TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

21 grudnia 21 autobusów. Nowe Citaro w Gdańsku!
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.12.2016 13:58:11 21 komentarzy
Gdański debiut Nowego Ciatro. 21 autobusów! Fot. Karol Woźniak/PSSTM

21 nowych autobusów Mercedes-Benz Citaro wyjechało 21 grudnia na gdańskie trasy. Prezentacja nowych pojazdów miała miejsce na terenie zajezdni przy ul. Hallera. W przyszłym roku flotę ZKM wzmocnią jeszcze dwa Citaro K.

Wszystkie autobusy dostarczyła do Gdańska firma EvoBus Polska Sp. z o.o. Koszt zakupu to ponad 29 mln zł brutto.

W skład najnowszego zamówienie ZKM Gdańsk wchodzą pojazdy :

  • 9 szt. autobusów przegubowych klasy MEGA Mercedes-Benz Citaro G,

  • 9 szt. autobusów standardowych klasy MAXI Mercedes-Benz Citaro,

  • 3 szt. autobusów klasy MIDI Mercedes-Benz Citaro K.

W przyszłym roku flotę ZKM wzmocnią jeszcze dwa Citaro K, które zostały zamówione we wrześniu br. O tym osobnym kontrakcie pisaliśmy TUTAJ. Łącznie 23 nowe pojazdy

Gdański standard

Wszystkie najnowsze pojazdy ZKM Gdańsk są całkowicie niskopodłogowe, posiadają najnowocześniejszą elektronikę B2E (moduł rekuperacyjny odzyskujący energię hamowania), pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy wyposażone są w kamery wewnątrz jak i na zewnątrz pojazdów. Dla kierowcy zapewnione są takie udogodnienia jak możliwość monitorowania stanu ciśnienia w oponach czy lodówka w kabinie. Autobusy spełniają normy emisji spalin Euro 6.

Mówią VIP-y

? "Nowością, i ukłonem w kierunku osób, które korzystają z telefonów komórkowych i tabletów, są ładowarki USB zamontowane w nowych pojazdach. Miasto się rozwija, dlatego potrzebujemy nowoczesnego i komfortowego taboru ZKM ? mówił wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak.

? Model Citaro to nasz produkt flagowy. Doskonale sprawdzi się w takim mieście jak Gdańsk, które chce zaoferować swoim mieszkańcom transport miejski z tzw "najwyższej półki". To doskonała wizytówka miasta również dla licznych turystów z całego świata odwiedzających miasto przez cały rok. Serdecznie gratulujemy ? mówił prezes Zarządu EvoBus Polska Antonio Cavotta.

? Gdańsk już teraz może pochwalić się jedną z najbardziej przyjaznych pasażerom flot autobusowych w Polsce, w 100% niskopodłogową i niemal w całości klimatyzowaną. Nie poprzestajemy na tym, i wciąż podnosimy komfort podróży komunikacją miejską. Nowe pojazdy zastąpią najbardziej wysłużone autobusy gdańskiego ZKM ? dodaje wiceprezes Zakładu Komunikacji Miejskiej Maciej Lisicki.

Będą też tramwaje?

Jednak to nie koniec niespodzianek dla gdańszczan? ? Specyfikację do zamówienia nowych autobusów tworzyliśmy razem z kierowcami, stąd wiele udogodnień dla nich. Podobnie będzie już wkrótce, bo w styczniu ogłosimy przetarg na dostawę nowych tramwajów dla Gdańska. To właśnie nasi pracownicy będą mieć zdecydowany wpływ na to, jak będzie wyglądać kabina motorniczego. Będą to niskopodłogowe, klimatyzowane i dwukierunkowe tramwaje ? dodaje Maciej Lisicki.

Gdańska flota

22 lata temu, dokładnie 15 czerwca 1994 roku, na ulice Gdańska wyjechały Mercedesy O405N. Były to pierwsze w polskiej komunikacji miejskiej pojazdy niskopodłogowe. To był przełom w myśleniu. Nikt już nie twierdził, że autobusy muszą mieć wysoką podłogę. Od tamtej pory Gdańsk kupował tylko niskopodłogowe pojazdy, a na początku 2009 roku, pożegnał ostatniego Ikarusa. W tym samym roku ZKM zakupił 45 nowych autobusów marki Solaris Urbino 12 i 18, i tym samym stał się pierwszym miastem w Polsce z niskopodłogową flotą. Dodajmy, że Gdańsk jako pierwszy zamówił klimatyzowane autobusy.

