TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowa ustawa w Sejmie: Cztery źródła finansowania
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 15.05.2019 12:00:46
Autobusowa ustawa w Sejmie: Minister Adamczyk o finansowaniu

Pojawiło się wiele przekłamań dotyczących źródeł finansowania nowego Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych; nie będzie dodatkowych opłat ani zwiększania istniejących - powiedział 15 maja w Sejmie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jak mówił Adamczyk podczas pierwszego czytania rządowego projektu ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, jeszcze w tym roku samorządy, które uruchomią połączenia autobusowe, dostaną 300 mln zł, a w kolejnych latach dofinansowanie ma sięgnąć do 800 mln zł.

"Pojawiło się wiele przekłamań w przestrzeni debaty i informacji publicznej na temat źródeł finansowania" projektowanego Funduszu - podkreślał minister.

Opłata paliwowa i emisyjna

Jak mówił, jednym z tych źródeł będzie opłata paliwowa. Podkreślił przy tym, że chodzi o udział w opłacie paliwowej, "nie zwiększoną opłatę paliwową, nie nałożoną kolejną opłatę na kierowców". Jak powiedział, nie zmaleją również wpłaty do Krajowego Funduszu Drogowego ani Funduszu Kolejowego, zmniejszą się natomiast wpływy do budżetu państwa z tytułu podatku akcyzowego.

Kolejnym źródłem finansowania projektowanego Funduszu ma być opłata emisyjna.

-"Nie wprowadza się zmiany ogólnej opłaty emisyjnej, zmiana dotyczy przekierowania części wpływów z tej opłaty z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Funduszu Niskoemisyjnego Transportu na Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych" - mówił Adamczyk.

Opłata zastępcza i kary

Trzecim źródłem wymienionym przez niego źródłem finansowania przywracania połączeń autobusowych ma być opłata zastępcza, ponoszona przez podmiot realizujący Narodowy Cel Wskaźnikowy, tj. przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania, importu lub nabycia wewnątrzwspólnotowego paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w sytuacji, gdy ten podmiot nie w pełni zrealizował Narodowy Cel Wskaźnikowy.

Według Adamczyka, na Fundusz będą również składały się dochody z kar, grzywien, opłat i zezwoleń Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Wojewódzkich Inspektoratów. W tej chwili wpływają one do budżetu państwa. Szef MI zaznaczył przy tym, że nie ma planu nakładania kar na kierowców samochodów ciężarowych ani innych kierowców.

Wskazał, że w myśl projektu samorząd terytorialny będzie musiał dopłacić do kwoty deficytu danego przewozu – nie mniej niż 10 proc. środków własnych, a nie 30 proc., jak planowano pierwotnie.

Zdaniem ministra, nowa ustawa jest elementem "walki rządu PiS z wykluczeniem komunikacyjnym", które rodzi "poczucie bezsilności i opuszczenia przez państwo, które powinno o te sprawy zadbać".

"Przez wiele lat w Polsce panowało przekonanie, że potrzebne są tylko te połączenia autobusowe, które są rentowne, które przynoszą zysk. Uważano, że niewidzialna ręka rynku jest w stanie prowadzić do likwidacji białych plam komunikacyjnych na mapie Polski. Doświadczenia ostatnich lat pokazały, że jest to podejście błędne" - mówił. (PAP)

Zapis sejmowej debaty poniżej:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
PKS
MI
sejm

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....