TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bitwa warszawska 25+25: ZTM wybiera solówki Michalczewskiego
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.03.2018 11:15:57
Bitwa warszawska 25+25: ZTM wybiera solówki Michalczewskiego

Wczoraj, 5 marca warszawski Zarząd Transportu Miejskiego rozstrzygnął jedną z części przetargu na ośmioletnią obsługę linii autobusowych 50 nowymi autobusami. Urzędnicy uznali za najlepszą w zadaniu na autobusy klasy MAXI propozycję, którą przedstawiła firma Michalczewski z Radomia.

Przypomnijmy, że stołeczny przetarg na ośmioletnią obsługę linii autobusowych ogłoszono w drugiej połowie grudnia. O jego warunkach pisaliśmy tutaj. Podzielono go na dwie części. Na każdej roczna praca eksploatacyjna miała wynieść ok. 2,1 mln wzkm (+ 5% / - 10%), a więc przez osiem lat daje to do wyjeżdżenia nawet 17,5 mln wzkm. ZTM przewidział możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do 50% wartości podstawowego.

Do obsługi każdego z pakietów należy skierować przynajmniej 28 autobusów- 25 liniowych i 3 rezerwowe. W pierwszej części będą to autobusy klasy MIDI o długości ok. 8,5 – 9,5 m, natomiast w drugiej pojazdy standardowe.

Warunkom postępowania musiała się przyjrzeć Krajowa Izba Odwoławcza. Bezprawność warunku doświadczenia zarzuciła Europa Express City urzędnikom ZTM. O odwołaniu przewoźnika pisaliśmy tutaj. KIO uwzględniła skargę i nakazała korektę SIWZ.

2 lutego upłynął termin składania ofert. Warszawscy urzędnicy otrzymali oferty od czterech przewoźników. Jednak tylko dwóch "wstrzeliło" się poniżej zakładanego kosztorysu, który uwzględniał takie czynniki jak waloryzacja, premię za dobre świadczenie usług na poziomie 4% oraz maksymalny wymiar pracy eksploatacyjnej. ZTM na zakup ośmioletnich przewozów autobusami klasy MIDI zamierza przeznaczyć 145 118 282,40 zł brutto. Daje to szacowaną stawkę początkową na poziomie ok. 6,54 zł/wzkm netto. Swoje oferty przedstawili:

  • Europa Express City – 7,74 zł/wzkm netto; autobusy BMC Neocity 8,5LF
  • Arriva – 6,26 zł/wzkm netto; autobusy Otokar Verctio C
  • Michalczewski – 5,87 zł/wzkm netto; autobusy Autosan SanCity 9LE
  • Mobilis – 7,10 zł/wzkm netto; autobusy Otokar Vectio C

Z kolei na obsługę linii autobusami klasy MAXI budżet był o nieco ponad 22,3 mln zł brutto wyższy. Skalkulowano go na kwotę 167 421 945,60 zł brutto. Oznacza to, że ZTM założył stawkę początkową na poziomie ok. 7,54 zł/wzkm netto. Również i w tym zadaniu wpłynęły cztery oferty:

  • Europa Express City – 8,08 zł/wzkm netto; autobusy Scania Citywide 12LF CNG
  • Arriva – 6,96 zł/wzkm netto; autobusy MAN A21 Lion's City CNG
  • Michalczewski – 6,63 zł/wzkm netto; autobusy MAN A21 Lion's City CNG lub Scania Citywide 12LF CNG
  • Mobilis – 8,03 zł/wzkm netto; autobusy MAN A37 Lion's City Hybrid

Wczoraj, 5 marca rozstrzygnięto drugą część postępowania. Wybór padł na najtańszą ofertę czyli tą, którą przedstawiła radomska spółka Michalczewski. Jeżeli rozstrzygnięcie to zostanie utrzymane to oznacza powrót przewoźnika na stołeczne ulice po dwuletniej przerwie. Jednak wątpliwe jest aby przy obecnym terminarzu mogło to nastąpić 1 września.

Nierozstrzygnięte pozostaje zadanie na obsługę linii autobusami klasy MIDI. Michalczewski mimo że również w tej części przedstawił najtańszą ofertę nie może się czuć zwycięzcą. We wstępnej punktacji najlepiej wypada Arriva, która odrobiła stratę cenową i zyskała dzięki dużej liczbie foteli dostępnych z niskiej podłogi, którą zadeklarowała w Otokarach Vectio C. Również ciekawie wygląda propozycja EEC, która chciałaby wozić warszawiaków autobusami klasy MIDI, które mają... 28 siedzeń dostępnych z niskiej podłogi. Brak rozstrzygnięcia na ten moment powoduje nie jest pewne jest, że pojazdy z tego pakietu wyjadą na ulice 1 września.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Warszawa
EEC
Arriva
Michalczewski
Mobilis
MAN
Scania
CNG
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....