TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

5+10 przegubowych trolejbusów dla Lublina. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.05.2019 16:00:00
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

W Lublinie pojawią się kolejne przegubowe trolejbusy. Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi dwa przetargi na dostawę łącznie 15 przegubowców "z szelkami". Nadeszła chwila by przyjrzeć się wymaganiom urzędników. Standard musi być.

Przetargi na kolejne długie trolejbusy dla Lublina zostały ogłoszone po Wielkanocy. O ich warunkach formalnych pisaliśmy tutaj. Wymagania wobec nich są identyczne, różne są tylko terminy dostaw. Pięć trolejbusów z mniejszego przetargu ma zostać dostarczony najpóźniej do 4 maja 2020 r. Pozostała dziesiątka ma trafić do Lublina niespełna rok później, do 1 kwietnia 2021 r.

Orientacyjna wartość obu zamówień to 29 700 000 PLN netto. A to daje szacunkową wartość jednego trolejbusu w wysokości 1 980 000 PLN netto.

Wybór najlepszej oferty
Jesteśmy w Lublinie, więc trochę kryteriów oceny ofert musi być. ZTM będzie się posiłkował czterema. Prym wiedzie cena, gdyż ma ona 60% wagi. Do 10% punktów można wywalczyć dzięki odpowiednim warunkom gwarancji. W tym kryterium ZTM premiuje:

  • objęcie trolejbusów pięcioletnią gwarancją całopojazdową - 6 pkt
  • objęcie baterii trakcyjnych ośmioletnią gwarancją przy założeniu, że żywotność baterii mierzona w cyklach ładowania nie może być niższa niż 160 000 - 1,5 pkt
  • objęcie ośmioletnią gwarancją napędu elektrycznego - 1,5 pkt
  • objęcie silników trakcyjnych gwarancją na 500 000 km przebiegu - 1 pkt

Ocena techniczna to maksymalnie 25% punktów. W tej kwestii najwyżej oceniane są:

  • trzyczęściowa szyba przednia - 7,5 pkt
  • baterie trakcyjne o pojemności min. 60 kWh - 7,5 pkt
  • prędkość przejazdu przez izolatory sieci trakcyjnej od długości 40 m z podtrzymaniem zasilania sprężarek klimatyzatorów do 5 km/h - 7,5 pkt
  • każdy trolejbus z przynajmniej 14 fotelami dostępnymi z niskiej podłogi - 2,5 pkt

Do 5% można wywalczyć dzięki zaoferowaniu trolejbusów, które mają zużycie energii nie przekraczające 1,4 kWh/km w warunkach ruchu miejskiego przy włączonym ogrzewaniu i klimatyzacji.

Jakie muszą być te trolejbusy?
Trolejbusy zamawiane przez Lublin mają być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi z nadwoziami o długości 17,5 – 18,75 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,6 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 120 pasażerom. Nie mniej niż 40 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Min. dziesięć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Oczywiście wszystkie siedzenia muszą posiadać tapicerkę z charakterystycznym "tubtinem". Dostęp na pokład będzie zapewniony przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Każdy trolejbus musi posiadać napęd elektryczny oparty na sterowaniu impulsowym z falownikiem i asynchronicznym, sześciopolowym silniku trakcyjnym o mocy min. 240 kW. Jednostka ma być zabudowania centralnie, przed osią napędową. Zestrojenie napędu ma zapewniać zużycie energii na poziomie nie wyższym niż 2,5 kWh/km.

Trolejbusy będą posiadały układ autonomicznej jazdy bateryjnej. Baterie mają mieć pojemność nie mniejszą niż 40 kWh i żywotność na poziomie przynajmniej 160 000 cykli ładowania. Dzięki temu ma być możliwy przejazd bez sieci trakcyjnej na dystansie min. 10 km przy włączonym ogrzewaniu i klimatyzacji. Natomiast w przypadku wyłączenia tych urządzeń trolejbus musi samodzielnie przejechać bez poboru prądu z sieci min. 16 km.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez przynajmniej 10 okien przesuwnych. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą dwóch agregatów o łącznej mocy min. 44 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą.

Lublin nie zapomina o kierowcach. W nowych trolejbusach będą oni pracować w komfortowych warunki. A to dzięki wymogowi wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny. Będzie ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

System informacji pasażerskiej ma się opierać na czterech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy dwa rodzaje tablic. Za kabiną kierowcy oraz za przegubem zostaną zamontowane dwa LED-y 120 x 16 pkt. Z boku znajdą się dwa monitory LCD 38", czyli nic innego jak tzw. "e-koraliki". Nie zabraknie oczywiście GPS oraz głosowych zapowiedziach przystanków. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...
Standard, standard i jeszcze raz standard. Oczywiście po lubelsku, czyli bardzo przyzwoicie. Nowe trolejbusy, które chce kupić ZTM to suma dotychczasowych doświadczeń i to doskonale widać czytając SIWZ. Na ile więc ofert możemy się nastawiać i w jakim przedziale cenowym? Na razie można się skupić tylko na tej drugiej kwestii. 1 980 000 PLN netto to może być za mało na to, czego chcą w Lublinie. Oczywiście przy założeniu najwyżej punktowanych okresów gwarancji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
trolejbus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....