Dziś 80% taboru ZKM Gdańsk to pojazdy z klimatyzacją. Jest to najlepszy wynik w kraju. Ostatnie zakupy firmy to 22 nowe Mercedesy Conecto G i LF w 2011 r. + 6 minibusów Kapena Iveco w 2013 r. Teraz kolejne nowe pojazdy zastąpią najbardziej wysłużonych weteranów. Niektóre z partii wycofywanych autobusów zostaną zachowane, jako pojazdy zabytkowe. ? Jednym z takich pojazdów będzie Mercedes O405N, który był pierwszym w Polsce autobusem niskopodłogowym w komunikacji publicznej.

Obecnie Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku to prawie 250 autobusów, w tym 44% pojazdów to pojazdy z logo Mercedes-Benz

I na koniec numery boczne nowych Mercedesów:

Midi: 2487, 2488, 2489

Standardowe: 2738, 2739, 2740, 2741, 2742, 2743, 2744, 2745, 2746

Wielkopojemne: 2653, 2654, 2655, 2656, 2657, 2658, 2659, 2660, 2661

Dziś (21.12.2016) nowe Mercedesy Citaro można spotkać na liniach: 111, 112, 115, 118, 127, 130, 149, 154, 161, 167, 175, 189, 199, 210, 212, 213, 227, 283.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
Mercedes-Benz
Citaro
  • XWJ – 21.12.2016

    I w ten sposób Gdańsk ma naprawdę, nowoczesne, designerskie, komfortowe autobusy. Kraków zostanie z Conecto i złomolarisem w odmianie paszkwil IV.

  • marcin – 21.12.2016

    Fakt ale krakow nie długo będzie mieć całą flotę nowa

  • Haha – 21.12.2016

    Dobre jaja, kaktus mi na głowie wyrośnie jak oni to tworzyli kabinę z kierowcami. Jaki normalny kierowca zgodziłby się na kabinę typu pół otwartego i brak radia? ZKM, lepiej się nie osmieszajcie

  • Jacek. – 21.12.2016

    Na zdjęciu wygląda jakby kabina była "zabudowana". I że bez radia? Ale ważne że lodówka jest

  • - – 21.12.2016

    @Haha: Ja na przykład bym się zgodził ;)

  • farafiu – 21.12.2016

    XWJ... może się tak przejedź do Krakowa i sprawdź jak wygląda użytkowanie Urbino IV? Wcale nie narzekamy. Wręcz w końcu przyjechało coś porządnego, bo po Mercedesie nikt już nie spodziewa się dobrych wyrobów. Tym bardziej po przetargowej wtopie.Poza tym dla Gdańska dało się zaoferować Citaro, ale w Krakowie już nie, tracąc na tym bardzo dużo w kwestii wizerunku EvoBusa.

  • Marcin – 21.12.2016

    W końcu jedni pomyśleli o porządnych sprzęcie brawo. Conecto to złom.

  • krakowiaczek – 21.12.2016

    A co z prezydentem Gdańska ?? Jaka jest jego sytuacja ??

  • Rafal – 21.12.2016

    Brawo zkm a nie polski wyrob

  • Sroc/SzmelSedes – 21.12.2016

    Niemiecka aglomeracja = dawna R.Polska. Niech niemcy zarobia na plastikowym szrocie.

  • Waldek – 22.12.2016

    Czytam od jakiegoś czasu informacje o dostawach nowych autobusów do miast i oczywiście wszystkie komentarze i jeszcze nigdy nie znalazłem odpowiedzi jaki jest ten idealny wóz jaki miałby wozić pasażerów.Solaris zły, bo Polski, bo skrzeczy, bo silniki dziadowskie itp. Mercedes zły, bo plastikowy Niemiec, bo tureckie gowno. Solbus tragedia. Prawdziwy Man już dawno się skończył.Autosan badziewia.Więc specjaliści napiszcie mi jaki według was autobus powinien zasilać operatorów komunikacji miejskiej. Pozdrawiam

  • stig779 – 22.12.2016

    Piękne Mercedesy. "ZNAWCY" się znaleźli.Mercedes to porządny sprzęt i ZKM zrobił świetny zakup i życzę im takich zakupów w przyszłości. Jeżeli uważa ktoś że Mercedesy to "plastikowe gówna" to się grubo myli

  • ä – 22.12.2016

    Sorry, taki mamy klimat. Jako aktywny kierowca widze roznice miedzy plastikowym gowniamym C2 a starszym, lepszym Facelift.

