TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

8-letni kontrakt na linię 860 KZK GOP
Konrad Bek - Opublikowano: 07.03.2016 11:27:45
8-letni kontrakt na linię 860 KZK GOP; fot. K. Bek

W sobotę, 5 marca br., na stronie biuletynu informacji publicznej biura KZK GOP pojawiło się ogłoszenie o przetargu na kolejną już przyspieszoną linię ? 860, która łączy Katowice z Piekarami Śląskimi.

Kolejna linia po 820 i 880, której założenia przetargowe przewidują 8-letnią obsługę linii, a w tym czasie wykonanie ponad 3,06mln wozokilometrów przez operatora. Jak to już bywa w przetargach Komunikacyjnego Związku Komunalnego, Organizator zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia bądź też skrócenia zamówienia o ok. 1,5 mln wzkm. Realizacja kontraktu rozpocznie się z dniem 1. lipca br.

Aktualna sytuacja

Do tej pory na linii mogliśmy zobaczyć pięciu przewoźników. Byli to kolejno PKM Bytom, PKMM Świerklaniec, PKM Gliwice i LZ Lazar Zendek. Obecnie można tam spotkać pojazdy tego ostatniego operatora, który obsługuje linię dwoma autobusami typu MAN Lion?s City G wspólnie z dwoma pojazdami firmy ASKA z Żor, która do obsługi przeznaczyła jednego przegubowego Lion?sa City G i potestowego, prototypowego Autosana M18LF. Czy przewoźnik utrzyma się na linii? Na pewno dowiemy się o tym już niebawem.

Wymagania KZK GOP

Podobnie z resztą jak w przetargach na 820 i 880, KZK GOP wymaga od wykonawcy czterech autobusów nie starszych niż wyprodukowanych w 2016 roku, w pełni niskopodłogowych i klimatyzowanych (moc klimatyzacji nie mniejsza niż 40kW) autobusów przegubowych ? tabor CN, o długości ponad 12 metrów, których silniki spełniają normy emisji spalin EURO 6. Mają pomieścić co najmniej 140 pasażerów, na min. 35 miejscach siedzących, a 14 (siedzenia typu nieuchylnego) z nich ma być dostępnych bezpośrednio z podłogi. Minimum cztery pary drzwi o prześwicie 1200mm powinny zapewnić odpowiednio komfortową wymianę pasażerów. Nowością na wyposażeniu autobusów będzie na pewno bezprzewodowy dostęp do internetu poprzez router WiFi, a także min. 7 ładowarek USB do urządzeń moblinych. Standardowo już autobusy mają być przygotowane pod instalację systemu ŚKUP oraz posiadać kompletną informację pasażerską na zewnątrz (tablice przednią, boczną i tylną oraz głośnik do zapowiedzi) oraz wewnętrzną (LED-owe wyświetlacze pokazujące m.in. aktualną pozycję autobusu ? co jest kolejną nowością wymaganą przez KZK GOP).

Oprócz tych kryteriów, pojazdy muszą posiadać pakiet udogodnień niezbędnych dla osób z niepełnosprawnościami, które wymienione zostały poniżej.

? przestrzeń specjalna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich wyposażona w urządzenia przytrzymujące, zapewniające stabilność wózka inwalidzkiego,

? układ przyklęku umożliwiający obniżenie podłogi pojazdu do wysokości przystanku,

? przyciski ?na żądanie? w ilości co najmniej 9 sztuk, rozmieszczone równomiernie w okolicy przestrzeni drzwi pasażerskich, zapewniających łączność pasażerów z kierowcą (z dodatkowymi oznaczeniami w alfabecie Braille?a), wyróżniające się kolorami kontrastującymi z otoczeniem,

? co najmniej 4 siedzenia o wyróżniającej się barwie,

? odpowiednie piktogramy odnoszące się do osób z niepełnosprawnością,

? poręcze i uchwyty o barwie kontrastującej z otoczeniem,

? podłoga pojazdu wyłożona materiałem przeciwpoślizgowym,

? osłony krawędzi stopni wykonane w sposób minimalizujący ryzyko potknięcia się, w kolorze kontrastującym z otoczeniem,

? dodatkowe oświetlenie zewnętrzne nad wszystkimi drzwiami w pojeździe.

? podświetlane przyciski umożliwiające samodzielne otwarcie drzwi przez pasażera umiejscowione wewnątrz autobusu zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie drzwi (w ilości nie mniejszej niż liczba drzwi),

? podświetlane przyciski koloru czerwonego umożliwiające samodzielne otwarcie drzwi przez pasażera umiejscowione na zewnątrz autobusu zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie drzwi lub na płatach drzwi na wysokości dogodnej do użycia (w ilości nie mniejszej niż liczba drzwi),

? podświetlany przycisk koloru niebieskiego służący do sygnalizowania zamiaru wejścia do pojazdu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim zlokalizowany na zewnątrz pojazdu w bezpośrednim sąsiedztwie drzwi, w których znajduje się rampa najazdowa),

? podświetlany przycisk koloru niebieskiego służący do sygnalizowania zamiaru wyjścia z pojazdu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim zlokalizowany wewnątrz pojazdu zlokalizowany przy stanowisku na wózek inwalidzki.

O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który m.in. posiada odpowiednie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, a oprócz tego należycie wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, usługi w zakresie przewozów regularnych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414, z późn. zm.) o łącznej wartości nie mniejszej niż 5 mln zł netto w tym okresie. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 400 000 zł. Otwarcie kopert wstępnie przewidziano na 15. kwietnia.

Parametry

Pod spodem standardowo już prezentujemy parametry linii:

? relacja: Katowice Plac Wolności ? Piekary Śląskie Osiedle Wieczorka Dworzec,

? kursuje w dni robocze w godz. 4:37 ÷ 23:37,

? dobowa praca przewozowa: dni robocze 1.560,60 wzkm,

? wozogodziny ogółem: dni robocze szkolne ? 65,15 h,

? wozogodziny postoju: dni robocze ? 14:41 h,

? średnia prędkość eksploatacyjna: dni robocze ? 23,92 km/h,

? średnia prędkość komunikacyjna: dni robocze ? 30,86 km/h,

? długość trasy: 23,00/22,90 km.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KZK GOP
linie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....