Rząd po raz pierwszy podał koszt programu odbudowy lokalnych połączeń autobusowych. To ok. 800 mln zł rocznie. Zdaniem Michała Dworczyka budżet jest gotowy, by sfinansować pięć programów przedstawionych przez PiS.
-"Roczny koszt programu odbudowy lokalnych połączeń autobusowych to ok. 800 mln zł, zwolnień z PIT do 26. roku życia - 2-3 mld zł; wyższych kosztów uzyskania przychodu 7-10 mld zł; 13. emerytury - 9-10 mld zł, a uzupełnienia programu 500 plus - ok. 18,5 mld zł - powiedział w piątek, 1 marca, szef KPRM Michał Dworczyk.
W sobotę na konwencji programowej PiS prezes Jarosław Kaczyński przedstawił pięć propozycji programowych - tzw. "nową piątkę PiS". Zakłada ona m.in. zredukowanych połączeń autobusowych.
Budżet państwa jest gotowy, by sfinansować pięć programów przedstawionych przez PiS tydzień temu; wszystko wskazuje na to, że w 2019 r. uda się budżetu nie nowelizować i wystarczą przesunięcia wewnątrz już obowiązującej ustawy budżetowej - powiedział w piątek, 1 marca, szef KPRM Michał Dworczyk.
-"Kolejne pytanie, które się pojawia - z czego będą finansowane dodatkowe wydatki. Otóż przez ostatnie trzy lata został uszczelniony system podatkowy, zlikwidowaliśmy lukę VAT-owską, usprawniliśmy też funkcjonowanie państwa oraz rozwija się dynamicznie gospodarka, dzięki wprowadzonym przez PiS reformom" - zauważył Dworczyk.
Według niego to wszystko powoduje, że budżet "jest gotowy sfinansować pięć programów przedstawionych tydzień temu". Jak ocenił, są to programy "prorozwojowe". (PAP)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Z tej samej witryny, tylko dwie godziny później http://infobus.pl/rzad-nie-chce-reaktywacji-autobusowych-pks-ow_more_112766.html?fbclid=IwAR1JJCmvAPne9xBlvpKB3EzeY__YLc8YQkx0yF_Fd0dLCPSjRaNiAZgvILY
Skoro PKS upadły - oznacza to, że woziły powietrze... Więc po co je reaktywować ???
Życzę powodzenia, a mieszkańcom małych miejscowości komunikacji autobusowej... a teraz fakty: by komunikacja autobusowa się utrzymała przychód z km musi być ok 3pln. Zakładając, że autobus robi pusty kurs w jedną stronę ok 40-50km, musi mieć przychód ok 240-300pln z trasy tam i z powrotem. W woj.warm-maz to raczej marzenie na liniach o małym zasiedleniu
Pytanie. A skąd weźmiecie na te wszystkie nowe połączenia kierowców ??:)
Myślę,że organizatorem komunikacji lokalnej powinny być powiaty,a nie gminy wiejskie.Trudno sobie wyobrazić komunikację organizowaną przez gminę wiejską,bo ograniczała by się raczej do obszaru własnej gminy ,gdy na obszarach wiejskich jest zapotrzebowanie na połączenia typu wieś-miasto powiatowe.Poza tym większy przychód jest z linii np Msciszewice(wieś)-Kartuzy(miasto powiatowe) przez Sierakowice(gmina) niż z linii wewnątrz gminnej Msciszewice-Sierakowice.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.