TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bez polskiego debiutu Menarinibus. Suwałki wybierają Scanię
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.05.2020 16:00:27
Bez polskiego debiutu Menarinibus. Suwałki wybierają Scanię

Suwałki otrzymały dwie oferty w przetargu na dostawę trzech autobusów klasy MIDI na CNG. 28 maja miasto dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty.

Przypomnijmy, że o suwalski kontrakt walczyły dwie marki: doskonale znana w naszym kraju Scania i Menarinibus, która po raz kolejny była bliska debiutu w naszym kraju. Włosi muszą jednak jeszcze poczekać.

Dwie oferty

Na zakup trzech gazowych midibusów w Suwałkach przygotowano 3 892 950 PLN brutto, co oznacza jednostkowy koszt pozyskania autobusu na poziomie 1 055 000 PLN netto. Obie złożone oferty przewyższyły jednak szacunki zamawiającego, dlatego wybór w tej sytuacji Scanii jest jak najbardziej pozytywnym sygnałem o suwalski finansach.

Oferta szwedzkiego producenta tak została oceniona następująco:

  • Cena: Scania za trzy Citywide 10,9LF CNG zaproponowała kwotę za 4 114 350 PLN brutto, co daje cenę jednostkową cenę w wysokości 1 115 000 PLN netto - 60,00 pkt.

  • Zderzak przedni i tylny oraz boczne dolne poszycie -zew. dzielone i skręcane - TAK / 15 pkt.

  • Okres gwarancji całopojazdowej - 48 miesięcy / 20 pkt

  • Wielkość zużytej energii wg SORT 2 - 19,098 MJ/km / 5 pkt.

  • Razem 100 pkt.

Z kolei ocena oferty MMI ze Zbyszewa, a więc polskiego dilera marek Karsan i Menarinibus została oceniona następująco:

  • Cena: za trzy autobusy typu Citymood 10LF CNG firma zaproponowała cenę 4 426 155 PLN brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1 199 500 PLN netto - 55,77 pkt.

  • Zderzak przedni i tylny oraz boczne dolne poszycie -zew .dzielone i skręcane – NIE / 0 pkt.

  • Okres gwarancj i całopojazdowej- 48 miesięcy - 20,00 pkt.

  • Wielkość zużytej energii wg SORT 2 -19,481 MJ/krn / 4,90 pkt.

  • Razem - 80,67 pkt.

Gazowe "dziesiątki" mają zostać dostarczone do Suwałk między 15 listopada, a 20 grudnia.

Co chciały Suwałki?

Każdy z trzech autobusów ma być w pełni niskopodłogowy. Urzędników interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 9,1 - 10,9 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,5 m. Każdy musi umożliwiać podróż przynajmniej 71 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia w układzie 2-2-0 lub 2-2-2.

Pora wspomnieć o napędzie. Pojazdy muszą być napędzane silnikami na CNG o mocy min. 150 kW i pojemności skokowej min. 5,8 l l. Maksymalny moment obrotowy nie może być niższy niż 1000 Nm. Jednostka ma spełniać przynajmniej normę Euro 6. Ma ona być zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której miasto nie ma jakichś szczególnych wymagań poza jednym. Grunt aby jej konfiguracja zapewniała jak najniższe zużycie gazu. Cały układ napędowy ma być objęty pięcioletnią gwarancją.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz minimum cztery okna przesuwne lub uchylne. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu oraz gniazd USB dla pasażerów. Autobusy będą miały bramki do zliczania potoków pasażerskich.

Miasto wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. Jeden z nich ma być dedykowany dla pasażerów niedowidzących. W środku znajdzie się monitor LCD o przekątnej min. 23" oraz jedna tablica LED w rozmiarze min. 120x16 pkt. Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością ma sterować autokomputer, który ma być kompatybilny z używanym przez MZK systemem R&G Plus.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
CNG
PGK Suwałki
Scania
Menarinibus
MMI

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....