, która obsługuje kilka linii w sieci transportu miejskiego BKK (Budapesti Közlekedési Központ). Najnowsze pojazdy wyprodukowane zostały w fabryce we Wrocławiu. To jak do tej pory największe w historii szwedzkiego producenta zamówienie na przegubowe modle 7900 Volvo Hybrid.

??To naprawdę dobra wiadomość dla mieszkańców Budapesztu, że miasto postanowiło zainwestować w technologię hybrydową. Sprzedaliśmy już 1900 autobusów hybrydowych do ponad 21 krajów, ale to jest największe pojedyncze zamówienie na przegubowe pojazdy tego typu’ ?podkreśla Arpad Szucs, dyrektor Volvo Buses na Węgrzech. 

Trzyosiowa wersja 7900 H napędzana jest 5-litrowym silnikiem diesla Volvo D5 o mocy 240 KM, spełniającym normę Euro 6. Podobnie jak wersja solowa, także i hybrydowy przegub Volvo posiada równoległy układ napędowy Volvo I-SAM o mocy max, 150 kW, w którym silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować równocześnie lub niezależnie. Na przystankach autobusowych pojazd pracuje na zasilaniu elektrycznym, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia powstała podczas hamowania akumuluje się w baterii, a następnie zostaje wykorzystana do generowania prądu dla silnika elektrycznego. Taka technologia ?zdaniem producenta ?zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin wpływające szkodliwie na środowisko do 30% w porównaniu do podobnego modelu z silnikiem diesla. Autobus posiada również nowo zaprojektowany, wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umiejscowieniu akumulatorów blisko osi centralnej, waga 18-metrowego autobusu jest równomiernie rozmieszczona, co umożliwia zwiększenie liczby pasażerów. Hybrydowy przegubowiec może zabrać na swój pokład 154 pasażerów. ??Wiele miast europejskich zgłasza zapotrzebowanie na autobusy, które łączą w sobie dużą pojemność pasażerów z niskim zużyciem paliwa i małym wpływem na środowisko. Oferując hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900, spełniamy oczekiwania naszych klientów dzięki rozwiązaniu, które zaspokoi również potrzebę bezpieczeństwa operacyjnego i niezawodności??wyjaśnia Johnny Lidman, Product Manager Europe w Volvo Buses. Te wyjątkowe pojazdy o długości 18 m po raz pierwszy zaprezentowano jesienią 2013 r. na targach w Kortrijk. Do tej pory wyprodukowano ich ok. 40 szt. ?wszystkie we wrocławskiej fabryce szwedzkiego producenta.Volvo rozpoczęło dostawy przegubowych hybryd do T&J Busz jeszcze w styczniu br. Teraz to jedna z największych tego typu flot w Europie. Najczęściej budapesztańskie hybrydy można spotkać na liniach 5, 7 i 9 w centrum miasta. Autobusy wyposażono m.in. w kilka kamer, które zapewniają bezpieczeństwo pasażerom oraz zabezpieczają same pojazd przed aktami wandalizmu. Dodatkowo wszystkie 28 hybryd objętych zostało umową serwisową Volvo Buses i to na cały okres trwania kontraktu T&J Busz, czyli 8 lat. Obejmuje ona także serwisowanie baterii. ??Klienci, którzy kupują pojazdy nowej technologii chcą czuć się bezpiecznie. Dlatego proponujemy im umowy serwisowe, w których bierzemy na siebie odpowiedzialność za utrzymanie autobusów. To sytuacja korzystna dla obu stron’ – podsumowuje Fredrik Röstad, dyrektor Obszaru Europy Wschodniej w Volvo Buses. Na koniec warto dodać, że całe budapesztańskie zamówienie na hybrydy zostało zrealizowane we współpracy z lokalną firmą Raba Automotive, która wyposażyła autobusy w siedzenia pasażerskie. 

Hybrydowe przeguby z Polski to nie jedyne wzmocnienie sieci BKK w ostatnim czasie. Z początkiem lutego stołeczny przewoźnik BKV wypuścił na linie swoje kolejne nabytki: 12 szt. używanych pojazdów Van Hool A300 CNG oraz 9 szt. Ikarus 127 o długość 12 m, zmontowanych w systemie PKD przez zaplecze techniczne BKV. To powrót marki Ikarus na ulice Budapesztu po 10 latach nieobecności. BKK ma cel, aby do roku 2018 wycofać wszystkie wysokopodłogowe autobusy z sieci. Zarząd zamierza to osiągnąć z jednej strony oddając prywatnym firmom poszczególne linie (dzięki temu w ostatnim czasie pozyskano m.in. 159 szt. autobusów Mercedes-Benz Citaro VT Transman, 28 szt. najnowszych Volvo 7900 AH T&J oraz 53 szt. Volvo 7900A, które jeszcze w wersji Euro 5 odebrała firma Volanbusz do obsługi tras podmiejskich), zaś z drugiej wspierając samorządową spółkę BKV, które sukcesywnie kupuje niskopodłogowe pojazdy używane. Aktualnie przewoźnik ogłosił przetarg na zakup 30 szt. autobusów 12-metrowych z opcją domówienia kolejnych 30 szt.

Komentarze