Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Arriva szykuje gazowe Solarisy. Start niedługo

infobus
08.08.2019 11:00
0 Komentarzy

Start warszawskich Solarisów Urbino 18 CNG Arrivy to kwestia czasu. Pierwsza grupa autobusów zadebiutuje na stołecznych ulicach 31 sierpnia. Pełne uruchomienie nastąpi niecałe dwa miesiące później. Pomijając Autosany Europy Express City to pierwszy kontrakt przewozowy od wielu lat, który wystartuje w kilku etapach.

Arriva zamówiła w Solarisie 54 egzemplarze Nowego Urbino 18 CNG. A to na potrzeby realizacji zawartej 10 kwietnia umowy. Obejmuje ona świadczenie usług przewozowych min. 50 autobusami przegubowymi oraz zapewnienie czterech pojazdów rezerwowych. Warta 291 mln zł netto umowa została podpisana na 8 lat. Arriva rozpocznie wykonywanie przewozów po stawce początkowej 7,38 zł/wzkm netto.

Każdy z nich umożliwi podróż ok. 130 pasażerom, w tym 39 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Oczywiście obitych warszawską tapicerką. Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych „jamników na gaz” jest możliwy dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Solarias zastosował drzwi firmy Ventura. Co ciekawe tylko drugie drzwi są odskokowo-przesuwne, a reszta otwiera się do środka. Widać inspirację „stołecznym” nU18e czy częściowo Scaniami Citywide 12LF CNG Michalczewskiego. Jak udało się nam ustalić konfiguracja wnętrza to autorski pomysł Arrivy. Trzeba przyznać, że pomysłowo.

Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy napędzane będą sprężonym gazem ziemnym, który magazynowany będzie w umieszczonych na dachu pojazdu butlach o pojemności wodnej 1700 l. Silnik każdego z tych autobusów, czyli niespełna dziewięciolitrowy Cummins ISLG 320 spełnia restrykcyjną unijną normę czystości spalin Euro 6.

Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy napędzane są sprężonym gazem ziemnym, który magazynowany będzie w umieszczonych na dachu pojazdu butlach o pojemności wodnej 1700 l. Silnik każdego z tych autobusów, czyli niespełna dziewięciolitrowy Cummins ISLG 320 spełnia restrykcyjną unijną normę czystości spalin Euro 6. Jednostka została zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy przegub z Bolechowa jest wyposażony w aż pięć wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało.

A wnętrze? Tutaj znajdziemy aż siedem tablic LCD. Zastosowano pięć typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz przed trzecimi mamy monitory typu ETM-38, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie „e-koralików”. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Pierwsze nU18 CNG Arrivy zadebiutują na warszawskich liniach 31 sierpnia. Gdzie dokładnie? Musimy jeszcze chwilę poczekać. Jednak bez względu na to trzeba otwarcie przyznać jedną rzecz- Arriva znów stanęła na wysokości zadania.

Komentarze