TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

20 elektrobusów dla Lublina. Podejście nr 3
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.06.2019 15:00:33
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Zarząd Transportu Miejskie w Lublinie nie porzucił planów pozyskania 20 elektrobusów klasy MAXI z dedykowanymi ładowarkami. Dziś, 19 czerwca urzędnicy ogłosili nowy przetarg na ich zakup. W porównaniu z poprzednimi podejściami pojawiło się kilka zmian.

Lubelski ZTM już dwukrotnie podejmował próbę pozyskania autobusów elektrycznych. Dotychczas wszystkie kończyły się niepowodzeniem. Miasto bowiem nie było w stanie przystać na propozycje cenowo producentów, którzy przedstawili mu oferty. Za pierwszym razem nie do przyjęcia dla ZTM były oferty Ursusa i Solarisa. W drugim podejściu urzędnicy nie chcieli przystać na propozycję SOR-a.

Dzisiaj ogłoszono nowy, już trzeci przetarg. ZTM dalej chce kupić 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z dedykowanymi ładowarkami. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Pojazdy mają być napędzane jednym silnikiem trakcyjnym o mocy min. 150 kW lub dwoma o łącznej mocy min. 120 kW. Baterie trakcyjne mają mieć pojemność nie mniejszą niż 96 kWh.

Dostawca “elektryków" będzie musiał przekazać ZTM ponadto:

  • 10 dwustanowiskowych wolnych ładowarek o mocy min. 80 kW
  • 2 ładowarki mobilne do wolnego ładowania o mocy min. 40 kW
  • 4 ładowarki do szybkiego ładowania, każda o mocy min. 450 kW

Realizacja zamówienia zostanie wykonana w dwóch transzach. Ładowarki oraz pierwsze pięć elektrobusów ma zostać dostarczonych do Lublina najpóźniej do 15 czerwca 2021 r. Ostatnie "elektryki" mają zostać przekazane ZTM najpóźniej do połowy września 2021 r. Jak więc widać termin dostaw bezdyskusyjnie idą na rękę producentom.

Pora na warunki formalne. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 10 mln PLN. Dodatkowo oferent musi posiadać polisę ubezpieczeniową na kwotę min. 8 mln PLN. Warunek doświadczenia można spełnić na trzy różne sposoby. W tym zakresie urzędnicy poszli na rękę producentom, którzy dopiero zaczynają przygodę z elektrobusami. ZTM go uzna za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył w ramach jednej dostawy jeden z trzech typów pojazdów:

  • 8 trolejbusów z bateriami
  • 8 elektrobusów z infrastrukturą do ładowania
  • 8 autobusów z układem napędowym, w który jest wspomagany przez silnik elektrycznych

Dodatkowo należy wykazać, że w tym okresie dostarczyło się co najmniej dwie ładowarki, każda o mocy min. 120 kW. Do kompletu brakuje jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 800 000 PLN.

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 9 listopada. Ocenie ofert posłużą cztery kryteria. Prym wiedzie cena, gdyż ma 60% wagi. 13% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji, a więc mniej w porównaniu z poprzednimi przetargami. Ocena techniczna to maksymalnie 22%. Pozostałe 5% można zyskać dzięki zaoferowaniu elektrobusów z jak najmniejszym zużyciem energii.

To nie jedyny przetarg taborowy, który obecnie prowadzi lubelski ZTM. Pod koniec miesiąca poznamy oferty w przetargach na dostawę łącznie 15 przegubowych trolejbusów, oczywiście z bateriami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....