TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

5 marca szczegóły autobusowego planu PIS
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 27.02.2019 10:00:01 2 komentarze
5 marca szczegóły autobusowego planu PIS

26 lutego odbyło się spotkanie koordynacyjnym ws. pięciu nowych propozycji programowych, w tym przywrócenia zredukowanych połączeń autobusowych.

We wtorkowym spotkaniu udział wziął premier Mateusz Morawiecki, a także m.in. wicepremier Beata Szydło, szefowa resortu finansów Teresa Czerwińska, szef resortu infrastruktury Andrzej Adamczyk, szef Kancelarii Premiera Michał Dworczyk oraz minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska.

Autobusowy plan

Przypomnijmy - podczas sobotniej (23 lutego) konwencji Prawa i Sprawiedliwości prezes tej partii Jarosław Kaczyński zapowiedział od 1 lipca wypłatę 500 zł na pierwsze dziecko i od maja br. wypłatę "trzynastki" dla emerytów w wysokości najniższej emerytury – 1100 zł. Ponadto PiS chce znieść podatek PIT dla pracowników do 26. roku życia i co najmniej dwukrotnie podnieść kwotę uzyskania przychodów, a także przywrócić zredukowane wcześniej połączenia autobusowe, co dotyczyć ma przede wszystkim mniejszych miast i wsi. Program ten ma kosztować łącznie 30-40 mld zł.

Drogowa mapa

Po wtorkowym spotkaniu zapoznawczym, rzeczniczka rządu Joanna Kopcińska powiedziała, że 5 marca rząd przedstawi "mapę drogową" dotyczącą wprowadzania projektów zapowiedzianych podczas sobotniej konwencji i wtedy też zostaną zaprezentowane szczegółowe rozwiązania. Dodała, że "piątka PiS'" zostanie zrealizowana do końca lata.

-"Praktycznie na ukończeniu jest projekt, który mówi o odbudowie połączeń autobusowych. Już w najbliższych dniach projekt ten zostanie skierowany do wykazu prac legislacyjnych rządu" - zapowiedziała Kopcińska, która uczestniczyła we wtorkowym spotkaniu.

Skąd kasa?

-"Dzięki dobrej kondycji finansowej naszego państwa, dobrej gospodarce, zwiększonym wpływom z VAT mogliśmy dotrzymać słowa danego społeczeństwu. Tak stanie się i w tym wypadku, i już 5 marca przedstawimy +mapę drogową+, czyli dokładne terminy, kiedy konkretny projekt będzie w wykazie prac legislacyjnych, kiedy będziemy się zajmowali w KPRM, na posiedzeniu Rady Ministrów poszczególnymi ustawami, jak również to, kiedy zostaną one poddane konsultacjom i pracom parlamentarnym" - powiedział rzeczniczka rządu.

Kopcińska zapewniła, że koszty nowych propozycji PiS zostały "bardzo dokładnie policzone" i wystarczy na nie środków w budżecie państwa.

-"Pragnę zapewnić, że (...) rząd premiera Mateusza Morawieckiego zrealizuje cała piątkę do końca lata" - powtórzyła rzeczniczka rządu. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
PKS
ptz
MI
  • Emilia Węglarz Choroś – 27.02.2019

    Wreszcie ale uważam że przewoźnik powinienem mieć wyłączność na dany obszar jesli bedzie dotowany od panstwa by nieucziwa konkurencja go nie zniszczyła sama jezdze autobusem a moje dziecko nie ma czym dojechać do szkoły ma 30km

  • Piotr Figiel – 27.02.2019

    Nie ma sensu. To wszystko powonno być zawarte w PTZ.

  • Ryszard Pfeifer – 27.02.2019

    Kierowców nie brakuje tylko , żeby to był PTZ nie busiarze druciarze komercyjni tylko jak był PKS !

  • Paweł Obelnicki – 27.02.2019

    Co ma wspólnego PIS (Państwowa Inspekcja Sanitarna) z PKSem?

  • Łukasz Kozoń – 27.02.2019

    Jeżeli odbędą się przetargi na obsługę dotowanych linii to będzie zachowana zasada konkurencyjności (bo każdy będzie musiał spełnić SIWZ przetargu), jak to się dalej potoczy to nikt nie wie. Linie według prawa będą musiały byc liniami regularnym, w jaki sposób przewoźnik będzie się rozliczał z biletów ulgowych?? Co dopłatami z urzędu Marszałkowskiego??? Z jednej strony dopłata do linii i z drugiej strony dopłata z urzędu Marszałkowskiego??? Za dobrze by mieli przewoźnicy.... A może to być pomoc dla zagranicznych podmiotów arriva czy mobilis.

  • Łukasz Kozoń – 27.02.2019

    Jeżeli odbędą się przetargi na obsługę dotowanych linii to będzie zachowana zasada konkurencyjności (bo każdy będzie musiał spełnić SIWZ przetargu), jak to się dalej potoczy to nikt nie wie. Linie według prawa będą musiały byc liniami regularnym, w jaki sposób przewoźnik będzie się rozliczał z biletów ulgowych?? Co dopłatami z urzędu Marszałkowskiego??? Z jednej strony dopłata do linii i z drugiej strony dopłata z urzędu Marszałkowskiego??? Za dobrze by mieli przewoźnicy.... A może to być pomoc dla zagranicznych podmiotów arriva czy mobilis.

  • Daniel Zim – 27.02.2019

    w Krośnie jak upadał PKS Krosno, premier Szydło obiecywała, że jak wygrają wybory, to nie dopuszczą do upadku, po wygranych wyborach nie kiwnęli nawet palcem by coś pomóc: https://natemat.pl/265019,pis-chce-reaktywowac-pks-ale-w-pks-krosno-nie-pomogl-oszukali-nas lub http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34962,23924565,politycy-pis-odslaniali-pomnik-byli-pracownicy-pks-krosno-protestowali.html

  • Daniel Zim – 27.02.2019

    https://natemat.pl/195939,pis-obiecywal-ze-pomoze-ratowac-pks-ale-nic-nie-zrobil-tak-w-krosnie-zegnaja-sie-z-firma-ktora-kiedys-byla-potega

  • Klakier – 27.02.2019

    Oto jak PIS "pomógł ratować" PKS Krosno: https://natemat.pl/265019,pis-chce-reaktywowac-pks-ale-w-pks-krosno-nie-pomogl-oszukali-nas

  • tantus – 28.02.2019

    Rządzą już ponad 3 lata i nawet palcem nie kiwnęli, żeby odbudować komunikację lokalną i regionalną. Wręcz, na życzenie lobby busiarskiego, wstrzymywali prace nad ustawą o PTZ. I nagle, w roku wyborczym, im się przypomniało. Ja cię nie mogę...

  • Tony Halik – 01.03.2019

    Co to jest lobby busiarskie? Zdajcie sobie sprawę że NAJZDROWSZY DLA PASAŻERÓW JEST WOLNY RYNEK! MONOPOL TAK JAK TU KTOŚ PISZE JESY CHORYM pomysłem. Na początku będzie ok. A potem MONIPOLISTA TAK PODNIESIE CENY ŻE NAWET 30 KURSÓW DO JAKIEJŚ WSI BĘDZIESZ MIAŁ A I tak nie pójdziesz na przystanek bo takiej samochodem będzie! Tylko I wyłącznie wolny rynek i. Konkurencja. Ale PiS z demokracja nie ma nic wspólnego. Zastanówcie się wszyscy zanim za późno będzie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....