Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusowy gigant w Pradze! „Jego Długość” Van Hool AGG300

infobus
15.11.2016 17:10
0 Komentarzy

Praga kontynuuje swoje MEGA-testy na lotniskowej linii 119. Teraz DPP Praga sięga po największy i najdłuższy „kaliber” w Europie – podwójnie przegubowy autobus miejski Van Hool AGG300.

Cel jest jeden: zwiększyć zdolność przewozową pasażerów nalinii z lotniska do centrum Pragi. Teraz ? i przez cztery najbliższe miesiące ?będzie na niej można a spotkać autobus belgijskiego producenta ? Van Hool AGG300.To najdłuższy autobus, który sprowadziła na testy firma DPP Praga. To aktualnie najdłuższy autobus eksploatowany w Republice Czeskiej, jaki w naszej części Europy. Swoją długością i pojemnością „bije na głowę” wydłużonegoMercedesa-Benz CapaCity L, którego DPP testowało w lutym tego roku.

Oficjalna prezentacja pojazdu odbyła się w poniedziałek, 14listopada. Autobusjeździ na linii nr drogi 119 między stacją kolejową a lotniskiem VeleslavinVaclav Havel. Długość Van Hool AGG300 to prawie 25 metrów, dlatego DPP musiałoprzekonać ministerstwo transportu o czasowe dopuszczenia giganta do ruchu.Podobnie jak w Polsce, tak i w Czeskiej Republice przepisowa maksymalna długośćautobusu to 18,75 metrów.

Belgijskikonstrukcja przeznaczony jest do obsługi tras o wyjątkowo wysokim obciążeniu. AGG300 od lat wykorzystywany jest w transporcie publicznym. Można go spotkać m.in. w holenderskichmiastach Utrecht i Groningen oraz w Hamburgu i Genewie. Ogólnie może on pomieścićna swoim pokładzie 182 pasażerów (łącznie z kierowcą), z czego 75 na miejscachsiedzących i 107 na miejscach stojących. Pojazd użytkowany w Pradze spełniastandard emisji Euro 5.

Poniżejpodstawowe parametry techniczne autobusu Van Hool AGG300:

  • Długość całkowita:24,785 mm

  • Szerokość: 2550 mm

  • Wysokość: 3280 mm

  • Rozstawosi: 5790 + 7150 + 6750 mm

  • Silnik:Paccar PR 265 U1, turbodoładowany, sześciocylindrowy

  • Pojemnośćskokowa: 9186 cm3

  • Moc 265 kW przy1900 obr 1

  • Skrzyniabiegów: ZF 6AP 1700 B, sześciobiegowa automatyczna

  • Całkowitapojemność: 181+1 (w tym 75 siedzących i 107 stojących)

  • Masa maksymalna dopuszczalna: 35.000 kg

Komentarze