TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bitwa warszawska 25+25: Dziś wyrok KIO
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.04.2018 08:45:09 1 komentarz
fot. ztm.waw.pl

O prawidłowości rozstrzygnięć, które zapadły w stołecznym dwuczęściowym przetargu na obsługę linii 50 autobusami od 1 września zdecduje dziś, 4 kwietnia Krajowa Izba Odwoławcza. To skutek odwołań, które wniosły spółki Mobilis i Europa Express City. Czy Izba przyzna im rację?

Przypomnijmy, że stołeczny przetarg na ośmioletnią obsługę linii autobusowych ogłoszono w drugiej połowie grudnia minionego roku. O jego warunkach pisaliśmy tutaj. Podzielono go na dwie części. Na każdej roczna praca eksploatacyjna miała wynieść ok. 2,1 mln wzkm (+ 5% / - 10%), a więc przez osiem lat daje to do wyjeżdżenia nawet 17,5 mln wzkm. ZTM przewidział możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do 50% wartości podstawowego.

Do obsługi każdego z pakietów należy skierować przynajmniej 28 autobusów- 25 liniowych i 3 rezerwowe. W pierwszej części będą to autobusy klasy MIDI o długości ok. 8,5 – 9,5 m, natomiast w drugiej pojazdy standardowe.

2 lutego otwarto oferty. Michalczewski oraz Arriva jako jedyni zaproponowali ceny, które mieściły się w budżecie ZTM. Miesiąc później urzędnicy rozstrzygnęli postępowanie. Zadanie na obsługę linii autobusami klasy MAXI powędrowało do Michalczewskiego. Arrivie natomiast ma przypaść pakiet na obsługę linii autobusami klasy MIDI.

Z takimi rozstrzygnięciemi nie zgodzili się pozostali przewoźnicy, którzy wystartowali w przetargu. Mowa o Europie Express City i Mobilisie. Pierwszy z przewoźników domaga się:

  • Przywrócenia jego oferty do ponownej oceny, gdyż popopełniony przez niego błąd (chodzi o 28 foteli dostępnych z niskiej podłogi, które wskazano w autobusach klasy MIDI) nosił znamiona oczywistej omyłki pisarskiej
  • Odrzucenia ofert Arrivy i Michalczewskiego w części na obsługę linii autobusami MIDI, gdyż dokonali oni niedopuszczalnych zmian w swoich propozycjach
  • Odtajnienia jednego z wyjaśnień Arrivy, gdyż zdaniem EEC nie mogło ono korzystać z ochrony prawnej jaką daje klauzula tajemnicy przedsiębiorstwa

Mobilis zarzuca urzędnikom ZTM również trzy nieprawidłowości przy wyborze ofert Arrivy i Michalczewskiego. Wydaje się jednak, że mają one cięższy kaliber. Gigant z Mościsk domaga się:

  • Odrzucenia Michalczewskiego w części na obsługę linii autobusami klasy MAXI, gdyż ten nie spełnia warunku doświadczenia (chodzi o referencje z MPK Wrocław z umowy podwykonawstwa)
  • Odrzucenia Arrivy w obu cześciach postępowania ze względu na niespełnienie warunku doświadczenia (Arriva zdaniem Mobilis w bezprawny sposób “rozbiła" wzkm z kontraktu grudziądzkiego i elbląskiego z różnych lat do obu części)
  • Odrzucenia oferty Arrivy, gdyż podmiot trzeci z którego zasobów przewoźnik chce skorzysać nie udowodnił, że w terminie składania ofert nie mial zaległości w ZUS oraz Urzędzie Skarbowym

KIO ma ogłosić wyrok dziś o 9:30. Ciężko wskazać do czyich racji przychylą się arbitrzy. Ale pewne są dwie rzeczy. Pierwsza to taka, że pakiety z tego zamówienia raczej nie wystartują w zakładanym terminie tj. 1 września. Druga- to jak Izba się ustosunkuje do jednego z zarzutów Mobilisu będzie miało spore znaczenie dla branży komunikacyjnej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetargi
linie
ZTM Warszawa
Arriva
Michalczewski
Mobilis
EEC
  • Jakub Burdziński – 04.04.2018

    Wszystkie zarzuty oddalone

  • zxcvbnm – 04.04.2018

    Szkoda, będziemy się męczyć z Otokarami.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....