TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva, BP Tour, a także... Dobre oferty dla MPK Łódź!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.10.2019 15:00:34
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Aktualizacja 29.10.2019
28 października MPK-Łódź przyznało się w do błędu w obliczeniach podatku VAT i tym samym cen brutto. Aktualne i poprawione ceny znajdują się TUTAJ, a stare ceny zostawiliśmy poniżej.

W Łodzi od piątku są powody do zadowolenia. Bardzo dobre oferty od trzech przewoźników wpłynęły do MPK w przetargu na podwykonawstwo. I wygląda na to, że prawie każdy coś weźmie z tego tortu.

O łódzkim przetargu na zasadniczo trzyletnią obsługę nie tylko "za-tramwajów", ale także wybranych linii autobusowych pisaliśmy tutaj. Postępowanie zostało podzielone na cztery pakiety linii. Łącznie to praca eksploatacyjna w wysokości nawet 8 982 000 wzkm. Wolumen bardzo ładny jak na tylko trzy lata...

Są to:

  • Zadanie nr 1 to obsługa linii Z45 i Z46 przez 36 m-cy / 2 340 000 wzkm

  • Zadanie nr 2 to obsługa linii 43A i 43B przez 36 m-cy / 1 332 000 wzkm

  • Zadanie nr 3 to obsługa linii Linia Z41 przez 24 m-cy / 1 440 000 wzkm

  • Zadanie nr 4 to obsługa linii 53A, 53B, 53C, 53D, 53E oraz 60A, 60B, 60C, 60D przez 36 m-cy / 3 870 000 wzkm

Do wykonania tego zlecenia partnerzy łódzkiego MPK będą musieli podstawić przynajmniej 37, maksymalnie dwunastoletnich autobusów. Będzie to :

  • 15 przegubowców klasy MEGA;

  • 22 autobusy klasy MAXI

Autobusy muszą posiadać przynajmniej trzy wejścia oraz niekoniecznie być w pełni niskopodłogowe. Muszą one posiadać kasowniki typu R&G KRG-6 KM oraz diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. W trakcie obowiązywania umowy wszystkie autobusy mają mieć nie więcej niż 12 lat. Będą je prowadzić kierowcy zatrudnieni na podstawie umów o pracę w wymiarze pełnego etatu.

Ofertowe El Dorado!

Na wszystkie przetargowe zadania MPK Łódź przygotowało arcyciekawy budżet. Bowiem to kwota w wysokości 112 516 218 zł brutto, co daje średnio 11,60 zł/wzkm netto. Prawda, że piękna stawka?

Po rozdzieleniu na cztery przetargowe pakiety mamy:

  • Zadanie nr 1 - 31 988 241 zł brutto, czyli 12,66 zł/wzkm netto

  • Zadanie nr 2 - 16 311 645 zł brutto, czyli 11,34 zł/wzkm netto

  • Zadanie nr 3 - 9 727 455 zł brutto, czyli 6,25 zł/wzkm netto

  • Zadanie nr 4 - 54 488 877 zł brutto, czyli 13,03 zł/wzkm netto

Pomijając trzeci, najkrótszy, a więc siłą rzeczy najmniejszy pakiet w pozostałych zabudżetowane stawki się prezentują imponująco. Ale oferenci też nie zawiedli. A mamy ich trzech. To lubelski BP Tour, Arriva oraz konsorcjum Kris Tour ABC z Tuszyna oraz stołecznego Transport and Infrastructure Managament. I to ona przewodzi aliansowi stworzonemu na potrzeby łódzkiego przetargu. A więc po kolei...

Zadanie nr 1- tutaj mamy komplet przetargowej ekipy. Oferty prezentują się następująco:

  • konsorcjum TIM i Kris Tour ABC - 8,59 zł/wzkm netto

  • BP Tour - 7,28 zł/wzkm netto

  • Arriva - 8,75 zł/wzkm netto

W pakiecie nr 2 i 3 BP Tour jest jedynym oferentem ze stawkami:

  • zadanie 2 cena 7,88 netto

  • zadanie 3 cena 8,00 netto

O zadanie nr 4 jako jedyna zdecydowała się zawalczyć Arriva. A jest w tej układance ono najbardziej koronnym, bo wymaga ono min. 22 autobusów, w tym min. 17 "dwunastek" i pięciu przegubowców. Arriva wyraziła gotowość do realizacji tego zadania za... 11,64 zł/wzkm netto. Zmieścić się w budżecie, być jedynym oferentem i jeszcze wywalczyć tak wysoką stawkę? Niejeden szachista by tego lepiej nie zaplanował. Dlatego otwarcie można mówić, że Arriva będzie największym wygranym łódzkiego przetargu.

Podsumowując...

Pakiety od pierwszego do trzeciego wylądują w BP Tour, Arriva bierze z kolei ostatnie. Wszystko poniżej budżetu, każdy zapewne zadowolony, a najbardziej oczywiście MPK Łódź. Czekamy więc już tylko na akcje-akceptacje i oczwiście autobusy. To krótkie kontrakty, ale z pewnością bardzo ciekawe od strony realizacyjnej. A na dzień dobry widzimy, że spotkamy się z dwiema kompletnie różnymi koncepcjami biznesu pt. komunikacja miejska.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Łódź
BP Tour
Arriva
Kris Tour
TIM
  • Modern vehicles ONLY – 28.10.2019

    Ciekawe co taborowo wystawią.

  • Darek Spólnicki – 28.10.2019

    No proszę,każdy ma coś dobrego dla siebie i każdy ma powody do zadowolenia.I ten przetarg pokazuje jedną rzecz-że Arriva nie zamierza się szybko zwijać z naszego kraju,skoro startują w przetargach na podwykonawstwo w ramach komunikacji miejskiej w Łodzi...ale tak czy inaczej będzie ciekawie w Łodzi... ;)

  • Kamil Poltravel Zaranowicz – 28.10.2019

    BP Tour jak zwykle szalej z cenami. Obstawiam, że skończy jak drugi warbus

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....