TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

130 elektrobusów dla Warszawy. MZA dopuszcza producentów trolejbusów!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.01.2019 17:00:28
130 elektrobusów dla Warszawy. MZA dopuszcza producentów trolejbusów!

Trwa warszawski przetarg na dostawę 130 elektrobusów przegubowych. Miejskie Zakłady Autobusowe udzieliły już w kilku turach odpowiedzi na pytania potencjalnych oferentów oraz dokonały zmiany SIWZ. W ostatnich dniach nastąpiła bardzo istotna zmiana. Przewoźnik dopuścił do przetargu firmy, które mają doświadczenie w produkcji przegubowych trolejbusów z bateriami.

Warunki największego w Polsce i jednego z większych dotychczas w Europie zamówień na elektrobusy opisaliśmy tutaj. Szacunkowa wartość zamówienia to 351 mln PLN netto. To daje wycenę jednostkową za przegubowego "elektryka" w wysokości 2,7 mln PLN netto.

Postępowaniu już zdążyła się przyjrzeć Krajowa Izba Odwoławcza. Występująca w charakterze pośrednika chińskiego BYD-a firma Iberia Motor Company zaskarżyła niektóre zapisy SIWZ. Chodziło o dopasowanie ich do przegubowego elektrobusa, który miał zostać zaoferowany stolicy. Jednak nic z tego nie wyszło, gdyż KIO w całości oddaliła skargę.

Przyjrzeliśmy się także wymaganiom MZA wobec przegubowych "elektryków". Niektóre z nich są już nieaktualne. Przewoźnik opublikował dwie tury odpowiedzi na pytania do SIWZ, które w niektórzy przypadkach poskutkowały pewnymi zmianami. Przyjrzeliśmy się im tutaj.

Na tym etapie nie uwzględniono wniosku o zrównanie przegubowych trolejbusów z bateriami typu High Power z przegubowymi elektrobusami. Tutaj pytający wyjaśniał, że dostarczył 15 długich pojazdów "na szelkach" i są one zgodne co do typu konstrukcji, którą chciałby zaoferować MZA. Przewoźnik jednak pozostał wtedy nieugięty.

17 stycznia to stanowisko uległo jednak zmianie. Pytający jeszcze raz wystąpił z wnioskiem o dopuszczenie doświadczenia z produkcji przegubowych trolejbusów z bateriami. W swoim piśmie wskazał, że trolejbusy są oczywiście inną kategorią pojazdów niż autobusy elektryczne. Dodał jednak, że dla 15 maszyn, które dostarczył już do jednego z klientów bazowym typem pojazdu był elektrobus, który zamierza zaoferować warszawskiemu przewoźnikowi. Wskazał ponadto, że pojazdy dostarczone przez niego dzięki walorom użytkowym są "czymś więcej" tylko trolejbusami.

MZA przychyliło się do tej argumentacji i dokonało zmiany SIWZ. Teraz oferenci muszą się więc legitymować doświadczeniem w zakresie przegubowych elektrobusów lub trolejbusów w takim metrażu z bateriami o pojemności min. 20 kWh.

Tym samym doszło do zmiany SIWZ, która w praktyce spowodowała, że warszawski przetarg w praktyce zaczął się od nowa. W tej sytuacji minimum dwie oferty to scenariusz jak najbardziej realny. Czekamy więc na 12 lutego. Wtedy wiele się wyjaśni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZA Warszawa
elektrobus
trolejbus
  • Mikołaj Szewczuk – 21.01.2019

    Ja bym ogólnie widział trolejbusy w Wawie...

  • Kazimierz Jasinski – 21.01.2019

    Czyli co pewnie będą przegubowe traktory. Wątpię by Solaris dał niższą cenę jak Ursus.

  • Bartosz Puczyński – 21.01.2019

    Pytanie do MZA sp. z o.o. dlaczego nie weźmie czegoś co naprawdę się sprawdza w praktyce po 1, po 2, nie sprawdzi statystyk pod kontem awaryjności, po 3 zasobności rentowności i płynności finansowej danego producenta, po 4 statystyka sprzedaży przynajmniej z ostatnich 2-5 lat lat w Polsce bądź za granicą. I dlaczego kupować coś co później sprawia że są problemy bądź, że jest to model prototypowy który ma wszelkie braki luki i jest awaryjny i połowę stoi na zajezdni bądź w fabryce niż jeździ.?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....