TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

440 wniosków o dofinansowanie zakupu autobusów przez PFRON
Karol Wach - Opublikowano: 03.06.2008 15:21:08
440 wniosków o dofinansowanie zakupu autobusów przez PFRON

W dniach 24-25 września odbyła się VIII Wystawa Komunikacji Miejskiej w Łodzi, której towarzyszyło po raz pierwszy Forum Transportu Publicznego zorganizowane przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczypospolitej Polskiej. Niestety, nie uchroniło to imprezy przed znaczącym spadkiem wystawców i dominującej w hali Expo pustki. Wzięło w niej udział zaledwie 46 wystawców, którzy swoją ofertę przedstawili na parterze głównej hali. Imprezę zwiedziło, zdaniem organizatorów, prawie 2000 osób.

Powód takiej sytuacji jest jeden - 4 kwietnia br. Walne Zgromadzenie Członków IGKM podjęło decyzję o tym, że tegoroczna Konferencja odbędzie się 10 września br. w Kielcach, a towarzyszące jej targi branżowe odbędą się w dniach 11-12 września na terenie Targów Kieleckich. I tak też się stało. Głównym, oficjalnym powodem tej decyzji była tańsza i znacznie większa powierzchnia wystawiennicza oferowana przez Targi Kielce oraz lepsze zaplecze konferencyjne zapewnione przez Centrum Biznesu Exbud. W tej sytuacji większość decydentów polskich przedsiębiorstw komunikacji miejskiej wybrało się do Kielc, gdzie automatycznie przenieśli się również wszyscy najważniejsi wystawcy w tym segmencie rynku. Natomiast do Łodzi wybrały się firmy, które albo odczuwały potrzebę lojalności wobec ich głównego klienta - MPK Łódź, albo obecnie bardzo aktywnie poszukują nowych klientów na rynku i zaryzykowały obecność na dwóch identycznych tematycznie targach w przeciągu jednego miesiąca. Rzeczywistość twardo zweryfikowała sensowność takiego rozkładu konkurencyjnych imprez i dlatego łódzka hala Expo świeciła pustkami.

Przypomnijmy, że Wystawa Komunikacji Miejskiej swoją historię rozpoczęła w 1996 roku, jako wspólne dzieło Międzynarodowych Targów Łódzkich, Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej oraz MPK Łódź. I trzeba przyznać, że cieszyły się stosunkowo dużym zainteresowaniem - w VII edycji w 2002 roku wzięło udział 127 firm (o 20 wystawców więcej niż w 2001 r.), a odwiedziło ją 4441 osób (4992 w 2001 r.). Imprezie towarzyszyła od 1997 roku Konferencja Komunikacji Miejskiej, organizowana przez IGKM oraz konkurs - Złote Koła Komunikacji Miejskiej.

Autobusy na VIII Wystawie

Spośród producentów autobusów na tegorocznych łódzkich targach obecnie były następujące firmy: AMZ Kutno, Gruau Polska, Scania Polska i Volvo Polska Autobusy, które zaprezentowały prawie te same konstrukcje, co na targach Transexpo w Kielcach. Po raz kolejny mogliśmy zapoznać się z miejskim minibusem AMZ na bazie furgonu Iveco Daily 65C15 o łącznej pojemności 31 miejsc pasażerskich, w tym 17 miejsc siedzących (jeszcze w trakcie badań homologacyjnych) i tejże samej firmy - turystyczną wersją Volkswagena LT 46. Polski przedstawiciel Gruau pokazał ponownie minibusa na bazie Iveco 50C13V o pojemności 19 miejsc + 1, a z autobusami większej pojemności wystawiły się firmy Scania Polska (z przegubowym modelem Scania OmniCity Artic w barwach MPK Kraków) oraz Volvo z egzemplarzem V7000 w lokalnych barwach, których jeszcze 15 szt. odbierze w tym roku MPK Łódź. W centralnym miejscu w hali Expo ustawił się Solbus z midibusem B 9,5 w barwach PK Bielsk Podlaski.

