Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

18 nowych Mercedesów Conecto dla Białegostoku. Zaczynamy od solówek!

infobus
22.10.2018 15:15
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>EvoBus rozpoczął dostawy 18 nowych Conecto do Białegostoku. Do tej pory to największe zamówienie od polskiego klienta na miejskie autobusy z budżetowej rodziny Mercedesa. Na początek przyglądamy się krótkim Conecto. Tych do stolicy Podlasia dystrybutor niemieckiej marki dostarczy 3 sztuki. style=”text-align: justify;”>Przypomnijmy, że władze Białegostoku umowę z EvoBus Polska na dostawę 18 autobusów podpisały pod koniec marca. Dostawy obejmą 2 typy pojazdów z nowej odsłony Conecto. Najwięcej będzie przegubowców, bo 15 sztuk. Nieco mniej, bo tylko 3 solówki. Cały kontrakt opiewa na 29 847 303 PLN brutto. Cena obejmuje dodatkowo bogaty pakiet gwarancji. Pierwsze autobusy z tego zamówienia już dotarły do Białegostoku. Na początek bierzemy „na tapetę” solówki. style=”text-align: justify;”>Krótkim Conecto w białostockiej wersji może podróżować 105 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 8 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. style=”text-align: justify;”>Czas zerknąć pod tylną maskę Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM936. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 7,7 l. Ma ona 220 kW mocy oraz osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik zblokowany jest z automatyczną sześciobiegową skrzynią ZF Ecolife. To przekładnia typu 6AP1200B. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów. style=”text-align: justify;”>Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring oraz gniazda USB. Na jego wyposażeniu znalazł się także stelaż, na którym zostanie zamontowany biletomat. style=”text-align: justify;”>System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach firmy Pixel z Bydgoszczy. Mamy tu więc zewnętrzne cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną RGB, która z myślą o niedowidzących prezentuje numer linii. Uwagę zwraca nowy wzór fontu na wyświetlaczach. Prezentuje się on bardzo ładnie dzięki swej prostocie. style=”text-align: justify;”>W środku znajdziemy monitory LCD 38″ (tzw. e-korale) i 22″. To standard, który Białystok gwarantuje swoim mieszkańcom już od ośmiu lat. Pixel zamontował dwa rodzaje kasowników- pierwsze służą do kasowania biletów papierowych, a drugie do „przejazdówek” na karcie elektronicznej. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer XC-6. style=”text-align: justify;”>Białystok jest drugim po zielonogórskim MZK nabywcą nowej odsłony Mercedesów Conecto. Wygląda na to, że pojazdy zostaną rozdysponowane pomiędzy wszystkich komunalnych przewoźników w stolicy Podlasia. Autobus, który opisaliśmy znajdzie się na stanie Komunalnego Zakładu Komunikacji. Ruch to nieco zaskakujący zważywszy na to, że to Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne jest tym operatorem, który w Białymstoku ma największą wprawę w eksploatowaniu Mercedesów. „

Komentarze