TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Berlin ponownie wybiera Solarisa! 15 x Urbino 18 electric
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.03.2019 13:00:59 1 komentarz
Berlin wybiera Solarisa. 15 przegubowych autobusów elektrycznych!

Spółka Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) poinformowała o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup 15 szt. przegubowych autobusów elektrycznych. Zamówienie najprawdopodobniej zgarnie Solaris Bus & Coach.

Przypomnijmy, że na berlińskich ulicach jeździ teraz pięć elektrobusów z Bolechowa - w wersji Urbino 12 electric. Niebawem - na wiosnę br. - dołączy do nich piętnaście Nowych Urbino 12 electric, które BVG zamówiło w sierpniu 2018 r. Teraz wszystko wskazuje na to, że do berlińskiej floty dołączą kolejne elektryczne jamniki - tym razem jednak po raz pierwszy w przegubowej wersji. Będą to też premierowe MEGA-elektrobusy w Berlinie.

Dodajmy, że po berlińskim zamówieniu (15 x nU12 i 15 x nU18) po ulicach niemieckich miast jeździ już łącznie 57 elektrycznych autobusów marki Solaris. Operują one teraz m.in. w: Brunszwiku, Hanowerze, Hamburgu, Frankfurcie czy w Dreźnie.

Od indukcji po pantograf

Kolejna nowość najnowszego kontraktu BVG polega na wyposażeniu przegubowych pojazdów w pantografy do ich szybkiego ładowania na pętlach. To też pokazuje, jak dynamicznie zmieniają się preferencje BVG - od indukcji w pięciu pierwszych modelach, poprzez plug-in w 15 solówkach z 2018 r. po pantografy w obecnie zamawianych pojazdach przegubowych. Z tego co podaje berliński magistrat - stacje szybkiego ładowania zostaną dostarczane przez firmę Siemens, aczkolwiek umowa na dostawę autobusów obejmuje też opcjonalne zamówienie na dwie dodatkowych stacje szybkiego ładowania.

Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie kontraktu i podpisanie umowy. Po pozytywnym zamknięciu sprawy dla poznańskiego producenta, elektryczna flota Solarisa w Berlinie wzrośnie do 35 egzemplarzy. Wartość najnowszego kontraktu to około 14 milionów euro z czego 5,6 mln EUR dołożyło Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w ramach z projektu badawczo-rozwojowego "E-MetroBus".

Przypomnijmy, że równolegle BVG czeka na dostawę 15 szt. eCitaro. Tym samym Berlin już wkrótce będzie miał 45 szt. autobusów elektrycznych. Z pierwszych informacji wynika, że przegubowe elektrobusy pojawią się na linii 200, czyli będą obsługiwane przez zajezdnię w Indira-Gandhi-Strasse.

Nie zapominajmy też, że berlińskie firma idzie w kwestii taborowych inwestycji dwutorowo - mamy zakupy w elektrobusy, ale i też w pojazdy z klasycznym układem napędowym, o czym świadczy zeszłoroczny kontrakt z Mercedesem na 950 autobusów miejskich Citaro z silnikami diesla Euro 6.

Berliński standard

Zakładamy, że najnowsze berlińskie zamówienie będzie podobne - pod kątem wyposażenia i rozwiązań technicznych - do poprzedniego kontraktu na pojazdy klasy MAXI.

Wówczas BVG zamówiło pojazdy z silnikami trakcyjnymi plus baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Na liście kompletacji przestrzeni pasażerskiej pojawiła się m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i 10 podwójnych gniazd USB. Pojemność pasażerska w pojazdach solowych będzie wynosić 65 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących (w tym osiem z niskiej podłogi). Natomiast w przegubowcach maksymalna liczba pasażerów to 99 osób.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
Solaris
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....