Unowocześniona replika
Nowością spośród prezentowanych konsruckji był trambus, czyli zabudowana na podwoziu samochodu ciężarowego doskonała replika przedziału pasażerskiego zabytkowego tramwaju typu Herbrand z początku XX wieku. Pojazd wyróżniający się bardzo oryginalną konstrukcją został zbudowany w ciągu dwóch miesięcy przez pracowników Zakładu Remontu Taboru MPK Łódź. Kabinę kierowcy z wydzielonym stanowiskiem, bez naruszenia istotnych elementów konstrukcyjnych, mających wpływ na prowadzenie pojazdu, połączono z częścią przeznaczoną dla pasażerów. Jej szczegółowo odwzorowane wnętrze jest prawdziwą gratką dla amatorów historycznych pojazdów - ustawione poprzecznie ławki z dębiny, które pięknie korespondują z wyłożonymi drewnem ścianami i sufitem. Dodatkowo wiekowy rodowód konstrukcji podkreślają mosiężne okucia, dzwonek z linką, której pociągnięcie sygnalizuje odjazd, tabliczki informacyjne dla pasażerów, czy stylizowane lampy. Pojemność trambusa, który obecnie kursuje na linii turystycznej (A) wzdłuż ulicy Piotrkowskiej w Lodzi, wynosi 45 miejsc pasażerskich, w tym 18 miejsc siedzących. Naprawdę warto wybrać się nim w sentymentalną podróż, tym bardziej, że mamy okazję z jego pokładu podziwiać XIX-wieczną, przemysłową zabudowę Łodzi. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w Aktualnościach na stronie http://www.mpk.lodz.pl

Złote Koła Komunikacji Miejskiej

Tegorocznej Wystawie towarzyszyła także VII edycja konkursu o "Złote Koła Komunikacji Miejskiej". Skład jury został całkowicie zmieniony i nie zasiadł w nim żaden z dotychczasowych jurorów Złotych Kół, natomiast pojawiły się w nim m.in. osoby związane z pismem Autobusy TEST, czyli: Jan Raczyński, Zbigniew Rusak (jako przewodniczący jury) i Ryszard Wołoszyn. Towarzyszył im Jan Boryczka i Michał Maksymiuk. Do konkursu zgłoszono kilka produktów, z których jury przyznało główną nagrodę tylko Zakładowi Elektroniki Przemysłowej Enika za klimatyzator kabiny motorniczego KLIT 600 / 1. Ponadto wyróżnienia przypadły w udziale: Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Łodzi za zmodernizowany tramwaj 805 N, firmie Pixel Serwis z Bydgoszczy za analizę potoków pasażerskich z wykorzystaniem kart bezstykowych oraz firmie R & G z Mielca za system informacji przystankowej. W kategorii "inne" doceniono historycznego trambusa, a zarazem trud pracowników MPK Łódź, którzy włożyli w jego staranne wykonanie mnóstwo energii i serca. Pojazd dostał wyróżnienie za autobus do turystyki miejskiej.

Certyfikat ISO dla MPK - Łódź Spółka z o.o.

Podczas uroczystego otwarcia Wystawy, przedstawiciel Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. wręczył nowemu prezesowi MPK Łódź - Krzysztofowi Wąsowiczowi (w latach 1994 - 2003 wiceprezesowi MPK S.A. w Krakowie) certyfikat ISO 9001:2001 w zakresie usługi przewozowej w komunikacji miejskiej oraz przewozu osób niepełnosprawnych. Podczas swojego przemówienia Krzysztof Wąsowicz podkreślił, że będąc jeszcze w Krakowie nie miał okazji odebrać osobiście certyfikatu dla MPK Kraków (do którego uzyskania znacznie się przyłożył jako dyrektor ds. finansów krakowskiej spółki) , natomiast w Łodzi los mu się za to odwdzięczył i przy niewielkim nakładzie sił mógł odebrać ten zaszczytny dyplom. Jak podkreślił prezes - uzyskany certyfikat nie jest tylko kolejnym, materialnym atrybutem firmy, ale przede wszystkim zobowiązuje i stanowi swoiste wyzwanie na przyszłość.

