TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusem … pod prąd? Tylko w Gdyni! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.12.2019 15:00:43
Autobusem … pod prąd? Tylko w Gdyni!; , fot. Kamil Złoch

16 grudnia zaczął działać pierwszy w Polsce kontrapas dla autobusów. Ponad kilometr jazdy pod prąd pozwoli komunikacji miejskiej ominąć poranny korek na tym odcinku.

Na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej od 7:00 do 9:00 jeden z pasów ruchu został dedykowany autobusom, które ominą poranny korek. Pasażerowie komunikacji miejskiej zaoszczędzą około 10 minut. To pierwszy w Polsce stały kontrabuspas, który będzie sterowany przez system Tristar.

Pierwszy w Polsce

Na symboliczny pierwszy przejazd komunikacją miejską "pod prąd" zaprosili w poniedziałkowy poranek prezydent Gdyni Wojciech Szczurek i wiceprezydent ds. rozwoju Marek Łucyk.

- O tym, jak cenne są poranne minuty wie każdy z nas. Już od dziś w czasie największego szczytu komunikacyjnego kontrabuspas pozwoli zaoszczędzić ich około 10. Niezwykle cieszę się, że pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce zostało wdrożone w naszym mieście. Gdynia stawia na innowację i jestem głęboko przekonany, że to działanie przekona kolejne osoby do korzystania z komunikacji miejskiej, która ma jeden z najnowocześniejszych taborów w Polsce – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Zobaczcie kontrabuspas na filmie:


Dzięki ITS

Kontrabuspas wspiera technologia - specjalne skanery analizują czas przejazdu ul. Chwarznieńską i jeśli czas osiągnie wartość graniczną, operator systemu TRISTAR zostanie o tym poinformowany, mając możliwość uruchomienia ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd". Rozwiązanie przyspieszy przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum. Lewy pas ruchu jezdni w kierunku Chwarzna-Wiczlina przy dużym natężeniu ruchu zmieni swoją funkcję i staje się pasem wyłącznie dla autobusów, które jadą w przeciwnym kierunku.

- To pionierskie i bardzo innowacyjne rozwiązanie uzyskało zewnętrzne dofinansowanie w wysokości 50% wszystkich kosztów, otrzymując bardzo wysoką ocenę merytoryczną. Szczególne słowa podziękowania kieruję do zespołu inżynierów z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, którzy przygotowali rozwiązanie, dzięki któremu mieszkańcy Gdyni zaoszczędzą czas. To kolejna dobra informacja dla osób, które korzystają z transportu publicznego. Miasto Gdynia konsekwentnie rozwija sieć buspasów, a jeszcze w tym roku oddane zostaną kolejne z nich – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju odpowiedzialny za wdrożenie rozwiązania.

Z technicznego punk widzenia

Kontrapas autobusowy pomiędzy Chwarznem i Witominem stał się tym samym kolejnym elementem systemu Tristar, funkcjonującego w aglomeracji trójmiejskiej od 2015 roku. Otwieranie i zamykanie kontrapasa trwa kilka minut. Czas ten pozwala na zjechanie wszystkich pojazdów z lewego pasa, a podczas wyłączania - na bezpieczne zjechanie autobusu, który wjechał jako ostatni.

W czasie zamykania pasa można będzie nad nim zobaczyć żółtą strzałkę skierowaną w prawą stronę, co będzie oznaczać, że za tym miejscem pas jest już zamknięty.

- To wspaniała informacja dla wszystkich mieszkańców zachodnich dzielnic Gdyni, ponieważ rozwiązanie dotyczy każdej linii autobusowej jadącej w kierunku centrum miasta. Jest to szczególnie ważne, gdy rozpoczęte zostały prace przy budowie Trasy Kaszubskiej i Gdynia świadomie zwiększyła częstotliwość kursowania komunikacji miejskiej m.in. w oparciu o niezwykle popularną linię 147, która przejeżdża przez Chwarzno-Wiczlino, ale początek swojej trasy ma na Karwinach. Jestem przekonany, że widok autobusu omijającego korek zachęci kolejne osoby do korzystania z komunikacji zbiorowej – mówi Jakub Ubych, pełnomocnik prezydenta ds. dzielnic i radny miasta.

Realizacja pierwszego w Polsce stałego kontrabuspasa jest dofinansowana ze środków Funduszu Dróg Samorządowych na rok 2018. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 4,1 mln złotych, a połowa środków została pozyskana jako finansowanie zewnętrze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
buspas
Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....