TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

21 Citaro C2 dla ZKM Gdańsk?
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.05.2016 16:58:36 34 komentarze
Kilka lat temu ZKM kupił konstrukcję bardzo zbliżoną do Citaro. Tym razem jednak górę wzięły konkrety.

Tylko EvoBus Polska złożył oferty w dwóch przetargach na dostawę nowych autobusów, które w kwietniu ogłosił Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Dzięki temu spółka ma pozyskać 21 nowych pojazdów. Jeśli tylko przewoźnik zaakceptuje ofertę to w EvoBus to w jego flocie pojawią się pierwsze Mercedesy Citaro C2. I to całkiem możliwe, że już w tym roku.

W ramach pierwszego z zamówień ZKM chce kupić trzy autobusy klasy midi o długości 9 - 10,6 m. Na ten zakup spółka chciała przeznaczyć do 2,4 mln zł netto. Więc na ten temat można przeczytać tutaj, a także tu.

Drugi, znacznie większy przetarg był podzielony na dwie części, które łącznie dawały 18 autobusów. Gdańska spółka chciała kupić dziewięć autobusów przegubowych i tyle samo klasy maxi. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. W ogłoszeniu o zamówieniu ZKM jednak nie ujawnił na ile oszacował ten zakup.

Obecnie trwa sprawdzanie ofert. Gdański przewoźnik nie podał jeszcze informacji na jakie kwoty opiewają poszczególne propozycje. Pod uwagę oprócz ceny (55%), brane są także kryteria techniczne (35%) i charakterystyka ekologiczna (10%).

Wszystkie pojazdy będą bardzo bogato wyposażone. Nie zabraknie zatem wydajnej klimatyzacji. O bezpieczeństwo zadba monitoring pokładowy. Z kolei system informacji pasażerskiej będzie się składał z zewnętrznych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych tablic LCD o przekątnej 23" oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Do kompletu naturalnie silniki spełniające normę Euro 6.

? "Nowością, i ukłonem w kierunku osób, które korzystają z telefonów komórkowych i tabletów, będą ładowarki USB, a także, bo z tego Gdańsk już słynie, udogodnienia dla rowerzystów i pasy do zapinania rowerów" ? zapowiedział zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej, Piotr Grzelak.

Warunki przetargowe oprócz bezpieczeństwa i wygody pasażerów biorą też pod uwagę komfort pracy kierowców. ? "Specyfikacja warunków zamówienia była konsultowana ze środowiskiem kierowców. Wnieśli oni uwagi dotyczące zwłaszcza foteli i rozwiązań w kabinie"? powiedział Maciej Lisicki, wiceprezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Gdański ZKM planuje kupić w tym roku 23 nowe autobusy: po dziewięć standardowych i wielkopojemych, dwa minibusy i trzy klasy midi. Pojazdy powinny pojawić się w Gdańsku pół roku po podpisaniu umowy. Planowany koszt zakupu wszystkich nowych autobusów to 20,3 mln zł netto.

? "Gdańsk już teraz może pochwalić się jedną z najmłodszych flot autobusowych w Polsce, w 100% niskopodłogową i niemal w całości klimatyzowaną. Nie poprzestajemy na tym, i wciąż podnosimy komfort podróży komunikacją miejską. Nowe pojazdy zastąpią najbardziej wysłużone autobusy gdańskiego ZKM" ? podsumował Piotr Grzelak.

Niektóre z partii wycofywanych autobusów zostaną zachowane, jako pojazdy zabytkowe.

? "Jednym z takich pojazdów będzie Mercedes O405N, który był pierwszym w Polsce autobusem niskopodłogowym w komunikacji publicznej. Warto, aby taki pojazd został w naszym taborze zabytkowym" ? dodał Maciej Lisicki.

Obecnie gdański ZKM dysponuje 222 autobusami. W 2009 roku do eksploatacji wprowadzonych zostało 45 nowych autobusów marki Solaris, dzięki czemu, jako pierwsze miasto w Polsce, Gdańsk mógł pochwalić w całości niskopodłogową flotą autobusową. W 2011 roku do gdańskiego taboru dołączyły 22 nowe Mercedesy z rodziny Conecto, a w 2013 sześć minibusów Kapena.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
EvoBus
Mercedes
  • sancity – 24.05.2016

    Nareszcie coś porządnego!!!

