TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

5000 szt. Citaro w ciągu pięciu lat
- Opublikowano: 10.02.2003 02:11:45
5000 szt. Citaro w ciągu pięciu lat

W ciągu zaledwie pięciu lat dział autobusów Mercedes-Benz spółki EvoBus GmbH wyprodukował 5.000 egzemplarzy innowacyjnej generacji autobusów liniowych przeznaczonych do ruchu miejskiego i międzymiastowego. Pojazd jubileuszowy - 18 metrowe przegubowe Citaro G, przeznaczony do liniowego ruchu miejskiego, został w Mannheim uroczyście przekazany spółce Austriackie Autobusy Pocztowe S.A. (Österreischische Postbus AG).

Firma Austriackie Autobusy Pocztowe S.A., posiadając niespełna 1.500 autobusów i 3.000 kierowców, jest jednym z największych przedsiębiorstw eksploatujących autobusy w Europie. Flota pojazdów każdego dnia okrąża ziemię 2,5 razy i przewozi rocznie 150 milionów pasażerów na dystansie 80 milionów kilometrów. Te usługi są świadczone w 93% przez własny personel i przy użyciu własnych autobusów. Ponadto firma Austriackie Autobusy Pocztowe S.A., działająca od 97 lat, jest jednym z najstarszych przedsiębiorstw autobusowych na świecie. Werner Ott, szef firmy, podkreślił przy odbiorze jubileuszowego CItaro, iż dla jego przedsiębiorstwa w pierwszym rzędzie istotna jest rentowność własnego parku pojazdów, gdyż przedsiębiorstwa autobusowe w Austrii nie otrzymują żadnych dotacji państwowych na zakup nowych pojazdów, tak jak ma to ma miejsce na przykład w Niemczech. Również z tego powodu w firmie Austriackie Autobusy Pocztowe S.A. zdecydowano się na autobus Citaro marki Mercedes-Benz. Wolfgang Presinger, dyrektor działu Mercedes-Benz w spółce EvoBus GmbH, wyraził przy przekazaniu kluczyków do 5.000-ego Citaro "swoją dumę z tego powodu, że może wydać pojazd jubileuszowy tak elitarnemu klientowi". Nie mniej dumny zwrócił uwagę na fakt, że generacja autobusów liniowych Citaro jest wiodąca na rynku w sektorze autobusów miejskich nie tylko w Niemczech, ale również w innych krajach Europy. Przypomniał też, iż od lata 2002 roku Citaro jest dostępny w wersji przystosowanej na rynek brytyjski, a więc z kierownicą po prawej stronie. I tak w Londynie łącznie 96 nowych autobusów przegubowych Citaro G stopniowo zastąpi w najbliższych miesiącach część czerwonych autobusów piętrowych, będących dotychczas typowym widokiem w tamtejszym ruchu ulicznym. Wolfgang Presinger tłumaczy wyjątkowy sukces rodziny autobusów Citaro ciągłym rozwojem i udoskonalaniem owej generacji liniowych autobusów miejskich, "która od wprowadzenia Euro 3 stała się jeszcze atrakcyjniejsza poprzez wiele zastosowanych innowacji i ulepszone detale".

Innowacje od samego początku
Już przy swojej premierze na kongresie UITP w Stuttgarcie w roku 1997 Mercedes-Benz Citaro wyznaczył nowe standardy. Poprzez swój innowacyjny elektroniczny system sterowania FPS sprawił, iż ok. 3,6 km przewodów, 2700 przekaźników i 400 przeważnie elektromechanicznych części funkcyjnych stało się zbytecznych. W seryjnie wyposażonym Citaro występuje aż do pięciu systemów elektronicznych FPS: dla tablicy rozdzielczej, jednostki napędowej / systemu hamulcowego, ogrzewania / wentylacji / klimatyzacji, dla obsługi drzwi oraz dla zintegrowanego systemu informacji pokładowej. Piąty moduł służy jako miejsce dla konwencjonalnego okablowania, przykładowo przy podłączeniu części dodatkowych, jak np. gniazd wtykowych dla przyczep itd.
Citaro, od czasu swojej prezentacji przed ponad pięcioma laty, zwraca uwagę także poprzez nowoczesny i ponadczasowy design oraz przemyślane i funkcjonalne wnętrze dostępne w różnych wariantach wyposażenia. Od ubiegłorocznej wystawy pojazdów użytkowych IAA nabywca Citaro może za pośrednictwem trójwymiarowego programu komputerowego wyszukać i skompletować wnętrze autobusu. Także mocowane do ścian bocznych miejsca siedzące stały się, z chwilą wejścia na rynek autobusu Citaro, standardem w produkcji autobusów liniowych.

Bogactwo wariantów w rodzinie autobusów Mercedes-Benz Citaro
Koncepcja podstawowa Citaro zakłada duży wachlarz modeli autobusów miejskich i międzymiastowych w różnych długościach i wariantach wyposażenia, do tej pory nieznany w przypadku niskopodłogowych autobusów liniowych. "Ojcem" rodziny Citaro jest autobus miejski o długości 12 metrów, który obecnie jest oferowany z dwoma lub trzema parami drzwi o tej samej szerokości 1.250 mm. Dzięki możliwości wbudowania stojącego silnika z tyłu po lewej stronie Citaro oferuje na całej swojej długości "niską podłogę", co pozwala zrezygnować z dodatkowego stopnia w obrębie trzeciej pary drzwi. Dla linii wymagających dużych pojemności przewozowych idealny jest Citaro L o długości 15 m. Może on pomieścić 133 pasażerów. Dzięki elektroniczno-hydraulicznie sterowanej osi wleczonej jest on łatwy do prowadzenia także na wąskich ulicach. Citaro G, model przegubowy, wyposażony w trzy lub cztery pary drzwi zabiera na pokład do 148 pasażerów.