  • Rt – 22.12.2016

    Większość ZNAWCOW to typowa gownazeria z gimnazjów .szkoda że większość nie miała okazji się przejechać anymi modelami autobusów..

  • a2n – 23.12.2016

    Gdańsk przoduje w Polsce w polityce taborowej i może być przykładem dla pewnego grodu w południowej części kraju, który może się tylko pochwalić skocznym tańcem ludowym !

  • a2n – 23.12.2016

    Porządnego autobusu po prostu nie ma - produkowany jest najczęściej za bajonskie ceny mniejszy lub wiekszy złom i przewoźnicy pokornie to kupują, bo nie mają wyboru. Czasy porządnych produktów skończyły się około 20 lat temu.I dotyczy to wszystkiego - od deski sedesowej poprzez samochody osobowe a skończywszy na tramwajach i autobusach.

  • sancity – 23.12.2016

    @a2n- czy myślisz o ,, spisku żarówkowym".

  • farafiu – 23.12.2016

    a2n - jeżeli myślisz o Krakowie, jesteś po prostu śmieszny. W końcu to Gdańsk zerżnął od Krakowa pomysł z kupnem 43 metrowców. I to Kraków nie poszedł w politykę sprowadzania masowo używek z Niemiec, które już dawno wymienili na Scanie CityWide, Solarisy Urbino, Many Lions City i Mercedesy Citaro. Także słaba zaczepka. Próbuj dalej wyć.

  • MichalK – 26.12.2016

    Waldek - idealny wóz ma być po prostu DOPRACOWANY. W obecnych konstrukcjach wszystko jest robione na "odwal się" - a szczególnie najważniejsze rzeczy, czyli napęd, drzwi i rozplanowanie wnętrza to po prostu porażka. Co do napędu to często generuje uciążliwe dla pasażerów wibracje. Po drugie - rozplanowanie wnętrza. Kompletnym nieporozumieniem jest układ siedzeń 2+2. Przez to wnętrze jest ciasne i w razie tłoku wyjście z pojazdu graniczy z cudem. Po trzecie drzwi - obecne rozwiązania kompletnie się nie sprawdzają, te dwa nędzne płatki gumy pośrodku drzwi nie zapewniają odpowiedniej szczelności, dodatkowo kiepska pneumatyka podatna na rozregulowanie dopełnia reszty - przez co po miesiącu drzwi potrafią się już zamykać w odwrotnej kolejności powodując nawiewanie do wnętrza strumienia powietrza z zewnątrz. Przede wszystkim powinno się opracować nowy typ autobusu, nieco skrócony wzorem Ikarusa 280 - do około 16,5 metra. Dałoby to oszczędność masy rzędu około tony - dzięki czemu można by zastosować układ siedzeń 2+1. Zyskujemy przestrzeń, dużo szybszą wymianę pasażerską i podobną pojemność pasażerską. Dodatkowo zastosowanie 3 drzwi bezpośrednio za przegubem ułatwiłoby wydostanie się pasażerów z okolic przegubu. Dodatkowym atutm byłoby łatwiejsze prowadzenie pojazdu i w przypadku mniejszej ilości pasażerów - mniejsze spalanie dzięki niższej masie. Powinno się też dopracować drzwi - wrócić do rozwiązań z Jelcza bądź Ikarusa - podwójne uszczelnienie "na zakładkę" eliminowałoby nieszczelności gumy, a dopracowanie regulacji drzwi eliminujące samorozregulowanie rozwiązywałoby problem całkowicie. Ostatnim krokiem byłaby eliminacja wibracji jednostki napędowej - projektowanie autobusu pod kątem jak najmniejszego hałasu byłoby zbawieniem dla pasażerów. I wtedy mielibyśmy autobus idealny.

  • ZF – 29.12.2016

    Brawo Gdańsk!W Krakowie się nie dało.

  • ROBE – 20.01.2017

    Brawo Gdańsk. Warszawa nigdy takich nie kupi. W Warszawie będą tylko Solarisy III generacji bo IV za droga. Za 3-4 lata Warszawa stanie sie złomowiskiem Solarisa i Solbusa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....