TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

BP Tour z umową w Gdańsku. 38 nowych autobusów!
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.04.2017 17:34:00 18 komentarzy
BP Tour z umową w Gdańsku. 38 nowych autobusów!

27 kwietnia ZTM Gdańsk podpisał umowę z lubelską firmą BP Tour na realizację 8-letniego kontraktu na obsługę pakietu miejskich linii. Teraz przewoźnik ma czas na zakup nowych autobusów. Start usługi to 1 styczeń 2018 r.

Przypomnijmy, że 24 lutego 2017 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku wybrał spośród aż 10 propozycji najkorzystniejszą ofertę w przetargu na 8-letnią obsługę miejskich linii. Była to propozycja lubelskiej firmy BP Tour. Została ona oprotestowana pod kątem zbyt niskiej ceny w KIO przez pozostałych przewoźników, którzy znaleźli się na podium, czyli firmy Kłosok i Warbus. Izba jednak nie przyznała im racji.

Do wykonania zlecenia operator będzie potrzebował przynajmniej 38 autobusów różnych wielkości. Najwięcej, bo 22 szt. ma być pojazdów przegubowych klasy MEGA. Nieco mniej będzie autobusów klasy MAXI ? 15 sztuk. Całości dopełni jeden pojazd klasy MINI.

Jeszcze nie wiemy, jakie autobusy wybierze lubelska firma. Nasz typ to Mercedes-Benz Conecto LF poprzedniej generacji. Spółce zawsze było blisko do niemieckiego producenta, a ostatnio BP Tour informował na swoim profilu o rekordowym kontrakcie na zakup aż 25 autokarów Mercedes-benz Tourismo w tym roku, w tym 20 szt. Tourismo i 5 szt. Tourismo M/2. W tej sytuacji rozmowa o kolejnych 38 autobusach - tym razem w wersji miejskiej - byłaby zdecydowanie łatwiejsza. Pytanie tylko nowa czy stara generacja. Biorąc pod uwagę cenę i wiedzę na temat dotychczasowych Conecto, być może BP Tour zdecyduje się na sprawdzony produkt. Z kolei pojawienie się Nowego Conecto w Gdańsku byłyby dobrym strzałem marketingowym dla EvoBus, który bardzo potrzebuje sukcesu i mocnego wejścia dla nowego modelu. I to jeszcze w tym roku. Gdańsk byłby świetnym miejscem na taki debiut. Czy tak będzie? Zobaczymy?

Przypomnijmy, że o zamówienie ZTM ubiegała się rekordowa liczba przewoźników. Cała plejada poniżej (z łącznymi wartościami ofert):

1. BP Tour ( 137 275 249,00 PLN brutto)

2. Konsorcjum: lider: PPUH Kłosok + A21 (143 913 775,68 PLN brutto)

3. Warbus (144 862 136,64 PLN brutto)

4. Arriva Bus Transport Polska (150 078 121,92 PLN brutto)

5. Konsorcjum: PKS Gdańsk + GRYF (155 531 197,44 PLN brutto)

6. Konsorcjum: Meteor + Irex2 + Irex3 (164 303 536,32 PLN brutto)

7. Pomorska Komunikacja Samochodowa (167 622 799.68 PLN brutto)

8. Europa Express City (168 880 994,88 PLN brutto)

9. Michalczewski (174 261 326,40 PLN brutto)

10. Mobilis (187 538 379,84 PLN brutto)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
BP Tour
ZTM Gdańsk
Mercedes-Benz
przetarg
  • Jacek – 28.04.2017

    Życzę BP Tour powodzenia. Przy takiej stawce, takich wymaganiach i debiucie w KM będzie bardzo wesoło... Mam nadzieję, że rynek wyciągnie z tego wnioski.

  • sopbus – 28.04.2017

    To i tak będzie lepsze od tego czym jeżdził Warbus.

  • chris – 29.04.2017

    By?a jaka? blokada w zatrudnianiu obcokrajowców?

  • Jacek – 29.04.2017

    Ale przecie? nie wiemy czym b?dzie jezdzi? BP Tour, wi?c sk?d stwierdzenie ?e b?dzie to lepsze od Warbusa?

  • alekt – 30.04.2017

    BP Tour stawia na autobusy EvoBusa dla Gda?ska. Niestety tylko 2 wozy rezerwowe na t? chwil? s? planowane.Za to z ciekawostek - jest du?a szansa, ?e nowy przewo?nik wprowadzi chocia? 1 sztuk? Citaro II K.

