TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

20 elektrobusów dla Lublina od Solarisa? Znów niski budżet
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.08.2019 14:00:09
20 elektrobusów dla Lublina od Solarisa? Znów niski budżet

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie próbuje dalej kupić 20 elektrobusów klasy MAXI z ładowarkami. W trzecim przetargu mamy powtórkę z historii. Budżet swoje, a producent swoje. Czy Lublin dołoży więc do oferty Solarisa?

Lubelski ZTM już dwukrotnie podejmował próby pozyskania autobusów elektrycznych. Dotychczas wszystkie kończyły się niepowodzeniem. Miasto bowiem nie było w stanie przystać na propozycje cenowe producentów, którzy przedstawili mu oferty. Za pierwszym razem nie do przyjęcia dla ZTM były oferty Ursusa i Solarisa. W drugim podejściu urzędnicy nie chcieli przystać na propozycję SOR-a.

Reset zakupowy
W drugiej połowie czerwca ogłoszono więc nowy przetarg. ZTM dalej chce kupić 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z dedykowanymi ładowarkami. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Pojazdy mają być napędzane jednym silnikiem trakcyjnym o mocy min. 150 kW lub dwoma o łącznej mocy min. 120 kW. Baterie trakcyjne mają mieć pojemność nie mniejszą niż 96 kWh.

Dostawca “elektryków" będzie musiał przekazać ZTM ponadto:

  • 10 dwustanowiskowych wolnych ładowarek o mocy min. 80 kW
  • 2 ładowarki mobilne do wolnego ładowania o mocy min.40 kW
  • 4 ładowarki do szybkiego ładowania, każda o mocy min. 450 kW
Realizacja zamówienia zostanie wykonana w dwóch transzach. Ładowarki oraz pierwsze pięć elektrobusów ma zostać dostarczonych do Lublina najpóźniej do 15 czerwca 2021 r. Ostatnie "elektryki" mają zostać przekazane ZTM najpóźniej do połowy września 2021 r. Wymaganiom ZTM przyjrzeliśmy się tutaj.

Lubelski klasyk, czyli ponad budżetem
Dziś, 23 sierpnia minął termin składania ofert. Na 20 elektrobusów oraz ładowarki do nich ZTM przygotował 52 988 400 PLN brutto. To oznacza, że dalej przyjęto koszt pozyskania jednego elektrobusa wraz z pakietem do ładowania na poziomie 2 154 000 PLN netto. Nic więc dziwnego, że jedyna otwarta dziś oferta znacznie przewyższa te szacunki.

Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa realizację całego zadania skalkulował na 62 484 000 PLN brutto. To daje cenę jednostkową za elektrycznego Nowego Urbino 12 z ładowarkami w wysokości 2 540 000 PLN netto. Ładowarki oraz elektrobusy byłyby objęte pięcioletnią gwarancją przy tej cenie.

Co w tej sytuacji zrobią w Lublinie? Nie da się ukryć, że przyjęty budżet nie przystaje do realiów rynkowych. Z kolei Solaris zaoferował dosyć standardową cenę przy takim zakresie zamówienia.

20 elektrobusów to nie jedyny przetarg taborowy, który obecnie trwa w Lublinie. Toczą się bowiem dwa postępowania na zakup łącznie 15 przegubowych trolejbusów z bateriami. Jedynym oferentem jest Solaris, ale i w nich mamy sytuację analogiczną do dzisiejszego otwarcia. Producent z Bolechowa zaproponował Nowe Trollino 18 w cenie jednostkowej 2 400 000 PLN netto, a tymczasem miejski budżet zakładał wydatek rzędu nie więcej niż 1 980 000 PLN netto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
Solaris
elektrobus
ładowarka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....