Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusowe przyczepy podbijają Monachium? Plany idą dalej

infobus
11.08.2016 15:07
0 Komentarzy

Od 1 sierpnia monachijskiej zakłady komunikacyjneVerkehrsgesellschaft (MVG) wykorzystują w regularnej eksploatacji o 15więcej zestawów, które składają się z autobusu klasy maxi oraz przyczepki.

W ten sposób MVG dysponuje teraz ma 37 takimi zestawami. Dodatkowodziewięć autobusów z przyczepkami zapewniają prywatnych podwykonawcy przewoźnikaz Monachium. W sumie daje to 46 zestawów. Dzięki temu jest to prawdopodobnie największasieć komunikacyjna na Europie, w której wykorzystywane są tego typu zestawy.Jednak docelowo MVG chce wprowadzić do regularnej służby liniowej przynajmniej50 kolejnych takich kompletów.

Dostawcą nowych autobusów jest MAN. Producent pokonał czterechinnych konkurentów i sprzedał do Monachium 15 egzemplarzy Lionsów City A21,które będą ciągną przyczepki produkcji szwajcarskiego Hessa. Ich zakup byłomożliwy dzięki 7 mln euro wsparcia, którego MVG udzieliło miasto.

Zestawy o długości ok. 23 m umożliwiają według monachijskiego przewoźnika podróż dla około30% więcej pasażerów. To dzięki łącznej pojemności autobusu dwunastometrowego i przyczepki, którawynosi ok. 130 miejsc siedzących i stojących. A to zbliża to rozwiązanie dopojemności pojazdów przegubowych.

Jednak w przeciwieństwie do nich zaletą zestawu jest elastyczność,dzięki czemu idealnie on się nadaje na linie ze znaczną różnicą frekwencji wgodzinach szczytu i poza nimi. Dzięki temu operator oraz zarządca komunikacjiodczuwają oszczędności.

Przyczepki są przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich idziecięcych dzięki funkcji przyklęku, odkładanarampa najazdowa w drzwiach i wydzielonemu miejscu w przestrzeni pasażerskie. Sąone dodatkowo monitorowane, klimatyzowane i wyposażone w kompletny systeminformacji pasażerskiej.

„Nasza przyczepki autobusowe mająumożliwiać podróż jak największej liczbie pasażerów przy optymalizowaniukosztów obsługi przewozów. Rozwijamy nasze usługi autobusowe, więc jednoczesnyaspekt ekonomiczny i większa atrakcyjność transportu publicznego są wobecsiebie komplementarne. To jest i pozostanie najlepszym wkładem w troskę oczyste powietrze w Monachium.” – tak tłumaczyłnajnowszy zakup Herbert King, prezes MVG.

Nowa zestawy od 1 sierpnia skierowano do obsługi zastępczych liniiautobusowych nr 15 i 25. Natomiast odpołowy września będą one do spotkania na liniach nr 51, 151, 53, 56, 57, 60,140, 141, 160, 170, 192, 193 i 197. Dodatkowo spółka już zapowiedziała, że już wkrótceogłosi kolejny przetarg na zakup przyczepek. Na razie mowa jest o pojazdach,które umożliwią uruchomienie kolejnych dziesięciu zestawów.

Komentarze