TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

15 przegubowych trolejbusów dla Lublina. Tylko Solaris w grze
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.06.2019 14:00:25 1 komentarz
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otrzymał dwie oferty od Solarisa w przetargach na dostawę łącznie 15 przegubowych trolejbusów. Propozycje producenta z Bolechowa sporo odstają od szacunków urzędników.

Przypomnijmy, że przetargi na kolejne długie trolejbusy dla Lublina zostały ogłoszone po Wielkanocy. O ich warunkach formalnych pisaliśmy tutaj. Wymagania wobec nich są identyczne, różne są tylko terminy dostaw. Pięć trolejbusów z mniejszego przetargu ma zostać dostarczony najpóźniej do 4 maja 2020 r. Pozostała dziesiątka ma trafić do Lublina niespełna rok później, do 1 kwietnia 2021 r.

Każdy z trolejbusów ma być całkowicie niskopodłogową konstrukcją z nadwoziem o długości 17,5 - 18,75 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższym niż 3,4 m. Musi on pomieścić przynajmniej 120 pasażerów, w tym nie mniej niż 40 na miejscach siedzących. Przynajmniej 10 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2.

Każda z maszyn musi posiadać sterowanie impulsowe oparte na falownikach. Trolejbusy muszą posiadać asynchroniczny silnik trakcyjny o mocy min. 240 kW. Jednostka ma być zabudowana przed osią napędową. Nie zabraknie oczywiście baterii. Litowo-jonowe zasobniki mają mieć pojemność nie mniejszą niż 40 kWh i żywotnością na poziomie min. 4 000 cykli ładowania. Z SIWZ wynika, że ZTM oczekuje maszyn, które na bateriach pokonają dystans min. 16 km.

Szczegółowo o lubelskich wymaganiach pisaliśmy tutaj.

Dziś, 27 czerwca minął termin składania ofert. Łącznie na zakupy przygotował 36 531 000 PLN brutto. Zgodnie przetargowym planem ZTM wycena jednostkowa wyszła w wysokości 1 980 000 PLN netto za przegubowca "z szelkami". Nie ma więc zaskoczenia, że otwarte dziś oferty przewyższają te szacunki.

Obie pochodzą od jednego producenta. Przedstawił je Solaris. Oferty producenta "jamników" opiewają na łączną kwotę 44 280 000 PLN brutto. To oznacza, że jednego Nowego Trollino 18 w wersji dla Lublina wyceniono na 2 400 000 PLN netto.

Solaris nie zdecydował się na zaproponowanie miastu najwyżej punktowanych warunków gwarancji. Okres gwarancji całopojazdowej to trzy lata. Rękojmią na pięć lat miałyby zostać objęte baterie trakcyjne oraz napęd elektryczny. Jeżeli chodzi o gwarancję na silniki trakcyjne to miałaby ona być udzielona do osiągnięcia przebiegu w wysokości 250 000 km przez każdy z trolejbusów.

W przetargu zabrakło Ursusa, jednak to akurat żadne zaskoczenie po ostatnich wiadomościach na temat beznadziejnej sytuacji lubelskiego producenta. Coraz bardziej wątpliwa wydaje się być dostawa 10 sztuk trolejbusów klasy MAXI dla ZTM. O tym kontrakcie pisaliśmy tutaj.

Co w tej sytuacji zrobi ZTM? To nie pierwszy przetarg kiedy lubelscy urzędnicy muszą się mierzyć z problem zbyt nisko przyjętego budżetu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
Solaris
trolejbus
  • Michał Paweł Łukasz – 27.06.2019

    Dziwne, jest miasto co inwestowało w Ursusa, a ten nie potrafił utrzymać się na rynku. Plan biznesowy typu "polak potrafi". Teraz to monopol solarisa powrócił, no chyba, że ktoś zechce zacząć współpracę z autosanem, zamówi pudła i zainstaluje elektrykę, tak jak miało to miejsce z pierwszymi trollinami w Gdyni :)

  • Michał Prosper Kowalski – 27.06.2019

    Wykosztowali się na M121I4 z MZA 😆

  • Aurelia – 29.06.2019

    Usrus musi mieć już bardzo ciężką sytuację skoro na swoim podwórku nawet nie spróbował wziąć udziału.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....