TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

15 eCitaro dla Berlina. Pierwszy już odebrany
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.03.2019 14:00:57
fot. EvoBus

Berlin oficjalnie z pierwszym elektrycznym Mercedesem. 27 marca tamtejsze zakłady komunikacyjne BVG odebrały pierwsze z 15 eCitaro. To początek realizacji jednego z pierwszych "elektrycznych" zamówień Mercedesa.

Z berlińskiej komunikacji miejskiej korzysta ok. miliard pasażerów w ciągu roku. Już teraz 2/3 korzystają z przewozów wykonywanych trakcją elektryczną. Zakup autobusów elektrycznych przez stolicę Niemiec jest częścią obszernej strategii stopniowej elektryfikacji floty autobusowej, która obejmuje około 1500 pojazdów. Znaczącą rolę przy realizacji programu mają odgrywać elektrobusy.

Według bardziej konkretnych informacji, BVG planuje do 2021 r. zakupić w sumie co najmniej 120 autobusów elektrycznych klasy MAXI i 15 elektrycznych autobusów przegubowych klasy MEGA. Ten plan jest obecnie dyskutowany i musi być zatwierdzony z Radą Nadzorczą BVG. Do tego dochodzi kwesta uzyskania federalnego dofinansowania. Trzeba jednak pamiętać, że BVG nie ma specjalnie wyjścia i musi inwestować w czyste napędy. Przyjęta ustawa o mobilności w Berlinie przewiduje, że do 2030 r. wszystkie autobusy z silnikami wysokoprężnymi musza zostać zastąpione pojazdami neutralnymi dla klimatu. Regionalni politycy są pewni, że ten cel zostanie osiągnięty.

W pierwszym etapie miasto postanowilo zamówić 45 takich pojazdów. Berlińskie kontrakty powędrowały do Mercedesa, który dostarczy piętnastkę eCitaro oraz Solarisa, który do niemieckiej stolicy sprzeda 30 "elektryków"- 15 nU12e i tyle samo bateryjnych przegubowców. Właśnie rozpoczęły się dostawy pojazdów z pierwszego z e-zamówień.

eCitaro na 150 - 250 km
Elektryczne eCitaro dla Berlina są wyposażone w akumulatory o pojemności 243 kWh. To pozwala na osiągnięcie zasięgu na jednym ładowaniu na dystansie 150 km nawet w trudnych warunkach pracy liniowej. W idealnych warunkach producent zapewnia, że eCitaro może przejachać ok. 250 km na jednym ładowaniu. Oznaczałoby to jednak, że zużycie wyniosłoby tylko około 0,8 kWh/km. Baterie powinny być ładowane w trakcie postoju autobusu na bazie przewoźnika za pomocą złącza plug-in. Autobusy wyposażono w elektryczną oś ZF AVE130, która posiada dwa silniki trakcyjne w piastach kół.

Elektryczne Mercedesy są wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Pasażerowie mogą skorzystać aż z 15 portów USB do ładowania urządzeń mobilnyc. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej oraz monitoringu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Mercedes
EvoBus
Niemcy
Berlin
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 29.03.2019

    No i to można nazwać przyszłość komunikacji miejskiej w Niemczech i wybranych miastach Polski.

  • Michał Wójtowicz – 29.03.2019

    Slawomir Bajerski no macie ładne cacko! 💖

  • Czarek Czarosław Kamiński – 29.03.2019

    Zmienili tapicerkę? :O

  • Piotr Garbicz – 29.03.2019

    Patryk Lis Krzysiek Bobek

  • Bartosz Bijak – 30.03.2019

    Kolory "katowickie". Przydałby się taki u nas w Katowicach:)

  • Slawomir Bajerski – 04.04.2019

    Michał Wójtowicz No ładne i jest na tej zajezdni na której tak super walczyliscie na mistrzostwach Europy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....