  • Czarosław2000 – 24.05.2016

    1. Chwila, jakie konsultacje? Z moich bardzo wiarygodnych źródeł wynika, że wśród kierowców ZKM nie było żadnych konsultacji. Więc o co tu chodzi? Propaganda większa niż w PRLu.2. 49% to u ZKM flota "niemal w całości klimatyzowana"? Ciekawe.3. Nie wiadomo, czy będą minibusy, bo nikt nie złożył oferty w przetargu.!!!ZKM SAM Z SIEBIE TOCZY BEKĘ!!!

  • Plastico P2 – 24.05.2016

    Bron Panie Boze tylko nie ten Plasticowy Szmelc!

  • Kuba – 24.05.2016

    Brawo ZKM! Po co zainwestować w Polskę skoro można zainwestować w Niemcy i Turcję. Normalnie wstyd mi za was... Zrobić przetarg specjalnie dla MB...

  • rafał – 24.05.2016

    Super trzymam kciuki

  • MK – 24.05.2016

    @Kuba, masz z tym problem? W zeszłym roku C2 12m było testowane i w mojej opinii było super, to samo z C2G PKS Gdynia/Wejherowo. Jakiś powód był, że zrobili przetarg po Mercedesa...

  • TomTom – 24.05.2016

    Ustawka pod Merola była jak jasna choina (Solaris tracił z 17 punktów, a MAN 14 na starcie). Nie ma co się dziwić, że nie wystartowali.

  • ttt – 25.05.2016

    Tak to się kończy jak pisze Tom Tom jak się daje taką przewagę punktową to mercedes złoił im dupsko ile wlezie, gdyby mieli mniej przewagi to i cena by była mniejsza ( KPK Białystok podobnie robią i przepłacają ) - pytanie co się zadzieje jak jakaś kontrola sprawdzi ten kontrakt i zapyta czemu punktami wyeliminowali np. MAN. Mercedes tak robi jak się daje to się kraje

  • wie lange (noch) olschewska – 25.05.2016

    @@@ ttt nikt nie był wyeliminowany z tego postępowania, lepiej popatrz na postępowania w olsztynie, żywcu i wielu innych miastach, uważam, że dobrze zrobili punktując jakość oraz komfort , a nie na przykład dzieloną w pionie szybę, która tylko ogranicza widoczność, nie minimalizując przy tym kosztów związanych z wymianą tejże szyby.

  • wie lange (noch) olschewska – 25.05.2016

    to też dziwne, że nie chcieli wcisnąć Conecto... do postępowania nie ma co się przyczepiać, każdy mógł wziąć przetarg, nawet Solaris, który ma gdzieś gdańskee tak poza tym naprawdę dzielona szyba nie minimalizuje koszty wymiany? no chyba, że to pieprznięcie czołowe lub w okolice dzielenia, a nie z boku...

  • farafiu – 25.05.2016

    "Gdańsk już teraz może pochwalić się jedną z najmłodszych flot autobusowych w Polsce"No takiej propagandy nawet bym się nie spodziewał... Około połowa autobusów z lat 2006-2013, reszta używki kupione za grosze, wiele z nich lata późniejsze 90 i to ma być jeden z najmłodszych taborów w Polsce?

  • yolo – 25.05.2016

    ZKM GDAŃSK propaganda na miarę ich mieszkańca Donalda szTuska. Tabor nie maja co porównywać do miast takich jak Warszawa, Kraków, Poznań a nawet Bydgoszczy.

  • lulo – 25.05.2016

    @yolo ćwoku Tusk nie mieszka w Gdańsku.

  • ttt – 25.05.2016

    @wie lange popatrz na punktacje a potem sie wypowiadaj. Zadaj sobie pytanie po co startować przy takiej stracie punktowej. Popatrz na wyliczenia tom tom. Dali się okraś i tyle. Idiotsmi by byli jakby dołożyli tyle melonów.

  • yolo – 25.05.2016

    @lulo Ale pochodzi z tego miasta. Nie ważne czy Gdańsk, Sopot czy Gdynia to trójmiasto.

  • norbrert – 26.05.2016

    do lulo -a szkoda .

  • Podróżnik – 26.05.2016

    Porażka. Szanujmy siebie. Kupujmy autobusy od polskich producentów. Mamy Solarisa, Solbusa, Ursusa, Autosana. Ofertę mają szeroką. Bądźmy ekonomicznymi patriotami. Im bliżej wydajemy pieniądze, tym większa szansa, że do nas wrócą.

  • Bogdan – 26.05.2016

    @podróżnik Wszystkich producentów których wymieniles są problemowi i ich produkty maja slaba jakosc oprócz Solarisa wiec się nie dziw ze im nikt nie ufa

  • pes – 26.05.2016

    @Bogdan Z tego co można wyczytać również na tym forum Solaris na rynek polski niestety też.......

