TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

672 x Citaro NGT. Madryt nie zwalnia tempa
- Opublikowano: 27.09.2018 12:30:51
672 Citaro NGT. Madryt nie zwalnia tempa

Stolica Hiszpanii zamawia kolejne autobusy miejskie na gaz ziemny. Tym razem aż 276 szt. Citaro NGT, które dojadą do Madrytu w ciągu najbliższych 2 lat.

Stolica Hiszpanii zamawia kolejne autobusy miejskie na gaz ziemny. Tym razem aż 276 szt. Citaro NGT, które dojadą do Martytu w ciągu najbliższych 2 lat. Łącznie wówczas EMT Madrid będzie posiadał w swojej flocie 672 autobusów Mercedes-Benz Citaro NGT.

Tegoroczny kontrakt to już czwarte duże zamówienie z Madrytu i to w dość krótkim odstępie czasu. Pierwsze zamówienie firma EMT złożyła dwa lata temu na 82 Citaro NGT, który wówczas właśnie miał swoją światowa premierę. W następnym roku przewoźnik zamówił kolejnych 314 autobusów. Teraz dojdzie do to tego 276 szt. To razem oznacza, że w roku 2020 Madryt będzie miał w sumie 672 przyjaznych dla środowiska autobusów Citaro NGT.

Gazowe MAXI

Najnowsze zamówienie obejmuje autobusy solo Mercedes-Benz Citaro NGT o długości 12 metrów z układem drzwi 2-2-0. Wszystkie wyposażone zostaną w silnik OM 936 G Euro 6. Jego moc wyjściowa i maksymalny moment obrotowy wynoszący 1200 Nm pozwala osiągnąć gazowym autobusom takie same właściwości jezdne, jak w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi.

Do tego dochodzi ekologia., Zdaniem Daimlera, w przypadku eksploatacji CNG emisja CO2 jest nawet o 10 procent niższa niż w silniku diesla. A kiedy używa się biogazu, autobus NGT jest prawie całkowicie neutralny pod względem emisji CO2. Do tego dochodzi niższa emisja hałasu - średnio o 4 dB (A). Odpowiada to mniej więcej połowie subiektywnie odbieranego poziomu hałasu przez człowieka.

Madrycki standard

Autobusy Citaro NGT przeznaczone dla EMT (Empresa Municipal de Transportes de Madrid) mają dobrze wyposażenie. Pasażerowie wchodzą do autobusu z przodu - przez drzwi otwierające się do środka, a wychodzą poprzez środkowe drzwi przesuwne z napędem elektrycznym. Tuta też znajduje się ręcznie odkładana rampa dla wózków inwalidzkich. Wewnątrz poręcze mają żółty kolor. Pasażerowie siedzą na wyprofilowanych siedzeniach, a w pojeździe znajduje się pięć podwójnych gniazd USB do ładowania swoich urządzeń przenośnych.

Osiem uchylnych okien oraz udoskonalony system klimatyzacji ma poradzić sobie z gorącymi miesiącami w Madrycie. Kabina kierowcy ma oddzielną klimatyzację. I co ważne - kierowca posiada też zamknięta kabinę kierowcy, oddzieloną od przedziału pasażerskiego. Prowadzący pilnuje, co dzieje się na pokładzie za pomocą kamer wideo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
CNG
Mercedes-Benz
Hiszpania
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....