TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Berlin z kolejnymi autobusami i ładowarkami. Z Polski
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.04.2020 10:00:09
Berlin z kolejnymi autobusami i ładowarkami. Z Polski ; fot. Solaris

Przewoźnik Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) powiększył swoja flotę o pierwszy autobus Solaris Urbino 12 electric. Równolegle ruszyła  się dostawa 15 szt. nU18 electric. A na terenie zajezdni trwa montaż kolejnych ładowarek od Ekoenergetyki.

W ostatnich dniach na berlińskie ulice wyjechał zarówno pierwszy Nowy Urbino 12 electric z najnowszego kontraktu na 90 szt. takich pojazdów, jak i pierwszy przegubowy elektrobus w Berlinie - także od Solarisa. Chodzi tutaj o model Solaris Urbino 18 electric - pierwszy z partii 15 szt., które wzmocnią flotę BVG w tym roku.

Wszystkie elektrobusy z Polski pojawią oprócz linii 142, 259, 300 i 347 także na trasach 147, 155, 250, 294 i N50. Oprócz centrum miasta, elektrobusy BVG wkrótce staną się częścią krajobrazu Hohenschönhausen, Pankow, Niederschönhausen, Friedrichsfelde i Wilhelmsruh.

90 elektryków

Równolegle ruszyły dostawy z pierwszej transzy zamówienia na 90 szt. nU12 electric. Terminy ich dostaw są następujące:

  • Pierwsza partia 30 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric z nowej dostawy przyjedzie do Berlina na końca kwietnia;

  • Od początku sierpnia do grudnia dołączy do nich sukcesywnie 60 kolejnych autobusów.

Po zamknięciu tych dostaw berlińska flota będzie obejmować łącznie 140 autobusów zasilanych elektrycznie. 

Przypomnijmy, że elektrobusy z logo Solarisa firma BVG kupowała już trzykrotnie: w wersji Urbino 12 electric (5), Nowy Urbino 12 electric (15) i Nowych Urbino 18 electric (15). To razem z najnowszym kontraktem daje łączną poziom 125 elektrobusów "made in Poland".

Warto dodać, że w tym roku BVG odbierze też 15 szt. autobusów Mercedes-Benz eCitaro. Jak skrupulatnie policzyli Niemcy, dzięki zastosowaniu tych pojazdów BVG ograniczy emisję o około 8 000 ton CO2 rocznie.

Ładowarki też z Polski

Wszystkie zakupione przez BVG elektrobusy będą stacjonować w zajezdni Indira-Gandhi-Strasse. W tym celu przewoźnik zakupił 83 ładowarki od Ekoenergetyka, które dołączą do 30. już działający stacji ładowania zielonogórskiej firmy w Berlinie. Razem daje to 113 punktów ładujących.

I na koniec finanse. Całkowity koszt zakupu przez BVG najnowszych 90 elektrobusów, w tym infrastruktury do ładowania, szacuje się na około 61 milionów euro.

Taka skala e-zakupów była możliwa dzięki rządowemu wsparciu. Na berlińskie elektrobusy "złożyły" się dotacje z Federalnego Ministerstwa Środowiska w wysokości do 35 mln EUR oraz z Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w wysokości do 12,7 mln EUR. Tym samym Berlin zapłacił tyle, ile za porównywalne autobusy z silnikiem diesla. Dobre!

Dlatego to nie koniec elektromobilnych inwestycji w stolicy Niemiec. Po "fazie rozruchu" BVG planuje pozyskać łącznie do 210 autobusów zasilanych elektrycznie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
ładowarka
Solaris
Ekoenergetyka
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....