TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jesteś tutaj: Infobus / Przewoźnicy / 55 lat KM Płock  
55 lat KM Płock
KM PŁOCK - Opublikowano: 08.02.2015 23:28:46
55 lat KM Płock

Pierwszy dzień lutego to ważna data dla pracowników płockiej Komunikacji Miejskiej. 1 lutego 1960 roku powołana została Miejska Komunikacja Autobusowa, protoplasta dzisiejszej Komunikacji Miejskiej w Płocku. Początki firmy były skromne: cztery linie obsługiwane ośmioautobusową flotą marki SAN H 01, przez 16 kierowców, 16 kontrolerów, 4 monterów warsztatowych, 3 kontrolerów ruchu i 9 pracowników administracyjnych. Zajezdnia usytuowana była na terenie Zakładu Oczyszczania Miasta, przy ulicy Dobrzyńskiej. Koleje losu sprawiały, że firma zmieniała swoją siedzibę jeszcze dwukrotnie, najpierw na ul. Bieruta (obecnie Misjonarska) i docelowo na ul. Przemysłową. Ciepłe wspomnienia naszych pracowników przywołują lata ciężkiej pracy, niekiedy w warunkach wręcz prymitywnych. Najstarsi kierowcy wspominają zimy, które nie były tak łagodne, jak w ostatnich latach, a autobusy musiały wyjechać w miasto. Uruchomienie w takich warunkach pojazdu okazywało się nie lada sztuką. Dyżurujący pracownicy w nocy, podgrzewali podwozia autobusów, by nie zamarzały. Do dziś na terenie zajezdni znajdują się już zaasfaltowane specjalne kanały, których zadaniem było rozprowadzanie ciepła pod autobusy. Autobusy nie były ogrzewane, siarczyste mrozy nie były łatwe do zniesienia, dlatego kierowcy otrzymywali służbowe kożuchy, w których prowadzili pojazdy. Każdego z kierowców i kontrolerów obowiązywał służbowy ubiór, na który składał się szary, krótki mundur, szare spodnie, koszula i czapka. Praca lekka nie była, ale życzliwość ludzi była wielka. Zdarzało się, że podczas wykonywanego kursu autobus nie chciał ruszyć z przystanku, dla naszych pasażerów nie było rzeczy niemożliwych, wysiadali, wypychali autobus, do momentu, aż silnik ponownie zaczynał pracować i dalej kontynuował jazdę.Lata osiemdziesiąte ubiegłego stulecia, to czas niepokoju i niezadowolenia społecznego w całym kraju, które również udzieliło się pracownikom płockiej komunikacji. Załoga MPK solidaryzując się z pracownikami innych zakładów, dwukrotnie strajkowała, po raz pierwszy w roku 1980 w dniach od 8 do 23 września, po raz drugi w roku 1989 w dniach od 24 lutego do 16 marca ?ten strajk został uznany za najdłuższy strajk okupacyjny w historii zakładu. Działania te wniosły znaczący wkład w rodzące się wówczas przemiany demokratyczne. Z roku na rok wzrastały potrzeby przewozowe mieszkańców Płocka, co wymuszało rozwój przedsiębiorstwa. W roku 1989 tabor liczył 155 autobusów i była to największa ilość autobusów w historii firmy. Z początkiem lat dziewięćdziesiątych rozpoczął się proces restrukturyzacji, w styczniu 1991 roku firmę przekształcono w zakład budżetowy o nazwie Zakład Komunikacji Miejskiej. W wyniku dalszych przemian w kwietniu 1998 roku powstała, dotychczas funkcjonująca forma organizacyjno-prawna ?jednoosobowa spółka Skarbu Gminy o nazwie Komunikacja Miejska Płock Sp. z o.o. Przez ostatnie lata Spółka była zarządzana naprzemiennie jedno lub dwuosobowo. W październiku 2006 roku KM-Płock otwiera pierwszą w Płocku samoobsługową stację paliw, której głównym założeniem było zrewolucjonizowanie rynku paliw w Płocku.Po 55 latach funkcjonowania firmy można powiedzieć, że płocka komunikacja miejska poczyniła milowy krok w zakresie rozwoju transportu publicznego. W roku 2012 wdrożono nowy układ komunikacyjny miasta. Nowa siatka połączeń została dopasowana do potrzeb pasażerów, tym samym zmiana ta przyczyniła się do ponad 15% wzrostu korzystających z komunikacji miejskiej w naszym mieście. W latach 2012 ?2013 dzięki pozyskanym środkom unijnym zakupiono 22 nowe, klimatyzowane autobusy marki Solaris, wszystkie wyposażone w monitoring zewnętrzny i wewnętrzny. Cały tabor autobusowy został wyposażony w automaty biletowe z możliwością płatności zarówno gotówkowej, jak i zbliżeniową kartą płatniczą. Latem 2014 roku Urząd Miasta Płocka przekazał Spółce nowoczesny pojazd techniczny, który zastąpił stary, wysłużony, przerobiony z ikarusa pojazd. Jesienią tego roku na ulicach Płocka stare przystanki zostały zastąpione nowoczesnymi wiatami przystankowymi, wyposażonymi w tablice elektroniczne z dynamiczną informacją pasażerską. Wdrożone innowacyjne rozwiązania pozycjonują Spółkę w czołówce miejskich firm komunikacyjnych. Po 55 latach funkcjonowania firmy, przyszedł czas na modernizację zajezdni, która pamięta jeszcze koniec lat sześćdziesiątych. W maju tego roku planowane jest ukończenie prac związanych z budową nowej hali obsługowo naprawczej, w której znajdzie się m.in. myjnia samochodowa, Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów oraz pomieszczenia warsztatowe.Aktualny stan zatrudnienia to 379 pracowników, trzon główny wśród pracowników stanowią kierowcy ?212 osoby, w tym 13 kobiet. W grupie obsługi technicznej zatrudnionych jest 100 osób, a administracyjnej 67. W Spółce przywiązuje się dużą wagę do rozwoju kapitału ludzkiego, pracownicy uczestniczą w licznych szkoleniach, kształtujących ich osobowość oraz podnoszących kwalifikacje. Aktualnie tabor autobusowy Spółki stanowi 110 autobusów miejskich i 3 turystyczne. Uroczystą okazją do świętowania 55 rocznicy powstania płockiej komunikacji będzie oddanie do użytku budującej się hali obsługowo-naprawczej znajdującej się na terenie zajezdni, ale już dziś zapraszamy wszystkich do wspominania i dzielenia się ciekawymi historiami, zdjęciami związanymi z funkcjonowaniem firmy i przesyłanie pod adres: anna.kicinska@kmplock.eu lub pocztą: ul. Przemysłowa 17, 09 400 Płock. Wszystkie przesłane nam historie i zdarzenia udostępnione zostaną w specjalnie opracowanej publikacji, a ich autorzy otrzymają od KM Płock nagrody niespodzianki związane z komunikacją miejską w Płocku. Dalsze informacje tutaj


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Płock
KM Płock
jubileusz

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....