Badanie certyfikujące przeprowadziła firma Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A., która została wyłoniona podczas przetargu nieograniczonego, rozstrzygniętego w czerwcu.

Będąc w temacie zaszczytów przypadających w udziale MPK Łódź, warto dodać, że od zeszłego roku MPK uzyskało prawo do oznakowania niskopodłogowegpo tramwaju Cityrunner znakiem V edycji Medalu Europejskiego. To drugie zaszczytne odznaczenie tego typu przyznane łódzkiej spółce - pierwszy Medal Europejski firma uzyskała w 2001 roku w uznaniu dla świadczonych usług. Oba honorowe tytuły zostały przyznane podczas kadencji prezesa Czesława Rydeckiego.

I Forum Transportu Publicznego

Na zakończenie opisu tegorocznej Wystawy Komunikacji Miejskiej w Łodzi zatrzymajmy się na chwilę przy pierwszej edycji Forum Transportu Publicznego, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczypospolitej Polskiej. Poruszono na nim oczywiście problemy i zagadnienia związane z działalnością, rozwojem i perspektywami transportu publicznego. Wygłoszono następujące referaty:

  1. Zadania samorządów w zakresie transportu zbiorowego - sytuacja prawna zarządzania transportem zbiorowym w Polsce po wejściu do Unii Europejskiej prowadzenie: prof. dr hab. Wiesław Starowicz - prezes Stowarzyszenia SITK.
  2. Formy organizacyjno-prawne zarządzania komunikacją publiczną
    prowadzenie: dr Robert Tomanek - kierownik Zakładu Transportu Miejskiego i Regionalnego w Katowicach, Akademia Ekonomiczna, Katedra Transportu.
  3. Formy organizacyjno-prawne operatorów transportu publicznego
    Kierunki unijnej Polityki Transportowej
    prowadzenie: mgr inż. Jan Raczyński - redaktor naczelny miesięcznika "Technika Transportu Szynowego" i dr inż. Tadeusz Dyr. - Politechnika Radomska, Wydział Transportu, Zakład Logistyki i Marketingu w Radomiu.
  4. Kolej w systemach miejskiego i regionalnego transportu publicznego
    prowadzenie: dr inż. Andrzej Marsel Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa w Warszawie.
  5. Regionalny transport autobusowy
    prowadzenie: Marian Osuch, prezes Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Samochodowego w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Co dalej z łódzką Wystawą?

Zdaniem firmy Międzynarodowe Targi Łódzkie kolejna edycja Wystawy Komunikacji Miejskiej w Łodzi odbędzie się w dniach 3 - 5 czerwca 2004 roku. Na razie nie podano bliższych szczegółów na temat, jak targi zamierzają przekonać wystawców z branży komunikacji miejskiej do szerszego uczestnictwa w Wystawie, niż w tym roku. Wynika z tego, że prawdopodobnie formuła imprezy pozostanie ta sama, a organizatorzy liczą, że wcześniejszy jej termin skusi firmy do zaprezentowania w Łodzi swojej oferty. Czy im się to uda? Zobaczymy w przyszłym roku. Jedno jest pewne - Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, skupiająca większość krajowych firm przewozowych i produkcyjnych z branży, wybrała Kielce jako miejsce organizowania swoich spotkań i to tutaj w przyszłym roku ma odbyć się wspólne posiedzenie komisji technicznych połączone z drugą edycją targów transportu lokalnego Transexpo, a za dwa lata - trzecia odsłona targów wraz z kolejną Konferencją IGKM.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
gimbus
niepełnosprawni
PFRON
mikrobus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....