TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy CNG dla MPK Nowy Sącz. Oferty od Autosana, Scanii i Solarisa!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.01.2020 15:00:49
fot. PKM Tychy

Spore zainteresowanie zyskał przetarg Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Nowym Sączu na dostawę sześciu autobusów na CNG. O zamówienie walczy aż trzech producentów! To Autosan, Scania i Solaris. Kto będzie górą?

Jakie autobusy?
MPK interesują gazowce klasy MAXI z całkowicie niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,1 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej osiem foteli. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6 - 12 l. Nie mogą być one słabsze niż 250 KM i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Automat ma mieć przynajmniej cztery biegi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne. Te drugie mają się znaleźć przynajmniej na 60% szyb bocznych. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na elektronikę. MPK wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdzie się monitor LCD o przekątnej min. 21". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością ma sterować autokomputer, który będzie kompatybilny z nowosądeckim ITS.

Wszystkie autobusy mają trafić do przewoźnika w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy. Każdy ma być objęty trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Trzy oferty
Dziś, 29 stycznia minął termin składania ofert. Na sześć gazowych "dwunastek" nowosądeckie MPK przygotowało 8 803 584,90 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednej przyjęto na poziomie niespełna 1 192 900 PLN netto. Spółka otrzymała aż trzy oferty, z których tylko jedna przewyższa jej budżet.

Najtańszy jest Autosan. Jego propozycja to 8 445 782,70 PLN brutto. To daje cenę jednostkową za SanCity 12LF w wysokości 1 144 415 PLN netto. Nieco droższą ofertę przedstawiła Scania. Jej propozycja dla MPK to 8 560 800 PLN brutto za sześć gazowców. To daje cenę za jednego Citywide'a 12LF CNG w wysokości 1 160 000 PLN netto. Jako jedyny w budżecie nie zmieścił się Solaris. Jego propozycja to 8 974 080 PLN brutto. To z kolei daje cenę za gazowego nU12 wysokości 1 216 000 PLN netto.

Kto będzie górą?
Kryteria oceny ofert są dwa i mają identyczne wagi. To cena i ocena techniczna. Dzięki temu pierwszemu Autosan "odskakuje" Scanii o 0,67 pkt. Pozostaje jeszcze drugie kryterium, które w tej sytuacji może być decydujące. Może być bardzo ciekawie, bo kto by nie wygrał to będzie debiutantem w Nowym Sączu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Nowy Sącz
Autosan
Scania
Solaris
CNG
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....