  • sopbus – 30.04.2017

    Co za ciekawostka?.Citaro II K ju? je?d?? po Gda?sku,nawet w okolicach w których b?dzie je?dzi? nowy przewo?nik.

  • xxxx – 01.05.2017

    Na szczescie nie Klosok i Irex. Z Slaska powinni ich wywalic i zewszad.

  • Brazer – 02.05.2017

    Przy takiej stawce za km, raczej Mercedes będzie za drogi, to się matematycznie nie zepnie. Do tego trzeba jeszcze zainwestować w bazę.

  • chris – 03.05.2017

    MAZy solówki kupią to im na przegubowe Mercedesy styknie :D

  • Jacek – 04.05.2017

    W 2009 r. Warbus zaczynał przygodę w Gdańsku za 6,40 zł/km, a PKS za 6,04 zł/km przy nieporównywalnie niższych wymaganiach. Jak to się skończyło każdy widział. Ciekawe jak BP Tour za 5,79 zł chce dać radę...?

  • Marcin – 05.05.2017

    Do JackaBrakuje kierowców w Trójmieście, nikt nie będzie pracował za głodową stawkę, do tego pojawił się wymóg zajezdni ... Z Ukrainy kierowców nie znajdzie ze znajomością języka polskiego w sposób komunikatywny co było wymogiem w SIWZ.

  • chris – 05.05.2017

    Nie wiem czy dla ukraińców z zachodniej części Ukrainy nauczenie się komunikatywnego polskiego jest takie trudne. Poza tym chyba jest to wymóg przy tej Karcie Polaka a o tą stara się chyba sporo ukraińców pod polskimi ambasadami na Ukrainie. Gdańsk jest jednak daleko w stosunku do Ukrainy więc może to zniechęcić. Druga sprawa to logicznie myśląc będą przecież "bezrobotni" obecni kierowcy Warbusa i PKS Gdańsk. Oby nie było tak że pasażer będzie mógł powiedzieć temu samemu kierowcy rano dzień dobry a wieczorem dobranoc.

  • Jacek – 05.05.2017

    @ Marcin @ ChrisŻe będą zwolnienia w PKS i Warbusie to pewne. Jednak ci ludzie rozejdą się po innych firmach. W końcu każdy teraz narzeka na braki. Ja jednak jestem ciekaw jak BP Tour chce podtrzymać obecne stawki dla kierowców, gdzie w Trójmieście absolutne minimum to 15 zł/h netto + dodatki.

  • chris – 06.05.2017

    @Jacek Jakby ludzie mieli się rozejść po innych firmach to chyba dawno by już to zrobili? Najwyraźniej nie jest to takie proste jak się wydaje. Niska stawka zapewne będzie gdzieś miała odzwierciedlenie w jakości usługi. Poza tym wszystko też zależy jak ZTM będzie egzekwował jej należyte wykonanie. Jeszcze tak dochodząc do tego co napisałeś wyżej to nie widzę by wymagania z przetargów 2009 były tu (w tym najnowszym przetargu) nieporównywalne wyższe (ceny paliwa były jak sobie dobrze przypominam minimalnie wyższe niż obecnie). Zarówno wtedy jak i dziś wymagania co do taboru i jego wyposażenia były jednym ze standardów w danym okresie czasu. Tzn wyposażenie autobusów ewoluuje do innego poziomu za każdym razem. Trudno żeby w 2009 roku wymagali silnika z Euro 6 jak najnowszą normą wtedy było Euro 5. Kiedyś jako nowy standard była niskapodłoga i wyświetlacze zewnętrze, potem klimatyzacja, fotele z poziomu podłogi a teraz idzie się w rozbudowane systemy zwiększające komfort podróży czyli kolorowe ekrany LCD z informacją pasażerską, ładowarki USB czy monitoring. Wydaje mi się ze producenci coraz więcej produkują autobusy z takim wyposażeniem

  • GK – 04.06.2017

    Hehehe, Gdańsk drugim Lublinem pod względem komunikacji miejskiej. Powinni też zgarnąć wszystkie lokalne i obsługiwać swoimi busami. Jakie miasto, taki przetarg.

  • Prawdziwy GK – 06.06.2017

    Prosze bez podszywania sie!

  • Joanna – 02.12.2017

    Tragiczny stan busów i autobusów na trasie Lublin-Zakopane. Powrót ze zgrzytającą skrzynią biegów z prędkością 30-40km/h. Nigdy więcej nie skorzystam z usług bptour.

  • Kozik71 – 18.12.2017

    Mercedesy conecto już są....z kierowcami mimo obaw też nie jest źle....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....