TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

BRT jednym z najlepszych rozwiązań dla Krakowa
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 17.02.2016 15:19:51 9 komentarzy
BRT jednym z najlepszych rozwiązań dla Krakowa

Odpowiedzialny za inwestycje wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel mówił, że miasto zleci ekspertyzę, czy przyjęte w opracowaniu założenia i wskazane warianty są prawidłowe.

"Jeżeli na podstawie tego koreferatu wybierzemy jeden ostateczny wariant rozwoju transportu, wtedy zlecimy studium wykonalności tej inwestycji, uwzględniające już szczegóły: technologie, warunki hydrotechniczne, możliwości budowy tunelu, wymogi konserwatorskie. Wtedy będziemy wiedzieli, czy wybrany wariant jest możliwy do realizacji i za jakie pieniądze" ? mówił Trzmiel.

Wiceprezydent dodał, że chciałby aby w marcu zlecona została ekspertyza, a na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku studium wykonalności, ale jak zaznaczył koszt tego dokumentu to kilkanaście milionów złotych i miasto musiałoby uzyskać wsparcie z zewnątrz na jego przygotowanie. Prowadzone będą także konsultacje społeczne.

"Studium rozwoju systemu transportu miasta Krakowa, w tym budowy metra" zostało przygotowane przez poznańskie Biuro Inżynierii Transportu. Nie obejmowało ono kwestii technicznych. Specjaliści wskazali w nim, że najlepsza dla Krakowa byłaby budowa jednej 15-kilometrowej linii lekkiego metra ze wschodu na zachód (od ul. Igołomskiej przez centrum do Bronowic) oraz uruchomienie dwóch linii metrobusu (Bus Rapid Transit czyli autobusu o dużej pojemności, który porusza się niezależnie od ruchu samochodowego np. wydzielonymi pasami): z Wieliczki do Dworca Głównego w Krakowie oraz z Borku Fałęckiego do Czyżyn. Ten wariant byłby uzupełniony rozwojem nowych i modernizacją istniejących tras tramwajowych.

Drugie zaproponowane rozwiązanie to rozbudowa krakowskiego szybkiego tramwaju, który przez centrum miasta poruszałby się w tunelu: od Ronda Grzegórzeckiego pod Rynkiem do ul. Szewskiej.

"Nieefektywna jest budowa w Krakowa kosztownych systemów metra. Jeśli już decydujemy się na budowę metra, to powinno być one tanie. W jak największym stopniu powinniśmy wykorzystać nowoczesne rozwiązania automatyczne i poprowadzić metro niekoniecznie pod ziemią, ale odcinkami na wiaduktach i na powierzchni, zapewniając cały czas bezkolizyjność jego funkcjonowania" ? mówił prezentując opracowanie radnym, jego autor Jacek Thiem.

Jak podkreślił istotna, m.in. ze względu na koszty, jest możliwość podzielenia budowy metra na etapy oraz budowanie go w formule ?premetra? , co oznacza, że można wybudować tunel pod Starym Miastem, w którym początkowo będzie jeździł tramwaj, co spowoduje istotne przyśpieszenie transportu zbiorowego, a docelowo budowane będą kolejne odcinki przeznaczone dla lekkiego metra.

Według specjalistów, jeśli władze miasta chcą rozwiązać problemy komunikacyjne, to w centrum Krakowa miasta powinien powstać tunel. Specjaliści podkreślili także, że dla uzyskania zamierzonych efektów m.in. przyśpieszenia podróży ważny będzie nie tylko rozwój sieci transportu zbiorowego, ale też polityka stosowna wobec transportu samochodowego, czyli to, czy nadal ograniczony będzie ruch samochodowy w centrum, czy będzie rozwijana sieć wypożyczalni rowerów miejskich, parkingów park and ride oraz zachowania takie jak carpooling. "Duży potencjał tkwi w usprawnieniu istniejącego transportu tramwajowego. Trzeba wykonać drobne przebudowy, modernizacje, przystosować sygnalizację świetlną, by uzyskać przyśpieszenie tramwajów" ? dodał Thiem. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
ZIKiT Kraków
  • P.L. – 17.02.2016

    Metrobus ? A może coś jednak na zasilaniu elektrycznym, z możliwością odcinkowej autonomicznej jazdy na 'bateriach" (po co nam dodatkowe spaliny) , czyli linia przyspieszona - trolejbusowa raczej np. obsługiwana takimi pojazdami:www.vanhool.be/NED/actua/20trambussenlinz.htmlCo do "lekkiego metra", to może coś takiego:https://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_LozannieLinia M2

  • www – 17.02.2016

    Zaraz, zaraz. BRT z Wieliczki do Dworca Głównego w Krakowie? Jaki to ma sens, jeżeli z Wieliczki jeździ kolej aglomeracyjna po wyremontowanych torach do Dworca Głównego? Aż taki ruch panuje na tej trasie, żeby zapełnić pociąg i autobus BRT?Na razie autobusy z Wieliczki jeżdżą jakoś rzadko, a chcą tam budować BRT? Po drodze autobus z Wieliczki dubluje na dodatek w Krakowie tramwaj. Może jeszcze BRT miałby jeździć po torach tramwajowych? Trochę dziwne te pomysły, bo zamiast budować centra przesiadkowe na rogatkach jak w Poznaniu autobusy w Krakowie dalej mają pchać się do Centrum?Ktoś kto decyduje o przydziale pieniędzy na projekty chyba powinien przystopować Kraków, bo wydają bardzo dużo naszych środków, a efekty nie są spektakularne w stosunku do obietnic. Szybki tramwaj jest szybki? Naprawdę muszą kupować i budować tak drogo?

  • kkz – 17.02.2016

    Jak można napisać taką bzdurę. Na trasie na której proponuje się BRT jeździ już linia 304. Dodatkowo www ma racje. pokrywa się ona z nowo uruchomionym pociągiem. Średnio co 2 lata mamy w Krakowie nową wizję komunikacji ( a właściwie nie nową bo to kilka wizji przedstawianych naprzemiennie). Żeby było jeszcze ciekawiej to wizje te w żaden sposób nie pokrywają się z realizowanymi inwestycjami (ICE, muzea, Arena, Stadion).

  • fred – 18.02.2016

    Wizje mają a nawet tramwaju na Górke Narodową zrobić nie mogą

  • wars – 18.02.2016

    Co to za autobus na zdjęciu

  • 304 – 18.02.2016

    No jezeli autobus 12 metrowy na 304 wypchany po dach przy f-15 min nie jest dostatecznym argumentem by wzmocnic oferte na tej trasie, to nie wiem co nim moze byc.

  • black – 18.02.2016

    Autobus 18-metrowy

  • farafiu – 19.02.2016

    Mam nadzieję, że o połączeniu Borek - Czyżyny myśleli bardziej w kontekście Nowohuckiej, która cały czas jest zakorkowana. Tutaj nie potrzeba taboru lepszego, a punktualności. Drugim lepszym pomysłem byłoby zrobienie BRT na A3W od Dworca aż do Kamieńskiego.

  • rodeif – 20.02.2016

    Czy wspomniane studium w ogóle rozważało rozbudowę kolei naziemnej? (Dodatkowe stacje, budowa węzłów przesiadkowych, zakup pociągów)? Czemu potrzebne jest BRT do Wieliczki jeśli kursuje tam komunikacja kolejowa?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....