  • Podróżnik – 26.05.2016

    @Bogdan Pełna zgoda. Mają problemy, ale pozwólmy im się rozwijać. Będzie to z korzyścią dla całej gospodarki.

  • Groszek – 26.05.2016

    MAN tez produkuje w PL.

  • Podróżnik – 26.05.2016

    Ale zysk jest transferowany do Niemiec.

  • Bogdan – 26.05.2016

    @Podróżnik zgoda ale nie na duże kontrakty najpierw od małych powinni zaczynać

  • Podróżnik – 26.05.2016

    @Bogdan Solaris i Solbus z powodzeniem większe kontrakty obsługiwali, dlatego moim zdaniem lepiej dla wszystkich byłoby, gdyby kupili od polskich firm. Jeśli już nie wybieramy rodzimych autobusów, to chociaż nabywajmy produkowane/montowane w Polsce. Broń Boże nie jestem przeciwnikiem Mercedesom, bo to dobre autobusy, ale w mojej opini wyjdziemy lepiej jeśli będziemy kupować autobusy z Polski.

  • Bogdan – 26.05.2016

    @Podróżnik Wiesz jak Solaris stoi na polskim rynku twardo ile miast od nich kupuje i robi sie juz wielki monopol Solarisa np w Warszawie jak kupią coś innego raz na jakiś czas to nic się nie stanie

  • Podróżnik – 26.05.2016

    @Bogdan Oczywiście, że tak, dlatego bardzo mnie cieszy, że jest kilku producentów z Polski i jest w czym wybierać, a jak wspomniałem, jeśli już chcemy coś innego to też kilka koncernów ma w Polsce fabryki.

  • Norbert Otta – 27.05.2016

    Prostoliniowość myślenia osób piszących te komentarze mnie poraża. Jako mieszkaniec Gdańska uważam, że miasto powinno inwestować w pojazdy, które będą nader niezawodne i komfortowe zarówno dla pasażerów jak i kierowców. Śmieszą mnie komentarze cd. utożsamiania partii politycznych czy narodowości firm produkujących autobusy ze skalą słuszności zakupu określonej marki. Gdyby inne kraje miały takie podejście to Solaris nadal byłby małym, nikomu nieznanym producentem, a nie - jak teraz - renomowanym na całym świecie molochem. Dla przypomnienia - Solaris eksportuje za granicę ponad połowę swojej produkcji.

  • Podróżnik – 27.05.2016

    @Norbert Otta Czy naprawdę uważasz, że np. Solaris odstaje komfortem i niezawodnośćią od Mercedesa? Prześledź dziesiątki najlepiej sprzedających się aut we Francji, Niemczech, Włoszech. Czy uważasz, że wybierając swoje marki nie patrzą skąd jest ten samochód? Uważam, że mamy porównywalne autobusy w Polsce, bądź produkowane w Polsce do Mercedesa i powinniśmy wybrać ten lokalny.

  • Bogdan – 27.05.2016

    @Podróżnik conecto można porównać z solarisem citaro to jest trochę wyższe półka wykonania i nie zamykajmy rynku każdy powinien mieć szansę wystartować a mercedes dużo z polskiego rynku nie ciągnie i w polsce wygrywa głównie Solaris.

  • Niemiec – 27.05.2016

    Sorry, ale Shitaro to nic innego jak tani chinski plastik.. C2 to juz zupelnie tragedia. To nie te czasy gdzie 405 byl po prostu niezawodny.

  • Ściema i Żenada – 27.05.2016

    Te przetargi to patologia.Od dawna nie ma normalnego postępowania, tylko same ustawki.Nie trzeba być super specjalistą żeby po przeczytaniu SIWZ widzieć wynik...

  • Norbert Otta – 29.05.2016

    @Podróżnik: Nigdzie nie wskazałem IMO faworyzacji jakiejkolwiek marki. Nie twierdzę też, że Solarisy są złe, bo tak. Po prostu wskazałem najważniejsze cechy autobusów. Ale uważam, że Citaro to wcale nie jest zły wybór. Jednak to wyłącznie moja opinia.

  • pogromcaidiotow – 30.05.2016

    Debile, Solaris NIE JEST polskI! W solarisie polski jest jedynie kierowca. Wszystko co jest w nim jest niemieckie albo inne zagraniczne (jak silnik) i gówno prawda, że to z Polski i Polska zarobi.

  • wie lange (noch) olschewska – 30.05.2016

    W solarisie nawet wlascicielka wstydzi się swojego POLSKIEGO imienia i każe nazywac sie solange. Ha ha

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....