TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bitwa warszawska 25+25: Arriva zgarnia MIDI-pakiet
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.03.2018 18:00:02 3 komentarze
fot. Arriva

W Warszawie mamy komplet rozstrzygnięć w dwuczęściowym przetargu na obsługę linii 50 autobusami od 1 września. Dzisiaj Zarząd Transportu Miejskiego wybrał Arrivę jako operatora pakietu na pojazdy klasy MIDI. O jej zwycięstwie zdecydowały... siedzenia.

Dziś przed południem pisaliśmy o zwycięstwie Michalczewskiego w zadaniu na obsługę linii 25 autobusami klasy MAXI. Można przeczytać o tym tutaj. Nierozstrzygnięta pozostała natomiast część na obsługę mniejszymi, ok. dziewięciometrowymi pojazdami.

Przypomnijmy, że stołeczny ZTM na zakup ośmioletnich przewozów w rocznym wymiarze ok. 2,1 mln wzkm (+5% / -10%) miał przygotowane 145 118 282,40 zł brutto. Oznacza to, że stawkę początkową urzędnicy skalkulowali na maksymalnie 6,54 zł/wzkm netto. Z czterech otrzymanych ofert dwie wstrzeliły się kosztorys. Swoje propozycje przedstawili:

  • Europa Express City – 7,74 zł/wzkm netto; autobusy BMC Neocity 8,5LF
  • Arriva – 6,26 zł/wzkm netto; autobusy Otokar Verctio C
  • Michalczewski – 5,87 zł/wzkm netto; autobusy
  • Autosan SanCity 9LE Mobilis – 7,10 zł/wzkm netto; autobusy Otokar Vectio C

Kryteria oceny ofert w tej części były cztery:

  • 60% - cena
  • 20% - ilość foteli dostępnych z niskiej podłogi
  • 10% - liczba autobusów niskopodłogowych
  • 10% - liczba autobusów z systemem zliczania potoków pasażerskich

Dziś wskazano zwycięzcę. ZTM wybrał Arrivę mimo że nie przedstawiła ona najtańszej oferty. Spółka traciła do Michalczewskiego w kryterium cenowym 3,72 pkt, ale zyskała dzięki drugiemu kryterium, czyli siedzeniom dostępnym z niskiej podłogi.

Michalczewski stawiając na Autosany SanCity 9LE chciał zamówić wersję z 5 fotelami z niskiej podłogi. Arriva postawiła na Otokary Vectio C i zadeklarowała, że będą one miały 7 siedzeń tego typu, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem w klasie autobusów dziewięciometrowych. I to wystarczyło aby nie tylko odrobić stratę w cenie, ale aby jeszcze zyskać finalnie 4,1 pkt przewagi nad przewoźnikiem z Radomia.

Ocenie nie podlegała natomiast oferta EEC. W zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty widnieje informacja, iż propozycja warszawskiej spółki została odrzucona. Czy ma to związek z zaoferowaniem midibusów z... aż 28 fotelami dostępnymi z niskiej podłogi? Możemy się tylko domyślać co EEC miało na myśli decydując się na takie "ciekawe" zagranie. Wszyscy przecież dobrze wiemy, że takie pojazdy nie istnieją. Nie zmienia to jednak faktu, że ZTM potraktował to jako lekkomyślności lub niedbalstwo polegające na przedstawieniu informacji wprowadzających w błąd zamawiającego, które mogą mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane w toku postępowania.

Jeśli wybór Arrivy się utrzyma to Warszawę czeka debiut nowej marki. Przewoźnik chciałby wprowadzić do ruchu 34 egzemplarze Otokarów Vectio C. Dla tureckiego producenta byłby to powrót w niezłym stylu na polski rynek autobusów miejskich. Prestiżu dodawałby fakt, że po kilku latach przerwy nowe otwarcie marki nastąpiłoby w Warszawie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Warszawa
Arriva
EEC
Michalczewski
Mobilis
Otokar
Autosan
BMC
  • zxcvbnm – 06.03.2018

    Czy nie będzie problemu zmieścić 7 foteli w takim wozie?

  • PetKo – 06.03.2018

    Na

  • PetKo – 06.03.2018

    Na zdjęciach na stronie Otokara widać 5 miejsc. W internecie można znaleźć też zdjęcia wersji z 7 miejscami, ale w takim przypadku przestrzeń na wózki inwalidzkie/dziecięce jest bardzo zmniejszona. I tu pytanie czy takie rozwiązanie spełniać będzie wymogi SIWZ zgodnie z którymi ma być jedno miejsce na wózek dziecięcy i jedno na inwalidzki, a nie jedno na oba. Można się pewno spodziewać odwołania Michlaczewskiego...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....