Autosan chce produkować 500 autobusów rocznie [FILM]

infobus
14.02.2019 10:00
0 Komentarzy

Eugeniusz Szymonik udzielił pierwszego wywiadów od momentu objęcia funkcji prezesa zarządu Autosan sp. z o.o., w którym wytyczył nowe kierunki rozwoju dla sanockiej fabryki. Jest kilka niespodzianek.

W wywiadzie udzielonemu portalowi esanok.pl – nowyszef Autosanu podkreślił, że jest nastawiony optymistycznie co do przyszłości sanockiej firmy.Podkreślił , że jest to już jedyna polska fabryka przemysłumotoryzacyjnego w naszym kraju, która ma grono doświadczonych konstruktorów, technologów i pracowników fizycznych.Przede wszystkim jednak – Autosan to świetnie rozpoznawalna na rynku marka i na tym fundamencieEugeniusz Szymonik chce oprzeć nowy rozdział w historii spółki. Nakreślone główne kierunkirozwoju firmy to:

  • produkcja 500 autobusów rocznie przy jednozmianowym systemiepracy;

  • przygotowanie produkcji autobusów elektrycznych;

  • wzrost płac – już od 1 marca o 15 proc – docelowo na poziomie średniejkrajowej;

  • zwiększenie zatrudnienia powyżej aktualnego poziomu 370pracowników.

Dobry rok 2018

W wywiadzie nowy szef Autosana podsumował ostatni rok, który był dla polskiegoproducenta bardzo dobry – jeżeli nie przełomowy. Firma wyprodukowała łącznie 110 autobusów, co oznacza wzrost o 400% w porównaniu do2017r., który to rok spółka zamknęła z sumą 30 pojazdów. Dodajmy, że w zeszłym roku rejestracje autobusów z logo bociana w Polsce wyglądały następująco:

  • łączna liczba zarejestrowanych autobusów: 104 szt., w porównaniu do 2017 r.  to o +89 szt. / +593% więcej

  • liczba zarejestrowanych autobusów międzymiastowych:  3 szt., w porównaniu do 2017 r.  to o -7 szt. / -70% mniej;

  • liczba zarejestrowanych autobusów miejskich: 101 szt., w porównaniu do 2017 r.  to o +96 szt. / +1920% więcej.

Trzy lata – trzy etapy

Do wspomnianej produkcji500 autobusów rocznie Autosan chce dojść następującymi etapami:

  • rok 2019 – wzrost produkcji o około 100 proc.

  • rok 2020 – wzrost produkcji o około 50 proc.

  • rok 2021 – wzrost produkcji o około 30 proc.

Jak zaznaczył Eugeniusz Szymonik w wywiadzie dla esanok, najpilniejszą sprawąobecnie jest osiągniecie poziomu produkcji autobusów przeliczeniowych napoziomie 170-190 sztuk, czyli średnio o wartości 150 mln złotych. Co ciekawe irzadkie w naszym kraju, w udzielonym wywiadzie Eugeniusz Szymonik chwalił swoichpoprzedników, którzy od momentu wykupienia spółki przez Polską Grupę Zbrojeniowąprzeprowadzili jej gruntowną restrukturyzację.

Na koniec zapraszamy do obejrzenia video-wywiadu:

{https://www.youtube.com/watch?v=ugnvGydWgsk}

Komentarze