W wersji międzymiastowej Citaro dysponuje dziesięcioma miejscami więcej niż w wersji miejskiej. W Citaro Ü o długości 12 m, poza 44 pasażerami na miejscach siedzących, może podróżować na stojąco jeszcze 45 osób. Na bagaż podręczny przewidziano obszerne półki bagażowe. Jeszcze większą pojemność przy tym samym komforcie oferuje Citaro LÜ o długości 15 m, z 60 miejscami siedzącymi i 59 stojącymi. W Citaro GÜ, autobusie przegubowym przeznaczonym do ruchu międzymiastowego, znajdzie się miejsce dla 133 pasażerów przy 58 miejscach siedzących i 75 miejscach stojących.

Mocny z niską emisją spalin
Podobnie jak warianty pojemności, także oferta silników w rodzinie autobusów miejskich Citaro jest różnorodna. Wszystkie silniki spełniają oczywiście normę Euro 3. Zaprezentowany w połowie 2002 roku nowy silnik na gaz ziemny OM 447 hLAG już dziś spełnia surowe kryteria dyrektywy UE o emisji spalin - Euro 4, która obowiązywać będzie od 2005 / 2006. Na życzenie możliwe jest otrzymanie już teraz odpowiedniego certyfikatu dla napędu Citaro na gaz ziemny. Wysokoprężne silniki leżące, zaopatrzone w nowe filtry CRT, wypełniają normy graniczne Euro 4 dotyczące cząsteczek sadzy i innych. Wyniki spalin częściowo osiągają wartości znacznie niższe niż dopuszczane normą Euro 4. Co do filtrów, mają one ponadto tę zaletę, że ich konserwacja jest łatwiejsza i szybsza. Przedsiębiorstwa transportowe, decydując się na Citaro, mogą wybierać pomiędzy silnikami wbudowanymi w pozycji leżącej lub stojącej. Ich moc kształtuje się od 180 kW / 245 KM do 260 kW / 354 KM. Rozpiętość oferty momentu obrotowego, który jest przenoszony na tylną oś przez automatyczne przekładnie firmy Voith lub ZF, oscyluje pomiędzy 900 Nm a 1600 Nm.

Różnorodność wyposażeń jak nigdy dotąd
Duża elastyczność rodziny Citaro uwidacznia się także na przykładzie różnorodnych możliwości przy wyborze kompletacji wnętrza. Dostępne są najróżniejsze warianty miejsc siedzących przystosowane do dowolnego wbudowania. Trzy lub cztery aparaty grzewcze w ścianach bocznych lub ogrzewanie konwektorowe zapewniają odpowiednią temperaturę wewnątrz także podczas zimnej pory roku. Dochodzi do tego możliwość ogrzewania dachowego. Klimatyzacja na dachu, która swoją wagą korzystnie rozkłada się na oś przednią i może być regulowana oddzielnie dla kabiny kierowcy i pomieszczenia dla pasażerów, może z kolei latem zapewnić przyjemny chłód w Citaro. Wspólne dla wszystkich członków rodziny Citaro jest rozwiązanie zastosowane w kabinie kierowcy. Została ona pod względem ergonomii wzorcowo zaprojektowana zgodnie z zaleceniami Niemieckiego Związku Przedsiębiorstw Komunikacji (VDV).

Nowa montownia autobusów miejskich w Mannheim
Dział autobusów Mercedes-Benz zainwestował dużo pomysłów i pieniędzy nie tylko w rozwój i ciągłe udoskonalanie rodziny Citaro, ale także w samą produkcję. W fabryce autobusów w Mannheim na 53.000 m kw. zostały stworzone zupełnie nowe warunki dla produkcji autobusów miejskich i międzymiastowych. W hali montażowej na 36 stanowiskach produkcyjnych powstają 12-metrowe miejskie i międzymiastowe autobusy jednoczłonowe, 15-metrowe autobusy trzyosiowe oraz 18-metrowe autobusy przegubowe w regularnych przebiegach produkcyjnych. Wybudowano również nową halę o powierzchni 18.000 m kw., w której dokonuje się przekazania pojazdu nabywcy. W tej hali 250 pracowników prowadzi prace wykończeniowe i dba o to, by wydanie autobusu przebiegło na najwyższym poziomie, a klienci byli w pełni zadowoleni.

Wybrany najlepszym autobusem miejskim
Ogromny wysiłek w projektowaniu i produkcji autobusu Mercedes-Benz Citaro spotyka się z uznaniem ekspertów w całej Europie. Świadczy o tym ponad 5.000 zamówień z różnych krajów europejskich, jak i czołowe miejsce Citaro w plebiscycie na "pojazd użytkowy roku". Już czwarty raz z rzędu czytelnicy czasopisma "trans aktuell" oraz specjaliści z Dekry wybrali Citaro najlepszym autobusem miejskim w Niemczech.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Evobus
Citaro
Mercedes
jubileusz

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....