TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy "dodają gazu". PGNiG podsumowuje rynek
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 11.09.2018 14:30:02
Autobusy na CNG; fot. UM Kostyrzyn

Zdaniem PGNiG Obrót Detaliczny coraz więcej polskich miast kupuje autobusy na sprężony gaz ziemny CNG i w tym roku gazowe zakupy będą większe o 40% niż rok wcześniej. Przyczyni się do tego m.in. zniesienie akcyzy na ten gaz.

W ramach Forum Ekonomicznego w Krynicy odbyła się debaty na temat alternatywnych źródeł napędu pojazdów. Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, powiedział w jej trakcie, że już obecnie - zanim wejdzie w życie lipcowa decyzja o docelowym zniesieniu akcyzy na CNG i LNG – koszty paliwa w autobusach zasilanych CNG są niższe o kilkanaście procent w przeliczeniu na kilometr – w porównaniu do oleju napędowego.

- Na przykład Warszawa wydaje 200 mln zł rocznie na zakup ropy, więc przejście na CNG dałoby oszczędności rzędu 40 mln zł. Jest to kwota pozwalająca na zakupienie ponad 30 nowych autobusów napędzanych gazem - podkreślił wiceprezes PGNiG OD.

Do wzrostu popularności autobusów na CNG przyczynia się także coś innego. To, że ich ceny są dużo niższe niż autobusów elektrycznych. Dlatego, szukając autobusów mniej zatruwających środowisko, polskie samorządy chętniej sięgają po autobusy zasilane CNG niż po "elektryki", które są aż dwa razy droższe niż ich tradycyjne odpowiedniki – zasilane olejem napędowym.

Niskoemisyjny rozwój

Uczestnicy debaty podkreślali, że najwyższa sprzedaż samochodów elektrycznych oraz niskoemisyjnych (zaliczane są do nich także pojazdy zasilane CNG – ze względu na to, że emitują dużo mniej zanieczyszczeń niż diesele i "benzyniaki") notowana jest w krajach, gdzie stosowane są w tym celu zachęty finansowe oraz niefinansowe. Niefinansowa zachęta może polegać np. na wyznaczeniu stref czystego transportu w mieście czy miejsc parkingowych wyłącznie dla pojazdów niskoemisyjnych.

Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, podkreślił, że jesteśmy na progu wielkiej rewolucji w transporcie i motoryzacji. - Państwa, które chcą odgrywać znaczącą rolę w transportowej rewolucji, mają świadomość konieczności poniesienia określonych kosztów z tym związanych. Koszty poniesione dzisiaj, przełożą się na korzyści w przyszłości - podkreślił Mazur. Wskazując w tym kontekście na Chiny czy Holandię, gdzie ponad 10 proc. nowych rejestracji stanowią samochody elektryczne, a w Norwegii ich udział dochodzi w tym roku do 50 proc.

Paneliści wskazywali, że istotnym motorem wzrostu rynku samochodów na paliwa alternatywne może być transport publiczny i logistyka. Wojciech Arszewski, dyrektor public affairs CEE w UPS, wskazywał, że zasięg pojazdów sięgający 100-200 km jest zupełnie wystarczający w obrębie miast dla logistyki, ale przy dłuższych trasach czy obwodnicach jest istotne, żeby był on większy. Wyzwaniem jest ciężar baterii. -"Przed korzystaniem z CNG powstrzymuje nas brak infrastruktury - powiedział Wojciech Arszewski.

Maciej Mazur przytoczył też dane mówiące o ambitnych planach koncernów motoryzacyjnych. 20 największych koncernów planuje łączne wydatki na poziomie ponad 150 mld dolarów do 2025 roku, które przeznaczone zostaną na rozwój napędów alternatywnych. Deklaracje koncernów oznaczają, że od 2025 roku będzie produkowanych na świecie 13 mln pojazdów elektrycznych rocznie. Zaznaczył też, że dla użytkowników samochody elektrycznie w komforcie użytkowania nie mają sobie równych. Zanim się upowszechnią na masową skalę, będą dynamicznie rozwijane w wybranych segmentach, jak np. w kurierskim lub taksówkowym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
CNG
PGNiG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....