TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

25 autobusów CNG dla PKS Lubin. Pół-hybrydy w cenie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.10.2019 17:00:22
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

PKS Lubin prowadzi nowy przetarg na dostawę 25 autobusów klasy MAXI z silnikami na CNG. Wygląda na to, że preferencje przewoźnika się nie zmieniło. A więc jeśli wszystko dojdzie do skutku czeka nas bardzo ciekawa dostawa.

Czego chce PKS?
Lubiński PKS interesują w pełni niskopodgłowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,4 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7,5 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej pięciobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz przynajmniej cztery okna uchylne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdko z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. PKS wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdą się LCD o przekątnej min. 23". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiedzi przystanków.

Tak skompletowane autobusy mają trafić do Lubina w ciągu maksymalnie 10 miesięcy od podpisania umowy dostawy. Wszystkie będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty
Na oferty PKS czeka do 14 października. Te, które przewoźnik otrzyma zostaną ocenione przy pomocy trzech kryteriów. Cena ma 60% wagi. Do 20% można wywalczyć dzięki innowacyjności. Premiowane są:

  • zaoferowanie autobusu z jak najniższym zużyciem CNG w warunkach testu SORT2 - 5 pkt
  • system start-stop, który będzie automatycznie wyłączał silnik na postojach - 5 pkt
  • system rekuperacji w postaci zasobnika ładowanego z alternatorów - 5 pkt
  • homologacja palności materiałów zgodna z Regulaminem nr 118.02 EKG ONZ - 5 pkt

W ocenie technicznej, która również ma 20% wagi premiowane są cztery rozwiązania: 

  • silnik o pojemności min. 9 l - 5 pkt
  • szkielet nadwozia zabezpieczony antykorozyjnie metodą KTL - 5 pkt
  • autobus do przewozu min. 100 pasażerów - 5 pkt
  • ten sam producent silnika i autobusu - 5 pkt

Zakup dojdzie do skutku jeśli PKS Lubin otrzyma dofinansowanie unijne w ramach dolnośląskiego RPO. Jeśli tak się stanie to przewoźnik będzie największym i jedynym użytkownikiem na Dolnym Śląsku autobusów gazowych. Jednocześnie byłby to największy od kilku lat jednorazowy zakup nowych pojazdów przez PKS. W 2011 i 2012 r. przewoźnik wzbogacił się o 19 MAN-ów NL283 Lion's City.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKS Lubin
CNG
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....