TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

16. gazowych lwów w Gdyni
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 16.01.2013 09:29:36 11 komentarzy
16. gazowych lwów w Gdyni

16 stycznia br. odbyło się uroczyste wprowadzenie do eksploatacji dwóch kolejnych niskopodłogowych autobusów przegubowych MAN Lion`s City G CNG, zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Początek uroczystości miał miejsce o godz.12.00 przed Urzędem Miasta Gdyni, skąd tradycyjnie autobusy przejechały na Bulwar Nadmorski. Najnowsze lwy przystosowane są również do zasilania biogazem. Co najważniejsze –dzięki zakupowi gazowa flota PKM wzrosła już do 16 sztuk. Wszystkie reprezentują ten sam model: MAN Lion`s City G CNG.

Przypomnijmy, że pierwsze gazowce PKM zakupiło w 2007 r. Potem przybyło kolejnych pięć, a w kolejnych latach inwestycje graniczono do 2 szt. rocznie. Obsługują one m.in. najdłuższe trasy PKM-u: 181 do Sopotu, linię R do Rumi, 152, 171. –„Te autobusy są niezwykle oszczędne, chcemy więc maksymalnie wykorzystać ich możliwości”- przyznaje Kazimierz Gałkiewicz. Według danych przewoźnika MAN-y spalają 56-61 m sześć. gazu CNG na 100 km. Dzięki temu wydatki na paliwo do nich są niemal o połowę mniejsze, niż w przypadku autobusów na olej napędowy. O zaletach autobusów gazowych przekonuje również dział handlowy MAN Truck &BUS Polska. –„To nasza stała propozycja dla polskich miast i jednocześnie alternatywa dla coraz droższego oleju napędowego. Znakomite parametry eksploatacyjne osiągane przez pojazdy gazowe Lion`s City G w Gdyni pokazują, że to może się opłacać i dlatego MAN zdecydowanie wspiera tą technologię –zapewnia Krzysztof Gawroński, dyrektor sprzedaży autobusów MAN Truck &BUS Polska.

Dlaczego gaz?

Przede wszystkim za względów ekologicznych. Autobusy gazowe eksploatowane przez PKM Gdynia spełniają najwyższą z istniejących w tej chwili norm czystości spalin –EEV. Ponadto są one znacznie cichsze od swoich wysokoprężnych odpowiedników. I to nawet o 7 dB. Warto zaznaczyć, że spadek emisji hałasu tylko o 3 dB oznacza dwukrotne zmniejszenie odczuwalnego hałasu przez ludzkie ucho. –„Ponadto dochodzi do tego jeszcze aspekt ekonomiczny. Zastosowanie gazu ziemnego niesie za sobą oszczędności eksploatacyjne wynikające z aktualnie niższej ceny gazu oraz podniesienia trwałości i niezawodności silników –wylicza Kazimierz Gałkiewicz. –Podczas naszych testów pojazdy gazowe przynosiły oszczędności sięgające nawet 40% w porównaniu z jednostkami wysokoprężnymi. To sporo.”Warto dodać, że decyzja przewoźnika o gazyfikacji części floty była ułatwiona dzięki posiadaniu nowoczesnej zajezdni ogrzewanej gazem ziemnym. To powoduje, że odpadają tutaj duże koszty związane z dostosowanie infrastruktury do pojazdów gazowych. Trzeba umieć wykorzystywać posiadane atuty.

Przejście PKM Gdynia na gaz miało jeszcze jeden aspekt. System komunikacji miejskiej w Gdyni jest jednym z najbardziej zliberalizowanych w całym kraju. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni ogłaszając przetargi stawia jednak znaczące wymagania dotyczące taboru. I tutaj swoją szansę widzi PKM. –„Gdynia to jeden z najbardziej proekologicznych regionów w Polsce, co widać m.in. na przykładzie rozwoju sieci trolejbusowej. Jestem pewien, że już niedługo ZKM zacznie promować również alternatywne źródła napędu w autobusach i dlatego staramy się być przygotowani na ten moment”–przekonuje Kazimierz Gałkiewicz.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKM Gdynia
MAN
biogaz
  • Michał – 17.01.2013

