Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

151 połączy Gocław z warszawskim metrem

infobus
29.01.2015 18:24
0 Komentarzy

1 lu

tego br. –w celu ułatwienia mieszkańcom Gocławia dojazdu do centrum Warszawy –Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie uruchomi nową linię autobusową 151 na trasie Rechniewskiego –Metro Politechnika. W godzinach szczytu komunikacyjnego pojazdy będą kursowały co 12 minut, a w pozostałych godzinach i w święta co 20 minut. Jak podkreśla ZTM, uruchomienie linii zostało poprzedzone wybudowaniem infrastruktury przystankowej na wschodnim odcinku ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Wraz z rozpoczęciem kursowania nowej linii zostaną uruchomione przystanki:- Nowaka-Jeziorańskiego 02 –przystanek na żądanie –zlokalizowany na ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego bezpośrednio za skrzyżowaniem z ulicą Fieldorfa w kierunku wschodnim- Rechniewskiego 01 –przystanek na żądanie –zlokalizowany na ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego przed skrzyżowaniem z ulicą Rechniewskiego w kierunku zachodnim- Rechniewskiego 02 –przystanek końcowy –zlokalizowany na ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego przed skrzyżowaniem z ulicą Rechniewskiego w kierunku wschodnim. Jak informuje Warszawikia –encyklopedia o Warszawie, historia stołecznej trasy o numerze 151 jest całkiem bogata. Po raz pierwszy linię '151′ wydzielono z linii 141 (Wilanów –Kłobucka /Zakład Karny/) 19 czerwca 1960 roku –kursowała ona wówczas z pętli Dworzec Południowy przez al. Wilanowską do pętli Wilanów. Trasa ta nie uległa zmianie przez niemal dwadzieścia lat, została zlikwidowana 30 września 1979 roku, w wyniku połączenia z linią 139 (Wilanów –Powsin). Dnia 1 września 1986 roku numerem '151′ oznaczono dotychczasową linię 139-bis (Wilanowska –Powsin), kursowała ponownie z pętli Wilanowska przez al. Wilanowską, Przyczółkową, Przekorną i Opieńki do Powsina (Ośrodek Rekreacyjno-Wypoczynkowy). Ta linia funkcjonowała bez zmian do 1 lipca 1992 roku, kiedy to linię zawieszono, a po wakacjach zlikwidowano. Linia '151′ została po raz kolejny uruchomiona 1 czerwca 1999 roku w wyniku przekształcenia linii przyspieszonej 501 (Emilii Plater –Gocław) w linię zwykłą, którą skierowano wówczas na trasę z Emilii Plater przez Aleje Jerozolimskie, Aleje Ujazdowskie, al. Armii Ludowej, Most Łazienkowski, Wał Miedzeszyński, Zwycięzców, Saską, Egipską i Bora-Komorowskiego do pętli Gocław. Od 1 września 2006 roku trasę linii wydłużono od Alej Jerozolimskich przez Marszałkowską, al. Solidarności, Leszno, Górczewską i Płocką na Młynów, zaś 1 marca 2007 roku skierowano ją przez Królewską, Grzybowską, Siedmiogrodzką, Skierniewicką i Wolską, gdzie zastąpiła zlikwidowaną linię 106. Ostatnią większą korektę przeszła 1 października 2007, kiedy to skorygowano trasę linii na Gocławiu, puszczając ją przez Meissnera i Jugosłowiańską. W 2013 r., w ramach racjonalizacji tras z dnia 1 czerwca „151”ponownie została zlikwidowana. Od tego 2015 r. ponownie –jak feniks z popiołów –sto pięćdziesiątka jedynka powróci na ulice Warszawy. Dalsze informacje tutaj

Komentarze