TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy MAN i Scania w Grupie Traton [FILM]
- Opublikowano: 02.10.2019 11:00:58
Autobusy MAN i Scania w Grupie Traton [FILM]

2 października Grupa Traton zaprosiła do centrali Scania w Södertälje grupę dziennikarzy i pokazała, co dla niej oznacza innowacyjność.

Traton chce wejść na elektromobilny rynek wykorzystując efekt synergii między trzema swoimi markami MAN, Scania i Volkswagen Caminhões e Ônibus. To jest klucz do sukcesu Grupy.

Jak podkreślił dyrektor operacyjny Traton Christian Levin: -"Skoordynowane badania i rozwój w całej grupie pozwalają nam osiągnąć pozycję globalnego mistrza. Wspólny modułowy zestaw dla wszystkich marek pozwoli nam reagować jeszcze szybciej i wydajniej na potrzeby klientów".

Levin podkreślił także kluczową rolę systemów cyfrowych. -"W naszych działach programistycznych cały czas rośnie udział ekspertów w dziedzinie elektroniki i oprogramowania. W ciągu najbliższych pięciu lat zamierzamy zainwestować ponad miliard euro w cyfryzację."

Jak dodał CEO Traton Andreas Renschler: -"Innowacja to stan umysłu, który zawsze stara się być lepszy – z korzyścią dla naszych klientów". Zamieniając słowa w czyny, Traton pokazał w Szwecji pięć autobusów z portfolio marek MAN, Scania i Volkswagen Caminhões e Ônibus, które oferują innowacyjne rozwiązania dla mobilności i autonomicznej jazdy. Dział ciężarówek przedstawił światową premierę autonomicznego pojazdu koncepcyjnego: Scania AXL.

Zobaczcie relację z konferencji prasowej:


Pięć autobusów

Z autobusów mogliśmy zobaczyć i przetestować:

  • Scania Citywide LF Electric

  • Scania Citywide LF Electric FC – z układem autonomicznym

  • MAN Lion`s City G CNG

  • MAN Lion`s City E

  • VW Volksbus FC

Najpierw teoria

Na samym początku spotkania, Renschler w swoim przemówieniu poruszył różnorodne wyzwania, przed którymi stoi przemysł pojazdów użytkowych, w tym w szczególności transformację w kierunku alternatywnych układów napędowych i układów o zmniejszonej emisji CO2.

- "Gdy cztery lata temu rozpoczęliśmy tę podróż, traktowaliśmy próby e-mobilności jako eksperymenty. Dziś przyjmujemy już zamówienia na elektryczne ciężarówki i autobusy i jesteśmy przekonani, że w ciągu następnych 10-15 lat co trzecia dostarczana ciężarówka i autobus z logo naszych marek będą miały alternatywne układy napędowe – w większości czysto elektryczne - zapowiedział Renschler.

Traton przydzielił różne e-zadania swoim markom:

  • Scania jest liderem innowacji w zakresie zrównoważonych rozwiązań transportowych i pracuje nad wieloma różnymi alternatywami dla paliw kopalnych;

  • MAN realizuje szeroką strategię, oferując produkty od lekkich samochodów dostawczych po ciężkie samochody ciężarowe;

  • VWCO specjalizuje się w oferowaniu dopasowanych rozwiązań o najlepszym stosunku jakości do ceny - przede wszystkim dla rynków Ameryki Łacińskiej i Afryki.

Koncern zdefiniował trzy kluczowe czynniki innowacji. O nich mówili w Södertälje prezesi trzech marek Traton. Joachim Drees (MAN) mówił o modularyzacji, Henrik Henriksson (Scania) o oprogramowaniu, a Roberto Cortes (Volkswagen Caminhões e Ônibus), o ludziach i współpracy.

Szczególnie ciekawa było wystąpienie Joachima Dreesa, który mówił o modularyzacji na kilka miesięcy przed wprowadzeniem nowej generacji ciężarówek MAN. Obejmują one modułowy zestaw podwoziowy - zwany po szwedzku Byggladan, który obejmuje układ napędowy i ramy pojazdów. To kierunek na przyszłość.

Gazem i elektryką

Siła synergii Tratonu dotarła także do działu autobusów.

-"W Grupie opracowujemy wspólny modułowy elektryczny układ napędowy, który zostanie wykorzystany w 2020 r. – na początek w pierwszych seryjnie produkowanych miejskich autobusach elektrycznych produkowanych przez Scania i MAN" - powiedział Christian Levin. -"Można będzie go indywidualnie modyfikować w zależności od marki i obszaru zastosowania. W rezultacie wyprodukujemy maksymalną liczbę indywidualnych rozwiązań przy minimalnej liczbie komponentów i kosztów.

Warto na koniec dodać, że na koniec 2019 roku Scania planuje uruchomienie elektrycznego autobusu autonomicznego – Scania Citywiede LF , który będzie przewoził pasażerów na liniach obsługiwanych przez Nobina w obszarze metropolitalnym Sztokholmu.

-"Mamy produkty na dziś i jutro. Jesteśmy w blokach startowych - powiedział Renschler i jedncześnie wezwał przywódców politycznych do zainicjowania w swoich krajach "programu motywacyjnego dla elektrycznych pojazdów użytkowych i europejskiego planu generalnego dotyczącego infrastruktury ładowania", który ułatwiłby wszystkim klientom przejście na elektromobilność.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
CNG
MAN
Scania
VW
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....