    A PKM mialo plany 40 autobusów na CNG do 2010, albo 2012 r, mamy 2013 a tutaj wielka feta, bo PKM posiada już aż 16 pojazdów CNG! Szaleje.; )

  • A23 – 19.01.2013

    @Michał: nie zmienia to faktu, że w pozostałych miastach ludzie odpowiedzialni za przewozy autobusowe powinni brać przykład z Gdyni. Aż dziwne, że nikogo nie zachęcają oszczędności, o których jest tu mowa, zaś hybrydy, które wykazują gówniane oszczędności to każdy chcę kupić... dla szpanu, drogą zabaweczkę za publiczne pieniądze... Nigdy tego nie pojmę, więc pozostaje to podsumować krótko - to Polska właśnie.

  • Man Bus – 19.01.2013

    Czesc:) pracuje w fabryce pod poznaniem ,musze wam powiedzieć ze mnóstwo naszych sasiadow kupuje cng lub lpg, np w poznaniu mpk nie ma stacji do tankowania... zamiast szukać oszczędności w paliwie ,wola podnieść ceny biletów..Jesli chodzi o Hybrydy 30 % mniejsze złuzycie paliwa to gówno ?Oby Lwy służyły jak najdłużej:)

  • C – 19.01.2013

    zapomniales dodac MAN" -ze gdyby nie kolosalne dofinansowania z UE mało kogo było by stac na hybryde MAN-a ,solarisa czy volvo.a tak praewoznicy moga sie pochwalić czym nowym :)

  • nighthawk – 19.01.2013

    Gdzie widziałeś 30% oszczędności na hybrydach?

  • A23 – 19.01.2013

    Man Bus: 30%? W którym wozie? Ja nie mówię o tych, które są gdzieś tam na świecie, albo o tych, które moglibyśmy mieć, tylko te, które mamy. W Poznaniu hybryda rzekomo wykazuje śmiesznie małe oszczędności, w Warszawie nie lepiej, nie wiem jak w Sosnowcu. Ja nie mówię, że 30% to gówniane oszczędności - to są konkretne sumy, ale fikcyjne w tym momencie, występujące jedynie na papierze w przypadku hybryd.

  • MAn – 19.01.2013

    zle napisalem przepraszam do 30 procent. A po drugie tym trzeba umieć jeździć:) a nie burak z mpk ruszając wciska gaz na maxa i po chwili załącza się silnik spalinowy bo wydoił cala energie z kondensatorów... http://www.mantruckandbus.pl/pl/press___media/press_details_106366.html

  • A23 – 20.01.2013

    MAn: no to jest też jeden z czynników, dla których lepiej kupić wozy CNG, bo w takim np. Poznaniu nie zdają sobie z tego sprawy, że hybrydą też trzeba umieć jeździć... powinno być paru kierowców, którzy zostaliby poinstruowani, albo przeszli jakiś kursik, jak jeździć autobusem hybrydowym, ale w Polsce nikt do tego nie dojrzał... więc jeździ byle kto, bo kierowcy nie mają stałych wozów i potem zdziwienie, że oszczędności są jeszcze mniejsze. Z hybryd Solarisa to rzekomo ex. Gdyńska, aktualnie jeżdżąca po Sosnowcu ma najlepsze wyniki po względem oszczędności. Może tam rządzą ogarnięci ludzie i wyznaczyli grupę kierowców, którzy będą odpowiednio kierować hybrydami?

  • MAN – 21.01.2013

    Po Poznaniu jeździł CNG którego dostali na testy ...to było z 7 lat temu... .. pamiętam jak dziś Mpk stwierdziło ze wychodzą tanjsze koszta a nie mają stacji.. (bez komentarza)..

  • A23 – 24.01.2013

    MAN: co lepsze, obok Lion'sa CNG testowali także Lion'sa hybrydowego i ciekawe jakie im wyniki wyszły. A może nic nie sprawdzali, tylko tak dla szpanu ściągnęli drogie, świetnie prezentujące się zabaweczki, żeby je pokazać na mieście? :P

  • MAN – 24.01.2013

    Testowali hybrydę za free:) ogólnie autobus był chyba 4 lub 5 sztuka która była wypuszczona z fabryki z sadów..:)Z tego co wiem nie byli zadowoleni z wyników.. ale tak jak pisałem powyżej nie przeszkolili kierowców..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....