Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

20 nowych partnerów na platformie SuperPKS!

infobus
06.03.2018 13:00
0 Komentarzy

Wirtualny przewoźnik, SuperPKS, skokowo zwiększa sieć połączeń w całej Polsce, dzięki współpracy z polskimi przewoźnikami. Pasażerowie będą mogli komfortowo podróżować na ponad 60 trasach dalekobieżnych oraz kupować tanie bilety na platformie www.superpks.pl.
To już blisko dwa lata, jak marka SuperPKS działa na polskim rynku. Celem powołania do życia projektu SuperPKS jest umożliwienie polskim firmom z branży transportu autobusowego dalszego rozwoju. Przedsięwzięcie ma być także odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku transportu pasażerskiego, w tym m.in. trend jego konsolidowania przez zagranicznych graczy i narzucanie modelu biznesowego, który prowadzi do zmonopolizowania.
Fundamentem działania jest połączenie dwóch sił: przewoźników posiadających bogatą tradycję i doświadczenie w transporcie pasażerskim, z ekspercką wiedzą w zakresie IT dla transportu, które reprezentuje firma Teroplan – pomysłodawca i koordynator całego przedsięwzięcia.
„Przewoźnicy dostarczają wysokiej jakości usługi przewozu pasażerskiego, zaś firma Teroplan zapewnia rozwiązania informatyczne takie, jak: sprzedaż biletów online, kreowanie polityki cenowej, kalkulacja nowych tras” – tłumaczy Andrzej Soroczyński, prezes firmy Teroplan i dodaje – „Zobowiązaliśmy się także do koordynowania całego przedsięwzięcia w tym realizacji działań marketingowych prowadzących do zbudowania wspólnej ogólnopolskiej marki”.
Do końca 2017 roku do projektu przystąpiło 8 firm transportowych: zarówno prywatnych, samorządowych, jak i państwowych. Po Polsce jeździło do tego czasu 25 autokarów obrandowanych marką SuperPKS. Projekt nie rozwijał się jednak w takim tempie, jak zakładali jego organizatorzy. Okazało się, że dla wielu zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu barierę stanowiły zasady uczestnictwa.
„W oparciu o rozmowy z przewoźnikami, którym proponowaliśmy współpracę, zdiagnozowaliśmy bariery utrudniające przystąpienie do projektu. Były to przede wszystkim obawy przed utratą dotychczasowej tożsamości – silna marka własna na lokalnym rynku oraz trudności ekonomiczne, spowalniające możliwość zakupu nowych pojazdów” – mówi Andrzej Soroczyński.
Ta analiza rynku pozwoliła na podjęcie decyzji o zweryfikowaniu założeń związanych z prowadzeniem projektu SuperPKS. Oferta współpracy z SuperPKS została rozszerzona i obecnie przewoźnicy mogą uczestniczyć w przedsięwzięciu na dwa sposoby, jako:
  • CZŁONEK SuperPKS – przewoźnicy realizują przejazdy w dobrych cenach, w pełni obrandowanymi pojazdami o wysokim standardzie
  • PARTNER SuperPKS – warunkiem objęcia wspólną marką jest sprzedaż biletów w dobrych cenach – niższych niż na dworcu lub u kierowcy – na platformie SuperPKS oraz informacja na pojazdach o udziale w projekcie
Zmiana strategii rozwoju sieci SuperPKS przyniosła natychmiastowe, wymierne efekty. W przeciągu zaledwie dwóch miesięcy 20 przewoźników postanowiło połączyć siły z SuperPKS, aby wspólnie budować ogólnopolską markę. Nowi partnerzy to: PKS Słupsk, PKS Jelenia Góra, PKS Radom, AD Euro Trans, NKA Kruszwica, PKS Łódź, Olsztyński Bus, PKS Zamość, PKS Biłgoraj, PKS Gorzów Wielkopolski, PKS Siedlce, PKS Gostynin, PKS Gryfice, PKS Sieradz, PKS Koszalin, PKS Przemyśl, Zuma, Poltrans, SanBus, SpeedBus. Dzięki poszerzeniu partnerskiej współpracy pasażerowie mogą podróżować obecnie na ponad 60 liniach korzystając z floty ponad 100 autokarów partnerów i członków SuperPKS.
„Mamy nadzieję, że połączenie sił da nam wszystkim szansę na przeciwstawienie się trendowi monopolizacji branży transportu pasażerskiego, z którym przyjdzie nam się mierzyć od tego roku” – podsumowuje Andrzej Soroczyński.
SuperPKS to marka wirtualnego przewoźnika, pod którą od marca 2016 roku firmy transportu autobusowego oferują swoje usługi mieszkańcom większych i mniejszych miast w Polsce. Celem projektu jest stworzenie silnej polskiej marki autobusowej, która będzie w stanie skutecznie konkurować o względy pasażerów.

Komentarze