TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

60 autobusów dla MPK Wrocław. Jutro otwarcie ofert
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.01.2020 16:00:45 1 komentarz
fot. wroclaw.pl

Jutro Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu otworzy oferty w przetargu na dzierżawę 60 nowych autobusów. To dobry moment, aby zajrzeć w szczegóły. A szykuje się trochę nowości.

MPK chce wziąć w dziesięcioletnią dzierżawę łącznie 60 nowych autobusów. Najwięcej, bo 31 będzie klasy MAXI. Pozostałe będą przegubowcami. Ich dostawy mają ruszyć najpóźniej w 180 dniu od podpisania umowy. Ostatnie będą przekazane spółce najpóźniej w 222 dniu od zawarcia kontraktu. Wszystkie muszą być objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową. Pewna premia jest jednak za wydłużenie tego okresu.

Wybór najlepszej oferty
Mamy cztery kryteria oceny ofert. Cena ma 50% wagi. Do 30% można wywalczyć w ocenie technicznej. A w niej premiowane są:

  • nadwozia autobusów zabezpieczone antykorozyjnie metodą KTL
  • silnik o pojemności 6,5 - 8 l w "dwunastkach" i 10 - 11 l w przegubowcach
  • producent autobusu jest także wytwórcą silnika
  • min. 10 (MAXI) i 15 (MEGA) foteli dostępnych z niskiej podłogi
  • przebiegi międzyobsługowe powyżej 50 000 km
  • obsługa chłodni bez konieczności demontażu
  • system rekuperacji

5% można zyskać dzięki wydłużeniu gwarancji całopojazdowej do pięciu lat. Pozostałe 15% to zużycie paliwa w warunkach testu SORT2.

Jakie autobusy klasy MAXI?
Mają one mieć nadwozia o długości 11,5 - 12,5 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 200 kW mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1000 Nm. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MPK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. Warunkiem jest natomiast to, aby kompletacja napędu gwarantowała zużycie paliwa na nie więcej niż 41 l na 100 km w warunkach testu SORT2. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Jakie przegubowce?
Całkowicie niskopodłogowe przegubowce mają mieć nadwozia o długości 17,5 - 18,75 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 133 pasażerom, w tym nie mniej niż 32 osobom na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 230 kW mocy i maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1250 Nm. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MPK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. Grunt, aby średnie spalanie w warunkach testu SORT2 nie przekroczyło 57 l na 100 km. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wyposażenie dodatkowe
Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. W przypadku "dwunastek" moc agregatu to min. 27 kW, a w przegubowcach to nie mniej niż 44 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

SIP ma być na identycznym poziomie jak w przypadku wrocławskich autobusów Mobilisu. Na wyposażeniu mają się znaleźć diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które mają się składać z dwóch pól święcących w dwóch kolorach- bursztynowym do prezentacji kierunku oraz białym w przypadku linii. Idziemy do środka. Tutaj znajdą się dwa typy tablic LCD. Bą montowane w układzie V monitory podsufitowe o przekątnej 19". Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowany będzie monitor 38", czyli tzw. "e-korale". Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...
Preferowana długa gwarancja, wymagane jest szybkie uruchomienie dostaw, bogate wyposażenie i do tego jeszcze dzierżawa- tanio nie będzie. Pozostaje więc czekać spokojnie na jutro. I raczej nie nastawiać się na sensację.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Wrocław
wynajem
dzierżawa
  • KKX78 – 29.01.2020

    Na 90% będzie mercedes z astronomicznie wysoką kwotą. Absurdalne jest wydawanie pieniędzy na kolejny przetarg autobusowy, kiedy nie robi się żadnego kroku do przodu i jako jedyne duże miasto w Polsce Wrocław zamawia dalej same diesle. Po co nam kolejne nowe autobusy skoro i tak stan taboru pozostaje taki sam i nie wpływa to na zmianę częstotliwości w kursowaniu? Dlaczego wybiera się najdroższą z możliwych opcji z tak napiętym terminem dostawy kiedy normalnie miasta dają na przetarg minimalnie 270 dni? W dodatku problem komunikacji we Wrocławiu w tym momencie leż po drugiej stronie. Torowiska się sypią, infrastruktura także, tabor ledwo się trzyma i tu własnie brakuje niskopodłogowców... W MPK przetargi to jakaś kpina, w ostatnich latach chyba nic nie zostało zrealizowane tak jak planowali...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....