Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autosan: Elektromobilność to nie tylko autobusy

infobus
03.10.2019 10:00
0 Komentarzy

Jak informują ogólnopolskie media, Autosan nie zostanie przejęty przez PGE, natomiast za moment sanocka firma podpisze z tym koncernem oraz ENEĄ i Tauronem umowę na elektryfikację ich serwisowej floty, czyli pojazdów służących m. in.ekipom serwisowym odpowiedzialnym za utrzymanie i naprawy sieci.

Polska elektromobilność

Do zapowiadanego przez rząd kilka lat temu milionasamochodów elektrycznych jeszcze długa droga. Na koniec sierpnia w Polscezarejestrowane były tylko 6672 takie auta – informuje „Dziennik GazetaPrawna”. Według „DGP” na tym tle nieźle wygląda sytuacja zelektrycznymi autobusami.

-„Po ulicach jeździ 200 e-busów, a kolejne miastaorganizują przetargi na ich zakup. Polska stała się też liderem w Europie podwzględem eksportu elektrycznych niskopodłogowców. Najwięcej powstaje ich wzakładach Solarisa pod Poznaniem i Volvo koło Wrocławia” – informujegazeta.

Autosan bez PGE?

-„Przed zeszłorocznymi wyborami do samorządów prezesPiS Jarosław Kaczyński zapowiedział, że produkcja e-busów uratuje inną polskąmarkę – Autosan” – przypomina gazeta. Spółkę od Polskiej GrupyZbrojeniowej miała przejąć Polska Grupa Energetyczna, która ulokowałaby tamprodukcję autobusów na prąd.

-„Z tego też nic nie wyszło. Teraz jednak jest innypomysł na rozkręcenie produkcji w sanockiej fabryce” – informuje DGP.

Jak powiedział DGPEugeniusz Szymonik, prezes Autosana, w tym tygodniu trzy giganty energetyczne –PGE, Tauron i Enea podpiszą porozumienie, które zakłada, że firma w ciąguczterech lat wyprodukuje dla nich 1500 elektrycznych pojazdów serwisowych”.

-„Zachęceni przez rząd energetyczni giganci, a także spółki zich grup kapitałowych, na razie mają wspierać i współpracować z podkarpackąfirmą. Cel jest jeden. Podniesienie poziomu krajowej elektromobilności, którajest przecież w interesie branży energetycznej” – czytamy z kolei w Rzeczpospolitej.

Projekt dokumentu zakłada także określenie szczegółowychpotrzeb i wymagań technicznych dla pojazdów potrzebnych m.in. służbommonterskim oraz ich wyprodukowanie i dostawę w najbliższych latach. To realne szansa dla sanockiego zakładu na wyjście na prostą – elektromobilną prostą.

Komentarze