Brno zamawia 10 trolejbusów Skoda-Solaris
Nowa generacja trolejbusów Skody na bazie Nowego Urbinocieszy się coraz większym powodzeniem. Do rosnącego grona zamawiającychdołączyła teraz spółka Dopravni podnik mesta Brna. O wcześniejszych kontraktach Škody z nowym Solarisem dla Chomutova i Jirkov oraz Ostrawy pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
12września 2017 r. firma Škoda Electric podpisała zmówienie na dostawę do Brna 10szt. nowoczesnych trolejbusów klasy MAXI. Przewoźnikzamówił pojazdy 12-metrowe typu Škoda-Solaris 26Tr. Łączna wartość kontraktu took. 130 milionów CZK. Pojazdy oprócz nowej stylistyki będą charakteryzować się bogatymwyposażeniem.
-„Nowetrolejbusy będą miały pomocnicze baterie, dzięki czemu przewoźnik będzie mógłich używać w miejscach, gdzie nie ma sieci napowietrznej. Takierozwiązanie jest w ostatnich latach coraz popularniejsze wcałej Europie i baterie trakcyjne zastępują wcześniej wykorzystywane agregatydiesla. Ponadto pojazdy będą wyposażone w klimatyzację i to zarówno przedziałupasażerskiego, jak i kabiny kierowcy. Dodatkowo zastosujemy w nich też tzw. półautomatycznezbieracze” – mówi kierownik sprzedaży Škoda Electric, Radek Kapr.
Skodazrealizuje cały kontrakt dla Brna – czyli 10 szt. niskopodłogowych trolejbusówŠkoda-Solaris 26Tr – w ciągu 2018 roku.
Aktualniedo czeskiego miasta docierają jeszcze pojazdy z poprzedniego kontraktu, zawartego w 2015 r.,kiedy spółka DPMB zamówiła 30 szt. przegubowych trolejbusów Skoda-SOR 31Tr. Tojednocześnie pierwsze egzemplarze w Brnie z pomocniczym napędem.
Czeskilider
Wartopamiętać, że Brno jest liderem w dziedzinie transportu trolejbusowego wCzechach. Manajwiększą flotę pojazdów „na szelkach”, która liczy około 150 szt. egzemplarzy. Oprócz30 trolejbusów z nadwoziem SOR, Škoda Electric dostarczyła do Brna w ostatnich latach(2007-2009) przegubowe pojazdy Skoda-Iveco 25 Tr. Terazprzyszedł czas na zmianę kategorii wagowej (z przegubowej na standardową) orazzmianę producenta nadwozia.
Wartopamiętać, że firma Škoda Transportation dostarcza do Brna nie tylko trolejbusy,ale także w ubiegłym roku zakończyła projekt dostawy dwudziestu nowychtramwajów Elektra.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze